• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״מי שעומד מאחורי״, ״המטרה: שומר הראש״, ״הסוד של לילי״

21 באוגוסט 2019 מאת אורון שמיר

מי שחשבו כי סוף השבוע הקודם היה היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל בכל הקשור להפצת הסרטים בישראל בתקופה הנוכחית – צדקו. אחרי סופש של ארבע סקירות לסרטים החדשים והמעניינים שהגיעו למסכים, טבעי שיגיע יבול יותר דליל בכמות וברמת העניין שהוא מעורר. ״לולה ואחיה״ הצרפתי אף נדחה בשבוע, מותיר אותנו עם שלושה סרטים שאם נצליח להוציא מהם סקירה אחת אני אחשיב זאת כהישג. לכן חשוב מתמיד שארפד את המדור בשלוש אופציות נוספות לצפייה בשירותי ה-VOD למיניהם, השתדלתי לא לקפח הפעם אף מנוי או מנויה. שלישייה משמחת אף יותר היא זו של ״מילים נרדפות״, ״עיניים שלי״ ו״תל אביב על האש״ – שהוכרזו היום כחלק מרשימת המתמודדים לפרסי הקולנוע האירופאי לשנה זו. כמו שאור ציין בפייסבוק, מזמן לא קרה ששלושה סרטים ישראלים זוכים לכבוד בשנה אחת, שעוד עלולה להיזכר לטובה בתולדות הקולנוע המקומי.

״מי שעומד מאחורי…״ (Ready or Not) נראה כמו הסרט היותר גדול של השבוע, אבל הכל יחסי. מדובר במותחן אימה ומסתורין עם קונספט פשוט ומפתה: כלה מגלה ביום כלולותיה שלמשפחה האמידה שהיא כעת חלק ממנה יש מנהג רצחני של לצוד את המצטרפת החדשה, במה שמתחיל כמו גרסה קטלנית של משחק מחבואים (ומכאן שם הסרט). בתפקיד הנשואה הטרייה שתצטרך להפוך לכלה מ״קיל ביל״ אם היא רוצה לשרוד, אפשר את מרגו רובי סמרה וויבינג, כוכבת ״השמרטפית״ הנטפליקסי שגם הבליחה ב״שלושה שלטים״ ועוד (וגם האחיינית של הוגו וויבינג). לצידה, או יותר נכון נגדה, אפשר למצוא את אדם ברודי, מארק אובריאן, אנדי מקדואל, מלאני סקרופנו ועוד. אני צמדים אחראים על הסרט – הבמאים הם מאט בטינלי-אולפין וטיילר ג׳ילט (״Devil's Due״), ואת התסריט כתבו גאי ביוסיק וריאן מרפי (לא הריאן מרפי הזה!).

״המטרה: שומר הראש״ (Angel Has Fallen) סוגר את טרילוגיית ״המטרה״, שהחלה עם ״המטרה: הבית הלבן״ ונמשכה עם ״המטרה: לונדון״, בקצב קבוע של שלוש שנים בין הסרטים. כפי שאפשר להבין מן הכותרת, הפעם לא יעד מסויים עומד במוקד אלא שומר הראש הנשיאותי, מייק בנינג, בגילומו של ג׳רארד באטלר. הנשיא הוא כבר לא אהרון אקהארט אלא מורגן פרימן, שבראשית העלילה שורד בקושי ניסיון התנקשות. כל הצוות של בנינג מקפח את חייו בתקרית, מה שהופך אותו לחשוד בעיניה של ג׳יידה פינקט סמית׳ ושולח אותו להוכיח את חפותו ולגלות מי הפליל אותו. לשם כך הוא פוגש את אבא שלו, ניק נולטי שחי ביער, ועד כאן בערך עקבתי אחרי הטריילר. בקאסט אפשר למצוא גם גם את דני יוסטון, פייפר פראבו וספיר אזולאי ההוליוודית-באר-שבעית. ריק רומן וו (״מעל החוק״) ביים וחתום על התסריט עם ארבעה נוספים. התמונות בפוסט הן מתוך סרט זה.

״הסוד של לילי״ (Little Miss Dolittle / Liliane Susewind) למעשה מתגלה בפוסטר, שלצד השם העברי מציין בסוגריים ״היא מדברת עם חיות״. אפס דחיית סיפוקים יש לדור הזה. בכל מקרה, מדובר בהפקה גרמנית שמגיעה ארצה מדובבת לעברית, למרות שהסרט אינו מונפש למעט חלק מבעלי החיים המשוחחים עם הגיבורה. לילי היא ילדה בת 11 שממש כמו דוקטור דוליטל מסוגלת לתקשר עם חיות, מה שגורם למשפחתה לעבור דירה די הרבה (ולא נניח להתחמק מן הממשלה שתרצה להפוך אותה לפרויקט מדעי, למשל). היכולת שלה מתגלה דווקא כשימושית כשבמקום החדש אליו עברה עם הוריה מישהו או מישהי גונבים את דיירי גן החיות. לבמאי קוראים יואכים מזנק וזה הפרט האהוב עליי בנוגע לסרט.

צפייה ביתית

הכל אמת (All Is True) – מעמיק את האובססיה ארוכת השנים של הבמאי והשחקן קנת׳ בראנה לוויליאם שייקספיר. בראנה מגלם את המחזאי בימיו האחרונים, ג׳ודי דנץ׳ היא אן הת׳אוויי (לא האן הת׳אוויי הזאת!) וגם סר איאן מקלן מתחפש ומתארח. אני מבין שזו אמורה להיות ביוגרפיה מלאת פאתוס אבל הטריילר עשה לי תחושה של קומדיה-שלא-במכוון. בכל מקרה הסרט זמין בסלקום TV וב-HOT VOD מאז ה-12.8, אבל משום מה כתבתי לי שהוא מגיע רק ב-21.8 אז מתנצל.

מיראי (Mirai) – יצירת האנימציה המועמדת לאוסקר של מאמורו הוסודה, מגיעה אל ה-VOD של yes היום (ה-21.8) ואת זה וידאתי, וגם תשודר מחר כחלק מספיישל ״חופש של אנימציה״. מיראי אינו שם הגיבור, אלא שמה של התוספת החדשה למשפחה, עימה מתקשה להתמודד הילד היחיד עד כה להוריו וגיבור הסיפור, קון בן ה-4. כמצופה מן הבמאי של ״הנערה שקפצה בזמן״, גם קון הקטן ייצא למסע פנטסטי לפגוש את בני משפחתו בתקופות שונות בחייהם. הסרט הוקרן בישראל רק בפסטיבל ירושלים 2018, שם כתב עליו עופר.

מפעל אמריקני (American Factory) – דוקומנטרי שהפך מדובר מאוד מאז שזכה בפרס הבימוי בפסטיבל סאנדנס בתחילת השנה הקלנדרית, ומאז היה בעשרות פסטיבלים נוספים. צמד הבמאים המועמד לאוסקר סטיבן בוגנר וג׳וליה רייכרט חתום על היצירה, שעוקבת אחרי מפעל נטוש של ג׳נרל מוטורס באוהיו המשוקם בידי מיליארדר סיני. מה שמתחיל חיובי הופך עד מהרה להתנגשויות תרבויות, בסרט שיש המנבאים לו מועמדות לאוסקר. גם הסרט הזה זמין החל מהיום (21.8), אבל רק בנטפליקס.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.