• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״רוקטמן״, ״חורשות את הלילה״, ״גודזילה 2 מלך המפלצות״, ״דומינו״

29 במאי 2019 מאת אורון שמיר

קיצו של חודש מאי בסוף השבוע יביא עימו גם את תום פסטיבל דוקאביב, ממנו עופר מדווח וכך ימשיך לעשות. במקביל אנחנו מתכננים גם למלא את הימים הקרובים בסקירות של סרטים חדשים, מארבעה מהם תוכלו להתרשם ראשונית בהמשך, וגם להתכונן לפסטיבלים של חודש יוני. החלפת החודשים גם מרעננת למדי את ההיצע הביתי, מה שיכפיל את המדור, והשתדלתי לבחור סרט אחד לכל שירות (יס, הוט, סלקום ונטפליקס) אבל ייתכנו חפיפות. לפני הכל, שווה להזכיר שהיום הוא המועד האחרון להגשת מועמדות לחממת קולנוע תיעודי לנשים של הקרן החדשה לקולנוע. מומלץ לבקר באתר הקרן לפרטים נוספים וכמובן להגיש למי שרלוונטי לה.

״רוקטמן״ (Rocketman) מהיום הוא לא רק השם של גיבור-העל החביב עליי כשאני מכין סלט, אלא גם הביוגרפיה הפנטסטית-מוזיקלית של סר אלטון ג׳ון. הפרסומים מבטיחים שזה לא עוד ״רפסודיה בוהמית״ אלא מיוזיקל של ממש, הנוטה יותר לפנטזיה ולזכרונות מפולטרים של המוזיקאי, ומכאן ההגדרה המבקשת להתרחק מביוגרפיה סטנדרטית. אולם, הבמאי הוא דקסטר פלטשר, מי שנקרא להשלים את ״רפסודיה״ אחרי פיטורי בריאן סינגר (ואחראי גם לסרטים נוספים כמו ״אדי הנשר״). וכמו בסרט ההוא, גם הפעם צץ המנהל המוזיקלי ג׳ון ריד, שכאן מגולם בידי ריצ׳רד מאדן. על קווי דמיון או שוני נוספים אפשר אולי יהיה לדון אחרי הצפייה, מה שחשוב להזכיר לפניה הוא שטארון אג׳רטון מגלם את התפקיד הראשי וסביבו אפשר למצוא גם את ברייס דאלאס האוורד וג׳יימי בל. אפרופו, התסריטאי הוא לי הול, שכתב את סרט הפריצה של בל, ״בילי אליוט״ (וגם את ״סוס מלחמה״ ועוד). והנה סגרנו עוד מעגל או כמו שסר אלטון שר: ״another one bites the dust״. סליחה, זה עדיין מבלבל.

״חורשות את הלילה״ (Booksmart) הוא שם עברי לא רע בכלל לקומדיה על שתי חרשניות שלפתע מתפרעות. או לפחות היה יכול להיות יותר גרוע, נגיד ״חכמות בלילה״. קייטלין דוור (״ילד יפה״) וביני פלדסטין (״ליידי בירד״) מגלמות את הגיבורות, שבליל סיום התיכון מגלות שהן אולי למדו קשה והשיגו ציונים טובים – אבל כך גם חבריהם לספסל הלימודים שלא פסחו על אף מסיבה. השתיים יוצאות להוכיח, בעיקר לעצמן, שהן גם יודעות לכייף ומחליטות לדחוס שנים של הילולות נעורים אל הלילה האחרון שלהן כתלמידות. את התסריט כתבה קייטי סילברמן (״כמה רומנטי״) ועל הבימוי חתומה לראשונה בקריירה השחקנית אוליביה וויילד. לצד הכוכבות הצעירות אפשר למצוא שמות יותר מוכרים בתפקידים של המבוגרים האחראיים (מי יותר מי פחות) כמו ג׳סיקה וויליאמס, ג׳ייסון סודייקיס, ליסה קודרו, וויל פורטה ועוד. סקירה תגיע בקרוב, אבל בגדול – לכו לראות.

״גודזילה 2 מלך המפלצות״ (Godzilla: King of the Monsters), מצריך הסבר לשילוב הספרה ״2״ בכותרת העברית. כי זה ממש לא הסרט השני אי פעם של גודזילה, אבל כן אמור לסמל שמדובר בהמשכון לגרסת 2014. מצד אחר, מדובר בנדבך שלישי בסדרת החידושים למפלצות ענק מיתולוגיות, אליו אפשר לשייך גם את ״קונג: אי הגולגולת״, כאשר בשנה הבאה מתוכנן עימות חזיתי בין גודזילה וקינג קונג (ספוילר לסרט הנוכחי?). בסרט הנוכחי גודזילה מגיע יחד עם כמה וכמה מפלצות עצומות, עם שמות כמו מות׳רה, רודאן וגידורה (כולם מהמקור היפני). את הדמויות האנושיות שישתדלו לא להימחץ מגלמים קייל צ׳נדלר, ורה פרמיגה, מילי בובי בראון, קן וואטנבה, ז׳אנג זיי, צ׳רלס דאנס, ברדלי וויטפורד, סאלי הוקינס, אושיה ג׳קסון ג׳וניור, התעייפתי אבל יש עוד. הבמאי הוא מייקל דוהרטי, שחתום ככותב על סרטים כמו ״סופרמן חוזר״ או ״אקס-מן: אפוקליפסה״. אבל אם לסמוך על אור, ואני נוטה לעשות זאת, סרטו הקודם של דוהרטי כבמאי, ״קרמפוס״, דווקא מעורר אמון. דוהרטי הביא לסיפון את שותפו הקבוע לכתיבה, זאק שילדס, וגם התסריטאי של ״גודזילה״ ו״קונג: אי הגולגולת״, מקס בורנסטין, מקבל כאן קרדיט.

״דומינו״ (Domino) הוא משהו שממש לא קורה כל שנה או אפילו שנתיים – סרט חדש של בריאן דה פלמה (אין צורך להציג, אני מקווה). הבמאי האמריקאי נראה לאחרונה ב-2012 בסרט בשם ״תשוקה״, ומי זוכר בכלל את ״הדליה השחורה״ מהעשור הקודם. הוא נדד לאירופה כדי לביים את מותחן הפשע על פי תסריט של פטר סקאבלן (״קון-טיקי״), המתרחש בקופנהגן. ניקולאי קוסטר-ולדאו (אחד האפים האהובים עליי) מגלם שוטר מקומי ששותפו נהרג בידי זר מסתורי שהם אמורים ללכוד (אריק אבאוניי). כמובן שהוא נשבע לעשות צדק עם הנמלט אבל זה לא יהיה כל-כך פשוט, או לפחות ייקח בערך שעה וחצי. קאריס ואן האוטן, גאי פירס ופפריקה סטיין גם הם על המסך, ובמקרה של ישראל וכמה מדינות באירופה מדובר במסך הגדול. זאת בעוד במולדתו של הבמאי, הסרט יגיע ישירות למסך הביתי. אצלנו הוא יתכבד בתמונות שבפוסט זה.

צפייה ביתית:

החינוך הרע של קמרון פוסט (The Miseducation of Cameron Post) – מגיע אל יס VOD כבר מחר (30.5) והוא הזדמנות להמליץ כמכלול על חגיגות חודש הגאווה בערוץ yes3 ובקטגוריה מקוונת מיוחדת בשם yes Rainbow שתהיה זמינה כחלק מה-VOD של יס. זה אומר שהמוני סרטים בנושאים להט״ביים יהיו זמינים לכל דורש, ביניהם סרט זה בבימוי דזירה אקוואן (שלאחרונה חתומה גם על הסדרה "ביסקסואלית"). הסרט ערך סבב פסטיבלים מרהיב, כולל בישראל, ואת דעתי עליו גיבשתי בפסטיבל טרייבקה הקודם. בקצרה, זה המצטיין מבין סרטי השנה שעברה בכל הקשור לטיפול בנושא של ״מרכזי המרה״ לנערים ונערות, אל אחד מהם מגיעה גיבורת הסרט בגילומה של קלואי גרייס מורץ.

לרוץ עם בטו (Running with Beto) – סרט שהזכרתי לרגע בסקירה של ״הדרך שלהן לקונגרס״, מגיע ב-1.6 אל הוט VOD (ובטח יהיה זמין בכל השירותים כיוון שמדובר בסרט של HBO). בסרט, הדוקומנטריסט דייויד מודליאני מלווה את התקווה של המפלגה הדמוקרטית בטקסס, בטו או׳רורק, בקמפיין מוצלח לקונגרס בסופו הכריז כי יתמודד על ראשות המפלגה ועל הנשיאות בבחירות הבאות.

עונת הנסים (The Miracle Season) – יהיה זמין בסלקום TV החל מה-1.6 וגם במקרה שלו מדובר בסרט שדילג על אולמות הקולנוע וזוכה לגאולה ביתית. סרטו של שון מקנמרה מתמקד בקבוצת כדורעף תיכונים המבקשת לזכות בשנית באליפות אבל נתקלת במכשולים שחלקם טרגיים. ארין מוריארטי (״נמלטת״, ״קפטן פנטסטיק״) מככבת כקפטן הקבוצה וסביבה וויליאם הרט והלן האנט בתור הסמכות המבוגרת.

אם זו אהבה (Always Be My Maybe) – שפל חדש של תרגומי שמות בנטפליקס, דווקא מסתיר מאחוריו סרט שיכול להיות קונטרה מעניינת ל״עשיר בהפתעה״ שחוזר אל חיינו בשירותי ה-VOD בשבוע הבא. רנדל פארק ואלי וונג מככבים וחתומים על התסריט, יחד עם מייקל גולאמקו, והביאו אל כס הבימוי את שותפתם נאנצ׳קה קאן, יוצרת הסדרה ״Fresh Off the Boat״ (באמת קוראים לזה בארץ ״חמוץ מתוק״?). ריכוז ההומור האמריקאי-אסיאתי הזה אמור להוביל לקומדיה רומנטית לא שגרתית, בה וונג ופארק מגלמים שני חברי ילדות שהתרחקו ונפגשים אחרי שנים למה שאולי יהיה סיכוי נוסף להתאהב. באמצע: קיאנו ריבס. החל מה-31.5 אצל נטפליקס.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.