• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

תמכו בסריטה: עזרו לממן את פעילות הבלוג וקבלו תמורה לתרומה

12 בפברואר 2017 מאת אורון שמיר

תחילתה של שנת 2017, יחד עם כל הדברים המובנים מאליהם שהתחלה כזו מביאה עימה, מזכירה לי גם שהגיע הדדליין לקבלת המענק השני של סריטה ממועצת הפיס לתרבות ולאמנות. את המענק הראשון, שבזכותו בין היתר יכולנו להזמין אתכם ואתכן לאירועי קולנוע או להשקיע בממשק ייחודי לבלוג שמול עיניכם ועיניכן, קיבלנו ב-2014 ומימשנו בשנה שלאחר מכן. למרות התהליך הלא פשוט שעבר עלינו במשך השנתיים ההן, החלטנו להגיש גם ב-2016 בכדי לסיים לממש את החזון שלנו לגבי איך סריטה צריך להיראות ולתפקד, או לפחות להגיע קרוב יותר להגשמת רוב התכנונים. גם הפעם לא הכל הלך חלק, מסיבות שאפרט בהמשך הפוסט ובסופו גם אבקש את עזרתכם ועזרתכן. יחמם את ליבי אם כל מי שסריטה חשוב לו או לה, שמבקר או מבקרת פה באופן קבוע או מזדמן, יקדישו כמה דקות אפילו רק לקרוא את הכתוב. הפרוייקט הסתיים בהצלחה יתרה! עדכונים למטה בהמשך.

מאז 2010 אנחנו מתפעלים ומעדכנים את סריטה באופן השואף ליומיומי, מבלי לבקש או לקבל תמורה לזמן שלנו מלבד הסיפוק שבידיעה כי אנחנו נקראים, ואולי אף מעוררים מחשבה ודיון בדבר הזה שאנחנו כה אוהבים – קולנוע. אחרי כמה שנים הגיעו גם מספר שיתופי פעולה מסחריים, תרומות מבורכות מגולשים וגולשות, וכמובן מענק הפיס הראשון. אלא שכפי שהבנתי (אני זה אורון, סליחה מראש אם אעבור לגוף ראשון בכל מה שקשור לאדמינסטרציה), הכוונה במילה ״מענק״ אינה ״קחו כסף ותתחילו לעבוד״. הכוונה הייתה ״הוציאו כסף במשך כשנה, הוכיחו שעשיתם זאת באמצעות קבלות, הסדירו הכל אצל רואה חשבון, הוציאו דרישת תשלום, ורק אז קבלו את הסכום המובטח מינוס מסים ואחרי חודש-חודשיים״. וזה בדיוק מה שעשינו.

שזה לא ישתמע כאילו אני מתלונן חלילה – המענק הנדיב של מועצת הפיס סייע לסריטה לשלם לאנשי מקצוע בכל התחומים, מעיצוב ותכנות ועד הגהה ועריכה, וכמובן לתגמל כלכלית לראשונה בתולדות סריטה את האנשים שכותבים איתי כאן, חלקם מאז שהוקם הבלוג. מאז שהפכנו לכתב עת מקוון לקולנוע, כך על פי הגדרת התמיכה, גדלו ההוצאות שלנו משמעותית (למשל שרת עצמאי במקום זה של וורדפרס). זאת בזמן שההכנסה הייתה חד פעמית, ומודל עסקי של ממש מעולם לא היה חלק מהשאיפות שלנו. היחיד שהצליח איכשהו לצאת ללא רווח מהסיפור הזה הוא אני, אבל נדמה לי שאדבר בשם כלל חברי סריטה כשאומר שאיש מאיתנו לא מצפה להתעשר, להתפרנס, או אפילו להרוויח. זו מעולם לא הייתה המטרה, ולכולנו יש עבודות משלמות, גם כן בתחום הקולנוע למרבה המזל. אני גם לא מצפה שאחרים ישלמו על ההחלטות הכלכליות שלי כמו איזה מילניאל מפונק, ולכן שמחתי לספוג כל סכום שיידרש על מנת שאהיה האחרון שנהנה מכספי המענק.

למוד ניסיון מן החוויה, ולאחר שנת הפסקה מצד מועצת הפיס בהקצאת מענקים לכתבי עת מקוונים בתחום הקולנוע, בחרתי להגיש שנית את סריטה לקבלת עוד מענק, על מנת להשלים את כל מה שלא הספקנו בראשון. אני לא איש כספים או עסקים, אבל הנחתי שאם עברנו את חצי הדרך מבחינת יעדים ומטרות בפעם הקודמת, עוד זריקת עידוד מוסדית תצעיד אותנו אל קו הגמר הפעם. למזלנו הבלתי נגמר, מועצת הפיס החליטה לתמוך בסריטה פעם נוספת בשנה שעברה. לצערנו הקל עד בינוני, היה זה בסכום שהוא כמחצית ממה שביקשנו.

התנחמתי בכך שהפעם היו יותר מתחלקים בעוגת הפיס – בפעם הראשונה רק אנחנו ו״תקריב״ זכינו בכבוד, הפעם אותו התקציב התחלק לארבע. אבל אז התבשרתי שכדי לקבל את המענק במלואו אנחנו צריכים לעמוד בהתחייבות שלנו להוצאות בהיקף המקורי. כלומר, זה שהתקציב קטן בחצי, לא אומר שמותר לנו להוציא חצי ממה שתכננו (מה גם שזה לא יביא אותנו לתוצאה הרצויה). זה קצת מסובך, ואשמח להיכנס לזה אם תהיה לכך דרישה, אבל המשוואה פשוטה – כדי לממש את המענק הפעם, אנחנו חייבים לא רק הוצאות אלא גם הכנסה.

כיוון שאני אישית מאמין שתוכן באינטרנט צריך להיות חינם לכל קורא וקוראת, ומפני שלעניות דעתי למגזין קולנוע שאינו בהכרח מכוון לקהל רחב אין מודל כלכלי שיצדיק את עצמו, כל מה שהולך לקרות כאן בהמשך הוא לגמרי עניין חד פעמי. או לפחות לא משהו שיחזור על עצמו בעתיד הנראה לעין, בטח כשהמועד לקבלת מענקים מהפיס חלף בסוף ינואר וכתבי עת לקולנוע לא היו הפעם בקריטריון התמיכה. אני עדיין לא מרגיש לגמרי בנוח לבקש תמיכה, אבל זו הדרך היחידה שאני יכול לחשוב עליה שבה נצליח לקבל את מה שהובטח לנו. מהצד שלנו, אני יכול להבטיח שכמעט שום דבר מזה לא יילך למימון ישיבות נוצצות בבתי קפה, אלא להמשך בניית הבלוג כבית לשוחרי ושוחרות קולנוע. הביטו בעמודים שבסרגל העליון ותיווכחו עוד כמה עבודה יש לנו, או קראו בסריטה מן הטלפון הנייד שלצערי עדיין מוצג בתבנית וורדפרס גנרית ולא מותאמת אישית. היינו רוצים לפנות עוד זמן לכתיבה, הקלטת פודקאסטים (אולי אפילו וידאו), לתרגם את דעותינו על הקולנוע הישראלי לאנגלית למען הפצת דברו בעולם (מניו יורק אני יכול להבטיח שיש לנושא ביקוש גדול ובורות גדולה אף יותר), לפגוש אתכם ואתכן כדי לצפות בסרטים בטרום בכורות, ועוד כל מיני תוכניות ופנטזיות של בלוגרי קולנוע למודי ניסיון וממועטי זמן פנוי.

בהתחלה חשבתי להרים פרוייקט הדסטארט, ולמרות שאני לא מפחד מעבודה מאומצת בפרק זמן קצר, נדמה לי שלא הייתי עומד במתח. מה גם שבאמת שכל סכום יעזור לנו במידה רבה, כך שחבל להגדיר איזה יעד ארטילאי, ולחלק תשורות אנחנו יכולים גם כאן בסריטה בלי לשלם עמלה לאף מתווך (אולי חוץ מפייפאל). אז נעשה זאת כאן ועכשיו, מרגע זה ובמשך שבוע. כמובן שאפשר לתרום במשך כל השנה, בעזרת הכפתור שבסרגל האנכי כאן מימין. זה משהו שאתם עושים ואתן עושות מדי פעם ומדהים אותי בכל פעם מחדש, למרות שאני לא מנדנד לגבי זה או אפילו מזכיר זאת (נדמה לי שלא ציינתי את קיומן של האופציות לתרום מאז שעברנו לבית הווירטואלי החדש לפני כשנתיים). אבל ספציפית בימים הקרובים, זה ממש יעזור כיוון שזה ייכנס לתיק ההגשה שלנו למועצת הפיס. מפחיד אותי לכתוב אפילו סכומים מדוייקים, אבל בכל זאת אנסה ליצור מדרגות כדי להסביר לאן אנחנו שואפים.

the-big-short

שאיפות

אם נגייס כמה מאות שקלים – לכל הפחות אוכל לכסות את השרת שמחזיק את סריטה, לצד שאר הוצאות תחזוקה שנתיות. זה אולי לא נשמע כמו הרבה, אבל עצם הידיעה שאני לא מפסיד כסף על הבלוג תסייע מאוד מבחינת השראה, הכרת תודה והידיעה שיש מישהו או מישהי בצד השני של מסך המחשב שמאמינים ומאמינות במה שאנחנו עושים כאן. עדכון: יעד אחד כבר השגנו בזכותכם ובזכותכן, ואני יושב לענות בידיים רועדות מהתרגשות לכולם ולכולן. קיבלנו עשרות תרומות, וגם כמה הצעות שיכולות להפוך לתרומה לא פחות משמעותית. תודה, ושוב תודה!

כמה אלפים – מעבר לזה שאני אמות מרוב הפתעה, מה שעלול לחבל מעט בהתקדמות של הבלוג, נוכל להתחיל להגשים את החלומות שלנו שמערבים אנשי מקצוע אחרים. התוצאה המיידית תהיה כתב עת מקצועי יותר מבחינת מראה וקריאה, ובטווח הארוך אולי גם יציקת יסודות שיאפשרו לנו לתת הרבה יותר אקסטרה, וכמובן להתפתח ולגדול כצוות. עדכון: עוד יעד נכבש בזכות התומכים והתומכות הרבים והרבות מכפי שהערכתי, ואני מאושר ונרגש לסיים את הקמפיין עם סכום חלומי שרחוק רק כמה שקלים מחמש ספרות. אנחנו לא סתם אסירי תודה אלא מיד ניגשים למלאכה!

כמה עשרות אלפים – וואו, טוב, זה כבר יהיה שווה ערך למענק שנתי ממועצת הפיס. לא תהיה לי שום דרך להודות לכם ולכן לעולם, אז אפילו לא אנסה. במקום זאת פשוט אפשיל שרוולים (ככה אני מקליד) ואהפוך את סריטה לעבודה בחצי משרה, על כל המשתמע מכך (כרגע זה משהו כמו רבע משרה, בעיקר על חשבון שעות שינה או סופי שבוע). בקיצור, זה יהיה טוב מכדי להיות אמיתי.

כדי לא להרגיש שאנחנו מבקשים תרומות בלי לתת דבר בתמורה (מלבד מה שאנחנו כבר משקיעים ומעניקים), חשבנו יחד מה יש לנו לתת חזרה לפי גובה התרומה. גם כאן נחלק למדרגות, ובאמת שאין סכום מומלץ יותר או פחות.

תשורות

עד 49 ש״ח: תודה כתובה – שמך יופיע בעמוד התומכים והתומכות החדש שיוקם השבוע. זו הבעת תודה נצחית מצידנו, וידיעה כי גם בזכותכם ובזכותכן סריטה קיים.

50 ומעלהלבחירה – ספר השירה הראשון של חבר הבלוג עופר ליברגל (״א׳״ בהוצאת "חבר לעט") עם הקדשה אישית, וחקיקה בעמוד התמיכה המוזכר לעיל. מספר הספרים לחלוקה מוגבל, והם יישלחו בדואר ישראל. כל הקודם/הקודמת זוכה.

100 ומעלה: לבחירה – הספר "שיעורים בקולנוע" של ד"ר פבלו אוטין, שהושק בתחילת השנה אחרי קמפיין הדסטארט מוצלח. בספר שיחות עומק עם במאים ובמאיות על הקולנוע הישראלי העכשווי. מספר הספרים לחלוקה מוגבל, והם יישלחו בדואר ישראל. כל הקודם/הקודמת זוכה.

200 ומעלה: חסות יומית – למעלה מימין, מתחת ללוגו של סריטה, איפה שכתוב ״נתמך על ידי״? דמיינו את השם שלכם או שלכן, למשך יממה שלמה (או נצח עבורכם ועבורכן, אם תעשו צילומסך). התאריך ייקבע יחד איתנו בהתאם למקומות הפנויים שיישארו, מעתה ועד סוף 2017. גם אתם ואתן תופיעו בעמוד התמיכה, כדי באמת להנציח את פועלכם ופועלכן.

300 ומעלה: פוסט לבקשתך – הטקסט שתמיד רצית בסריטה אבל טרם נכתב! את/ה בוחר/ת את הכותב והנושא, אבל לא את הדעה או האורך, על זה אנחנו נהיה אחראיים, בתקווה שזה בסדר. הטקסט יוקדש כמובן למי שגרם או גרמה לו לקרות, ואולי נוכל גם להתחשב במועד פרסומו.

400 ומעלה: פודקאסט איתנו – שיחה בת כשעה עם שניים מחברי הבלוג (יכול להיות שאחרי עריכה זה ייצא קצת פחות) על כל נושא שבעולם. רצוי קולנוע, אבל אפשר גם להחליף מתכונים לעוגת גבינה פירורים. יכול להיות שיתבצע באופן טלפוני/ממוחשב, לא כי אנחנו לא רוצים או רוצות לפגוש אתכם ואתכן באופן אישי, אלא כי אחד מאיתנו (נגיד אני) מצוי מרחק אוקיינוס מישראל נכון לכרגע.
או תשורה חדשה בסכום זה:
השראה מדברית – החבר׳ה הנדיבים מאחורי ״ארט האוס״, הצימר הדרומי המיועד לכותבים וכותבות, הציעו לנו קופון חד פעמי ויחיד במינו, תמורתו אפשר יהיה לקבל סופש אצלם. מדובר במקום שנבנה במיוחד ליוצרים ויוצרות, בעיקר בתחום הקולנוע, שזקוקים למאמץ מרוכז רחוק מהסחות הדעת של הבית או בתי הקפה, ואולי גם לנוף מדברי, בימים של לפני הגשה או דווקא להתנעת פרוייקט חדש. עדיף לקרוא את כל הפרטים בעמוד הפייסבוק כדי לדעת בדיוק מה אתם ואתן מקבלים ומקבלות כאן, אבל כיוון שיש לנו רק קופון אחד להעניק – כל הקודם/קודמת זוכה. עדכון: נחטף ואזל.

600 ומעלה: עצות לטקסט – חוות דעתנו המקצועית, מבלוגר אחד או יותר, עבור טקסטים שלכם ושלכן הקשורים לקולנוע (בנושאים אחרים אנחנו גם מבינים, אבל מרגישים פחות בנוח לייעץ). עדיפות לטקסט ביקורתי שזקוק לעוד עין, כל עוד זה בתחום ה-2,500 מילה (בעברית כמובן) ואין לכם או לכן בעיה לשמוע דעות של אחרים. מבטיחים להיות מקצועיים וכנים בקטע ברוטאלי.

800 ומעלה: הרצאה מוסדית – אור או עופר, שניהם מרצים מקצועיים מזה שנים, יגיעו להעביר במשך כחצי שעה (אולי יותר, אפשר לדון בזה) את הידע והתובנות שלהם על נושא שייבחר מראש עם כל תומך ותומכת. מיקום שרחוק מתל-אביב באופן שמצריך נסיעה בינעירונית יחוייב גם בהוצאות נסיעה הלוך וחזור, אז קחו בחשבון (בחיי שהייתי מגיע גם, אבל אני בניו יורק עד למועד לא ידוע, ונראה לי שזה כבר החזר נסיעות שיהיה קשה במיוחד לעמוד בו). אם תרצו חוג בית, כלומר הרצאה פרטית, יש על מה לדבר. אבל פנו אלינו לפני התרומה, ונבהיר עניינים.

1,000 ומעלה: פרסמו אצלנו – רוצים את הריבוע הנחמד מתחת לשם הבלוג שיתפנה אחרי סיום התמיכה של מפעל הפיס? או אפילו שטח מעט יותר גדול באותו המיקום? אנחנו מוכנים להתמסחר למשך חודש שלם ולהעניק אותו למודעה מטעם העסק שלכם או שלכן, הצעת נישואין או כל מטרה. כמובן באישור מצידנו שלא מדובר בתוכן פוגעני. שיהיה צבעוני או שחור-לבן, העיקר שלא ידקור לקוראים ולקוראות את העין, כי גם משתמשים ומשתמשות בחוסמי פרסומות יצפו בו על אפם וחמתם. יש לנו כאן כ-55 אלף צפיות בכל חודש בממוצע (עכשיו בזמן האוסקרים יש אפילו יותר, וחכו חכו לאופירים). כולם מאנשים ונשים שבעניין של קולנוע, יש להניח. כלומר, קהל מפולח וממוקד מזה לא תמצאו.

הערות ותשובות לשאלות אפשריות:

  • את התשורה הרצויה נא לכתוב בתיבת ההודעה בפייפאל, כאן למטה בתגובות או שלחו לנו באימייל. הבהרה: אם לא תבחרו תשורה, אניח שלא בשבילה באתם או באתן, ובכל זאת תקבלו מייל תודה ותופיעו בעמוד התמיכה שלנו! אנהל רישום לפי שעות של מי ביקש מה ומתי בכל ערוצי התקשורת, למקרה שיאזלו לנו תשורות מסויימות וכדי למנוע עוגמות נפש.
  • אם אתם או אתן לא רוצים ורוצות להופיע בעמוד התמיכה בשמכם או שמכן – ציינו זאת! ברירת המחדל היא להתווסף על פי השם שמופיע בתור התורם/תורמת בפייפאל, כי אנחנו שמחים להתגאות בתרומות. אבל נכבד פרטיות ונשמור על אנונימיות אם תבקשו זאת מפורשות.
  • לאור בקשות חוזרות, העלתי את כפתור התרומה של פייפאל למקום בולט יותר – מצד ימין למעלה, מתחת לשם הבלוג ושורת החיפוש. לגולשים או לגולשות מטלפונים ניידים, זה דווקא יהיה הכי הכי למטה.
  • עוד שאלה נפוצה לגבי תשורות – לא חייבים לבחור את התשורה הקרובה ביותר לסכום שתרמתם או תרמתן, אפשר גם כל אחת אחרת מן המדרגות היורדות האחרות. לדוגמה – תרומה של 200 ש״ח יכולה לזכות בחסות יומית, אבל גם באחד משני הספרים שמוזכרים לפני כן (התשורות כן מוגבלות באחת לכל תורם או תורמת).
  • לא חייבים או חייבות חשבון פייפאל כדי לתרום – לחיצה על הכפתור תוביל למסך המאפשר גם תשלום בכרטיס אשראי. בחרתי בפייפאל גם בזכות האופציה הזו, וגם משום שהוא נחשב לדרך תשלום קלה ומאובטחת.
  • בכל זאת לא רוצים או רוצות לתרום דרך פייפאל? כתבו אלינו מייל וננסה לחשוב על דרך יצירתית אחרת.
  • כל התשורות זמינות עד גמר המלאי, של כל אחת מהן בנפרד, וניתנות למימוש במהלך 2017 בלבד. אעדכן בזמן אמת אם משהו אזל. בכל מקרה של טעות מצידנו, הכסף יוחזר.
  • גם אם תבחרו שלא לתרום, בבקשה עזרו לנו בהפצה. זה רק למשך שבוע, ואם ייצא לנו מכל הסיפור הזה אפילו עוד קוראים וקוראות שיכירו את הבלוג, זה לא פחות חשוב מעוד כמה שקלים.

אני ממש סקרן ונרגש לראות מה ייצא מכל זה. ומודה מעומק הלב על שקראתם או קראתן עד לכאן, בלי קשר למה תחליטו לעשות עם המידע הזה, וגם על זה שבכלל יש לנו קוראים וקוראות. בהצלחה לכולנו, חזרו הנה לדיווחים.

עדכון של אחרי סיום

כשיצאנו לדרך, לא בלי ספקות יש לציין, קיוויתי לתרומות בסך כמה אלפי שקלים בודדים שיתחלקו על פני מספר גדול של תומכים ותומכות. חישבתי שזה עשוי להספיק לפחות לכיסוי מה שחסר לנו עבור ההגשה הנוכחית, שתהיה שלמה יותר. אבל אז הגיע אחד מהרגעים הלא מעטים בתולדות סריטה בהם אני נותר חסר מילים, לא עניין של מה בכך לגרפומן שתמיד מאריך יתר על המידה. בכל בוקר היו עוד ועוד תרומות, עד כדי כך שהחלטתי פשוט להאריך את הקמפיין במקום לסיים אותו אחרי שבוע כמתוכנן. במקום לכתוב שתשורה מסויימת אזלה, כמו הספרים של פבלו שנחטפו בימים הראשונים, פשוט ביקשתי עוד. רציתי שלא יחסר, שנמשיך את המעגל הזה של נתינה. ריגשו אותי במיוחד אלה שתרמו בלי לבקש תשורה, עד שהסבו את ליבי לכך שאולי החוקים לא הובנו כראוי. לכן אני ממשיך במבצע מייל אישי לכל תורם או תורמת, גם כדי לוודא שהכל לשביעות רצונן או רצונם, וכדי לתאם תשורות עם מי שצריך. אין סיכוי שייצא מהקמפיין הזה אפילו רגש אחד שאינו חיובי מבחינתי, ולכן בקשתי האחרונה היא סבלנות.

הדבר הבא שאעשה הוא הקמת קיר התרומות המובטח, שגם הוא מעין תודה נצחית לכל מי שטרחו לעזור לנו, עכשיו או בעתיד. כן, אפשר ומותר להמשיך ללחוץ על כפתור התרומות מעתה ועד בכלל, פשוט בלי תשורות הפעם, מלבד הגעה אל עמוד התומכים. נראה לי נחמד שבמקום חומת תשלום, יהיה לנו קיר תמיכה – גב שיישאר סמלי אחרי שנסיים להשקיע את הסכומים שמאחוריו במקומות הנכונים. אינסוף תודות לכל מי שלקחו חלק, או אפילו רק קראו והפיצו. מבטיח גמול נוסף ממש בקרוב, שגם הוא לא מתחיל אפילו להביע את התודה שלי ושל כל הצוות של סריטה ביום חדש זה.

תגובות

  1. rona הגיב:

    אתר סופר חשוב ! חייבים לתרום

  2. ארטיסט הגיב:

    אתם יודעים שהפיס מאפשר מצב שבו התקציב הסופית נמוך בעד 30 אחוז מהתקציב שביקשתם, נכון? זה מופיע בכללים שלהם.

  3. levorlov הגיב:

    לא הצלחתי לדלות מהכתוב את כתובת הפייפל של סריטה…

  4. אורון שמיר הגיב:

    תגובה מרוכזת:
    תודה לכולם! וגם לרונה ומגדלור על המילים והאיחולים 🙂

    לב – נסה את כפתור התרומה שמצד ימין למעלה, מתחת לשם הבלוג ושורת החיפוש. זו הדרך הכי קצרה שמצאתי.

    ארטיסט – קודם כל תודה על הרצון לעזור, והלוואי שזה היה כה פשוט. בחיי שבשלב זה אני יודע בעל פה את הכללים של ״הנחיות לקבלת מענק יחיד כתבי עת״, המסמך האהוב עליי בכל הזמן, ושוקל להמחיז אותו 🙂 הבעיה עם הכלל הנחמד הזה של ה-30% (שנעזרנו בו בפעם הקודמת) הוא שאם קורה מה שקרה לנו הפעם והמענק מוגש על סכום מסויים, אבל בפועל אנחנו יכולים לקבל רק חצי ממנו – עדיין יהיה חסר חלק כדי להגיע למינימום הנדרש. לא רציתי לשעמם עם כל התחשיבים, וגם ככה הארכתי יתר על המידה בפוסט עצמו לפני שהגעתי לתכלס, אבל איך שלא מסתכלים על זה – הפעם, בגלל שהובטח לנו רק חצי ממה שביקשנו ובנינו עליו, אנחנו זקוקים לעזרה.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.