• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״מהיר ועצבני 8״, ״אחרי הסערה״

13 באפריל 2017 מאת אורון שמיר

שני סרטים חדשים בלבד מגיעים כדי לעטר את המסכים בסוף השבוע שאחרי פסח. שזה כנראה בסדר, כי לא בטוח שנוכל לעכל יותר מזה אחרי כל מה שעיכלנו במהלך החג. למי שזקוק או זקוקה לצום או תענית, נזכיר בהזדמנות אחרונה את ההקרנה של ״שתיקה״ הסקורסזאי בסינמטק הרצליה הערב, עם הקדמה של שני קיניסו והנחה לקוראי וקוראות הבלוג. יש גם דף אירוע בפייסבוק למי שיעדיפו הזמנה או תזכורת דווקא שם. עוד כדאי להזכיר שממש היום מכריזים בפסטיבל קאן על הבחירה הרשמית, משמע התחרות הראשית ומסגרת ״מבט מסויים״. נעקוב בעניין ונעדכן בעמוד הפייסבוק של סריטה, ואחר-כך גם כאן בבלוג, אז חזרו אלינו בהמשך היום.

״מהיר ועצבני 8״ (The Fate of the Furious) הוא הסרט האמריקאי והבומבסטי שעולה לאקרנים בסופש זה, נדבך מספר שמונה בפרנצ׳ייז שממשיך להצליח ומסרב לדעוך. וין דיזל, דוויין ג׳ונסון, מישל רודריגז ויתר הקבועים שווים אל עמדותיהם בתור ״המשפחה״, שהפעם צריכה להתמודד עם עזיבתו של דמות האב אל עולם הפשע, בדיוק אחרי שנדמה כי שמץ של נורמליות ורוגע הגיע אל חייהם של חובבי האדרנלין. ג׳ייסון סטתהם ולוק אוונס שווים אל תפקידיהם כאחים שו, הנבלים של הסדרה, ואל הצד שלהם מצטרפים שרליז תרון, קורט ראסל וסקוט איסטווד (עוד סיבות להיות בעד החבר׳ה הרעים בסדרת הסרטים הזו, אם תשאלו אותי). כריס מורגן, מי שכותב את מעלליה של חבורת המירוצים מאז ההתנעה המחודשת בסרט הרביעי, חתום גם הפעם על התסריט. החידוש הוא בגזרת הבמאי – פ. גארי גריי, מי שנסק מחדש לא מזמן בזכות ״קומפטון״ וזכור בזכות סרט אחר שכלל את השילוב של שרליז תרון, ג׳ייסון סטתהם ומכוניות מהירות – החידוש של ״הג׳וב האיטלקי״. תיתכן סקירה.

״אחרי הסערה״ (After the Storm) הוא פחות או יותר ההיפך הגמור מחברו שלעיל, כלומר איטי ורגוע. סרטו החדש של הירוקאזו קורה-אדה הוא אמנם לא חלק ממותג-על של סרטים שוברי קופות, אבל בהחלט מהווה המשך ישיר לסגנונו הנוכחי של הבמאי היפני, ששיאו היה כנראה ״סיפור משפחתי״. למעשה, הסרט הזה צולם בהפסקת חילופי העונות שהייתה דרושה לסרטו הקודם של קורה-אדה, ״אחותנו הקטנה״. הירושי אבה מגלם את גיבור הסרט, שנדמה כי הוא כושל בכל תחומי החיים – מאחר לשלם מזונות לגרושתו (יוקו מאקה), מהווה דמות אב קלוקלת לבנו (טאיו יושיזאווה), חי על תהילת העבר של ספרו ומתפרנס בדוחק מעבודות בילוש, ומבקר את אמו (קירין קיקי) רק כשאביו הולך לעולמו, בתקווה למצוא משהו בעל ערך בדירתם שאולי יעניין את המשכונאי. המשפחה המפורקת הזו תתאחד לרגע בזכות מזג האוויר הסוער, כפי שנרמז בכותרת העברית והלועזית (ביפנית הסרט נקרא ״עמוק יותר אפילו מהים״). הסקירה שלי עליו תגיע מחר.

עוד ענייני ואירועי קולנוע

פסטיבל אפוס – לסרטי תרבות ואמנות, הכריז על הזוכים במהדורתו השמינית. כלומר, על הזוכות. ״ללא ארץ״ של שרון חוטר-ישי קטף את הפרס הראשון בתחרות הישראלית, וציון לשבח ניתן לסרט ״אבא בגיל של סבא״ של רוני וולף. על שניהם תוכלו לקרוא בפוסט ההמלצות שלנו טרום-הפסטיבל. בתחרות הסטודנטים זכה בפרס הראשון ״Something about silence״ של פטריק בר. במקום השני זכה הסרט "רחוב הירקון" של אלכס קלקסבר ובמקום השלישי "איש הברזל" של טל אלון, גיא משיח ומיטל גל. ברכות לזוכות ולזוכים.

פסטיבל דוקאביב – שכבר הודיע על ההיצע הישראלי שלו השנה, חשף גם את הסרטים הבינלואמיים והשלים תוכניה חזקה כתמיד למהדורתו ה-19, שתתקיים בין ה-11 ל-20 בחודש מאי. בין השמות הבינלאומיים הבולטים אפשר להזכיר את ״אני לא הכושי שלכם״ המועמד לאוסקר של ראול פק, ״סרט עכברוש״ המדובר של תיאו אנתוני, ״הרקדן״ של סטיבן קנטור על סרגיי פלונין, ״תן לי סכנה״ של ג׳ים ג׳רמוש על איגי פופ והסטוג׳ס שלו ולצידו ״אואזיס: סופרסוניק״ על האחים המוזיקלים לבית גלאגר, ״אוסטרליץ״ של סרגיי לוזניצה על תיירות השואה, ו״מבחני קבלה״ של קלייר סימון על בית הספר לקולנוע לה פמיס, אם למנות כמה. כמו כן, יוסדה קטגוריה חדשה של סרטי ״פשע אמיתי״ (כולל גרסת הסרט לסדרה ״צל של אמת״), ואפשר יהיה למצוא מבחר עצום למדי של סרטים על נושאים אקטואליים, מסוריה ועד פליטים, לצד ביוגרפיות על אושיות כמו העיתונאית ג׳יין ג׳ייקובס או הרקדנית-יוצרת בובי ג׳ין סמית׳. אפילו לבחור לפי שם הסרט בלבד נראה כמשימה מהנה במיוחד השנה, עם כותרות כמו ״האם חמורים מעמידים פנים?״ (אני מנחש שכן, אבל לא בטוח מעמידים פנים שמה בעצם). התוכניה המלאה נמצאת באתר הפסטיבל, ואנחנו מבטיחים לנסות לעזור לעשות בה סדר במהירות האפשרית.

דטרויט – סרטה החדש של קתרין ביגאלו והראשון שלה מאז ״כוננות עם שחר״, זכה לטריילר מפתה למדי השבוע. הוא אולי נראה לרגעים כמו משהו שפול גרינגראס היה שמח להיות חתום עליו, אבל אין ספק שאם יש מישהי שיכולה לספק זווית מעניינת ורוטטת על מהומות דטרויט 1967 זו במאית המתח-פעולה הגדולה של ימינו. ג׳ון בויגה, וויל פולטר ואנטוני מקי הם בין השמות היותר מוכרים בקאסט של הסרט, שיגיע לאקרנים בתחילת אוגוסט כדי להציל אותנו מן המוות המוחי שוודאי יביא עימו עוד קיץ הוליוודי שנראה די חסר השראה מאיפה שאני עומד. הנה הקדימון:

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.