• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״אול אין״, ״גלוריה בל״, ״מקוללת״, ״סרט לגו 2״

17 באפריל 2019 מאת אורון שמיר

בגדול, היו אמורים להיות במדור רק שלושה סרטים חדשים וכשרים לפסח, אבל באיחור ניכר גיליתי שפספסתי את הפצת ״סרט לגו 2״, שהיה משובץ למיני טרום בכורות ובילבל אותי כהוגן. אז נעשה כאילו הוא יוצא השבוע, כפי שאפשר לראות בתמונות המעטרות את הפוסט, ויחד איתו השלישייה החדשה באמת. אם נראה שעבר עלינו שבוע שקט בסריטה, זה רק כי אנחנו מתכוננים לעונה האביבית שתביא עימה פסטיבלים לרוב, את פרסי אופיר שישובו בקרוב ועוד. כרגיל, בחרתי לעבות את ההיצע השבועי עם רביעייה נוספת של סרטים, כאלה שיערכו את בכורתם על המסך הביתי – והפעם על טהרת הנטפליקס. שיהיה חג שמח בכל דרך שבה תבחרו לחגוג אותו.

״אול אין״, הסרט הישראלי לשבוע זה שהוא גם קומדיה וכן ירבו. העלילה מספרת על ארבעה חברים ותיקים מנסים להגיע לטורניר פוקר עם סכום נכבד על השולחן, מה שמוביל למקום שלל דמויות אחרות שאמורות להתקבץ לגלריה קומית. הבמאי הוא יהונתן בר אילן, איש רב פעלים (שאפילו כתב קצת בסריטה), שזהו לו בעצם סרט קולנוע ראשון באורך מלא על כס הבימוי. בעברו כתב והפיק את ״חתולים על סירת פדלים״ ויצר את הסדרה ״קינגים״, כך שבקומדיות חבר׳ה וענייני קלפים הוא כבר מומחה. את ארבעת התפקידים הראשיים מאיישים שלומי קוריאט, צחי הלוי, יוני זיכהולץ ועומר עציון, ובתפקידי משנה תמצאו את דנה פרידר, יעל בר זוהר, דינה סנדרסון, זהר שטראוס, מיכאל הנגבי, צחי גראד, מאור כהן ועוד.

״גלוריה בל״ (Gloria Bell) אולי יישמע מוכר לקהל של הסרט הצ׳יליאני ״גלוריה״ מ-2013. זאת משום שמדובר ברימייק של סבסטיאן לליו לסרט של עצמו, זה שאחריו הגיעו ״אישה פנטסטית״ ו״שאהבה נפשי״. לא רק הבמאי זהה אלא גם העלילה, אבל בתפקיד הראשי נמצאת ג׳וליאן מור מה שבהכרח אומר שמדובר ביצירה שונה מקודמתה. מור מגלמת את אותה גלוריה מהכותרת, שלא נותנת לגיל שלה להפריע לה לחפש אהבה על רחבות הריקודים של לוס אנג׳לס. ג׳ון טורטורו מגלם מאהב פוטנציאלי ובקאסט מופיעים גם מייקל סרה, שון אסטין, בראד גארט, ג׳ין טריפלהורן, הולנד טיילור ועוד. אליס ג׳ונסון בוהר סייעה לבמאי בעיבוד המחודש לתסריט, וכבר מחר אפשר יהיה לקרוא את דעתו של אור על התוצאה הסופית.

״מקוללת״ (The Curse of La Llorona), כפי שכבר ניחשתם, מביא אותנו אל טריטוריות האימה. אבל לא סתם – מדובר בהרחבה נוספת ליקום הקולנעי של ״לזמן את הרוע״ ו״אנאבל״, שניהם כבר עם שני סרטים לשמם והנה בא עוד אחד. הפעם אין בובה רצחנית או את צמד מכחסי השדים הראשי, אבל כן הובטח שדמויות מהסרטים ההם יזלגו לסרט הזה. האיום מגיע מכיוונה של רוח רפאים המכונה ״הבוכייה״, כפי שמסגיר שם הסרט באנגלית, דמות הלקוחה מסיפור עם שחומדת את הילדים של מי שהיא רודפת אותו. לרוע מזלה של הגיבורה שלנו, בגילומה של לינדה קרדליני, היא לא שמעה לאזהרות וכעת מדובר בה ובשני ילדיה. הבמאי הוא מייקל צ׳ייבס, שקיבל לידיו את ״לזמן את הרוע 3״ והסרט הזה אולי יהיה עבורו ניסוי כלים לפני שינעל את הטרילוגיה המרכזית של המותג. את התסריט כתבו מיקי דוהטרי וטוביאס איאקוניס, שבאפן די מעניין הסרט היחיד ברזומה שלהם מלבד זה הוא המלודרמה הקיטשית ״Five Feet Apart״, גם הוא מהשנה הנוכחית.

״סרט לגו 2״ (The Lego Movie 2: The Second Part) הוא הסרט שהוזכר לעיל בתור זה שכבר זמין על המסכים ואין צורך לחכות לבואו מחר. מדובר בהמשכון ישיר ל״סרט לגו״ מ-2014 ואני מציין זאת משום שהמותג התרחב מאז לסרט סולו של לגו-באטמן ולסרטי ״לגו נינג׳גו״. פער חמש השנים נשמר גם בעלילה, שכן הילדון ששיחק בדמויות הצהובות מהסרט הראשון כבר הפך לנער מתבגר ומנסה להמציא את העלילה מחדש, כמו גם להדוף ממנה את פלישת לגו דופלו של אחותו הקטנה חובבת הנסיכות והנצנצים. כריס פראט, אליזבת׳ בנקס, וויל ארנט ויתר המדבבים המפורסמים מהסרט הראשון חוזרים, מגובים בעוד שמות מוכרים שאין לי מקום להתחיל אפילו למנות. מה שיותר חשוב לדעת הוא שהבמאי הוא מייק מיטצ׳ל (״טרולים״), בעוד יוצרי הסרט הקודם הסתפקו בכתיבה והפקה הפעם. אלה הם פיל לורד וכריס מילר הנהדרים, ואם הטריק הזה עבד להם ב״ספיידרמן: ממד העכביש״ יש בי תקווה שזה יצליח שנית. מתיו פוגל (״ביג מאמא 2״) השתתף אף הוא בכתיבה.

צפייה ביתית – הפעם רק נטפליקס:

הדייט המושלם (The Perfect Date) – גם הוא סרט שלא צריך לחכות לבואו כי הוא שייך בעצם ליבול של השבוע שעבר. לכאורה עוד קומדיה רומנטית לבני ובנות הנעורים מפס הייצור של נטפליקס, הפעם על בחור שמשכיר את שירותיו כדייט המושלם באפליקציה ייעודית, אבל למטרות טובות. למעשה מדובר בחלק שלישי בטרילוגיה לא-רשמית של סרטי נואה סנטינאו, הכוכב הצעיר שהופיע כבר בשני סרטים אחרים מאותו בית יוצר (״לכל הנערים שאהבתי״ ו״סיירה בורג׳ס לוזרית״). אני אישית לגמרי מבין למה נמסים ממנו (הוא לא סתם חתיך, זה בגלל הקול שלו) ומציע להכיר אותו לפני שהוא נהיה הוליווד לגמרי – ברזומה שלו ״המלאכיות של צ׳ארלי״ שיגיע בהמשך השנה, וגם ״הי-מן ושליטי היקום״ בתפקיד המרכזי.

Homecoming – סרטה של ביונסה (Homecoming: A Film by Beyoncé) – הוא מה שקורה כשמחליטים לתרגם רק רבע מהכותרת. בכל מקרה, זה מה שצריך לחפש בשרתים של נטפליקס כדי למצוא אותו, ואפשר לעשות זאת החל מהיום. מדובר בתיעוד של ההופעה של קווין בי מפסטיבל קואצ׳לה של השנה שעברה, מחוזק בקטעי מאחורי הקלעים והסברים על המשמעותיות תרבותיות וחברתיות, מה שיגזול כשעתיים ורבע מזמנכם וזמנכן. מפה לשם, הקואצ׳לה הזה הביא לעולם שני סרטים השבוע, כולל ״גויאבה איילנד״ של צ׳יילדיש גמבינו/דונלד גלובר.

חסר רחמים (Ruthless / Lo spietato) – מגיע אל נטפליקס ב-19 באפריל, וכפי שאפשר לראות מדובר בהפקה איטלקית, שגם מוקרנת בבתי הקולנוע בארץ המגף מאז תחילת החודש כחלק מההתנסויות של החברה בסוגיות ההפצה. ריקרדו סקאמרצ׳ו מגלם גנגסטר מילאנזי שעלה לגדולה בשנות ה-80, בסרטו של רנטו דה מריה שמרבה בסרטי פשע ומאפיה (לקודם שלו קראו ״Italian Gangsters״).

לילה בניו יורק (Someone Great) – אם אנחנו כבר בענייני הפצה, מוכיח שנטפליקס באמת כבר נחשבת לכח הפצה שווה בין שווים לוקחים בחשבון את עניין תרגומי השמות. הכותרת העברית מתייחסת לנקודת המוצא העלילתית, לילה אחרון בניו יורק של גיבורת הסרט לפני שהיא עוזבת, המבלה אותו עם חברותיה אחרי פרידה מהבן זוג. ג׳ינה רודריגז, בריטני סנואו ודוונדה ווייז בתפקיד השלוש, לאקית׳ סטנפילד ורוזריו דוסון תומכים. הבמאית תסריטאית היא ג׳ניפר קייטין רובינסון וזהו סרטה הראשון (יש לה גם סדרה בשם ״Sweet/Vicious״ אבל אנחנו בעניין של סרטים).

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.