• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״עכביש ברשת״, ״ריצ'רד ג'ול״, ״בחורים רעים לתמיד״, ״בלאגן על ארבע״

15 בינואר 2020 מאת אורון שמיר

שבוע אוסקרי במיוחד עבר על סריטה, כפי שאפשר לקרוא, וסביר להניח שמעתה ועד הטקס שיתקיים בתחילת החודש הבא נמשיך להתייחס לנושא גם כאן, במדור השבועי המוקדש לסרטים החדשים. זאת משום שבערך פעם בשבוע יגיע ארצה סרט המועמד לאוסקר, כפי שיקרה גם הפעם כחלק מארבעת הסרטים שיעלו לאקרנים החל ממחר. עם זאת, מכיוון שלמרות הכל לא מדובר בהיצע משביע במיוחד הפעם, ארפד את הפוסט באותו מספר של הצעות לצפייה ביתית בהמשך.

״עכביש ברשת״ (Spider in the Web) יכול להיחשב כסרט הישראלי לשבוע זה, אז נפתח איתו, למרות שמדובר בקופרודוקציה עם בלגיה ובריטניה ועל המסך אפשר למצוא שמות כמו סר בן קינגסלי ומוניקה בלוצ׳י. אולם, הסרט נחשף לראשונה ביום הקולנוע הישראלי הקודם ואין ספק בקשר לישראליות שלו בהתחשב בשאר הקאסט, המורכב מאיתי טיראן, איציק כהן ומכרם חורי, אם למנות כמה. העלילה עוקבת אחר סוכן מוסד ותיק (קינגסלי) וצעיר (טיראן), במסע לחילוץ מידע ממקור (בלוצ׳י) עבור ראש המוסד (כהן) ולפני שנשק ביולוגי יגיע לידיים הלא נכונות. בקיצור, זה לא ״המורה לאנגלית״ אבל אולי יכול להיות דאבל פיצ׳ר עם כמה נקודות השקה. הבמאי הוא ערן ריקליס (אין מספיק מקום בסוגריים, מדובר במכונת קולנוע) ואת התסריט כתבו גדעון מרון (״פלייאוף״ של ריקליס) ועמנואל נקש (״כידון״). כל התמונות בפוסט זה הן מתוך הסרט.

״ריצ'רד ג'ול״ (Richard Jewell), המועמד לאוסקר שהבטחתי קודם, מגיע מבית היוצר של קלינט איסטווד, שמאוד ממהר עם הסרטים שלו לאחרונה. זה הספיק לו כדי להביא את קת׳י בייטס למועמדות, היחידה של הסרט, לצד פוקוס נוסף בעונת הפרסים. הבחור מן הכותרת, בגילומו של פול וולטר האוזר (״אני, טוניה״), היה איש ביטחון שהציל אלפי חיים במשחקים האולימפיים של 1996 כשדיווח על פצצה שהוטמנה באיצטדיון, אבל הפך מגיבור לחשוד בידי העיתונות והמשטרה בשל היותו גבר לבן ומתבודד שגר אצל אמא שלו (בייטס, יש לנחש). עוד בקאסט: סם רוקוול, אוליבייה וויילד וג׳ון האם. יש לי הרגשה לאן איסטווד רוצה ללכת עם זה, בהתחשב בכך שמדובר במקרה אמיתי המבוסס על מאמר של מרי ברנר. את העיבוד לתסריט ערך בילי ריי, מי שכתב בשנה שעברה את ״איש מזל התאומים״ ו״שליחות קטלנית: גורל אפל״ ומגיע לו פרס מיוחד על חרפתיות. או שאולי זו גאולתו? חכו לסקירה של אור.

״בחורים רעים לתמיד״ (Bad Boys For Life), אם כבר דיברנו על גיבורים אמריקאיים מוטלים בספק, משיב למסך את וויל סמית׳ ומרטין לורנס אל המדים של השוטרים הכי מגניבים במיאמי, או משהו כזה. זהו הסרט השלישי בטרילוגיה שהחלה ב-1995 ונמשכה ב-2003, כך שיהיה מעניין לראות האם יש עוד ביקוש להרפתקאות של מייק ומרקוס, או שזהו אחד מאותם מותגים שעבר זמנם כמו שקרה שוב ושוב בשנה שעברה. ההבטחה היא לקומדיית אקשן כרגיל, אבל עם קצת יותר משבר אמצע החיים מצד הגיבורים, שמצטרפים לצוות עלית במטרה ליירט את ברון הסמים של מיאמי. אלכסנדר לודוויג, ונסה האדג׳נס וג׳ו פנטוליאנו גם הם בקאסט. הבמאים הם הצמד הבלגי אדיל אל ערבי ובילאל פלאח (מקווה שהצלחתי לתעתק נכונה), שלא שמעתי עליו לבושתי אבל לזכותם כבר כמה סרטים באורך מלא. כריס ברמר, פיטר קרייג (״גנב עירוני״) וג׳ו קרנאהן (״שטח פראי״) כתבו. תיתכן סקירה.

״בלאגן על ארבע״ (Trouble) בא להוכיח שאם חייבים סרט מונפש גם השבוע, אז לפחות שיהיה הפקה משותפת של ארצות הברית, קנדה, ואיי קיימן (לא המקום הראשון שחושבים עליו בהקשר של תעשיית אנימציה). בלאגן הוא שמו של גיבור הסיפור, אפילו לא שמו השני, ומדובר בכלבלב מפונק שמוצא עצמו ברחוב ונאלץ לשרוד בעולם האמיתי בזמן שענייני ירושה מתנהלים בבית אדוניו ולוכדי החיות בעקבותיו. אני עדיין מחכה שיעשו סרט לפי ספר הילדים המופלא ״סופר איזה בלאגן״. עד אז, את הסרט הזה ביים קווין ג׳ונסון, שעבד בסרטים כמו ״ענק הברזל״ ו״אסטרו בוי״, ועל התסריט חתומים לא פחות מחמישה כותבים, רובם עם שמות יהודיים מאוד. בין המדבבים בשפת המקור אפשר למצוא את הראפר ביג שון (אנדרסון), לוסי הייל וכמובן את סנופ דוג, כי, הבנתם את הקטע?

צפייה ביתית

מידסומר (Midsommar) – סרטו השני של ארי אסטר (״תורשתי״) קיבל הרבה אהבה מסריטה בסיכומי השנה וגם לאורכה, עם טקסט מקדים שלי וסקירה של לירון כשהופץ באופן מצומצם אך מבורך. סביר להניח שעכשיו גל נוסף עומד להיחשף אליו עם הגיעו אל השרתים של yes ו-HOT בדיוק בזמן כדי לחגוג את המועמדות לאוסקר של פלורנס פיו (על סרט אחר). הניחו בצד את כל מה שקראתם או קראתן על הסרט, מאימה באור יום ועד סיפורם של אמריקאים שמסתבכים עם חגיגות הקיץ של שבדיה, ובואו לפתוח את הראש מול יצירה קולנועית מהפכת קרביים.

בליינד ספוט (Blind Spot) – מגיע אל המסך הביתי בתזמון מעניין, שכן בבתי הקולנוע מוצג כרגע סרט מדובר מאוד המתהדר בטכניקה של שוט רציף ובודד, ״1917״, בעוד זהו גם הגימיק של הסרט הנורווגי הזה. אולם, זה פחות או יותר כל המשותף בין האפוס הראוותני המועמד לאוסקר ובין סרט זה, בכורת הבימוי של השחקנית טובה נובוטני, שהוקרן בפסטיבל ירושלים האחרון שם כתב עליו עופר. חפשו אותו אצל yes.

ויטה ווירג׳יניה (Vita & Virginia) – מביא אל המסך את הרומן בין וירגי׳ניה וולף לבין ויטה סקסוויל-ווסט, שתי נשים כותבות מרקעים שונים המוצאות אהבה וידידות זו בחברת זו. אליזבת׳ דביקי וג׳מה ארטרטון מאכלסות את התפקידים הראשיים, איזבלה רוסליני גם היא בעניין, והתסריט מבוסס על חלופת מכתבים בין שתי הגיבורות. חתומות עליו השחקנית הוותיקה איילין אטקינס והבמאית שאניה באטן. גם הוא ישודר ב-yes.

קריסה (A Fall from Grace) – נטפליקס חשפה קטלוג סרטים די משוגע ל-2020, אותה בחרה לפתוח עם סרט חדש של הבמאי-כותב-כוכב טיילר פרי. אבל זו לא עוד קומדיה וולגרית של הדמות האייקונית שלו, מדאה, אלא מותחן על אישה שנדחפת אל הקצה. קריסטל פוקס (״שקרים קטנים גדולים״) מגלמת את הגיבורה, שמוצאת נחמה ברומן חדש לאחר שבעלה בוגד בה, אבל אז שקרים שנחשפים מוציאים ממנה צד אלים.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.