• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״גאליס – קונקט״, ״ספר הג׳ונגל״, ״המשפחה הפרסית שלי״, ״אן״, ״תפוס ת׳אגוז״, ״רובינזון קרוזו״, ״ברבי יחידת הריגול״

14 באפריל 2016 מאת אורון שמיר

בעוד כמה שעות יוכרזו הסרטים המשתתפים במסגרות השונות בפסטיבל הקולנוע ה-69 של קאן, שייערך בעוד חודש בריביירה הצרפתית. עופר יהיה כאן עם פוסט ההתרגשות השנתי שלו מן התחרות הרשמית וכמה נספחים, אבל לפני כן ניישר מבט אל עבר האופק הקרוב יותר, עם שבעת הסרטים החדשים של סוף השבוע. בטח שמתם ושמתן לב שפסח מתקרב, כך שוודאי לא תתקשו לנחש כמה מתוכם מיועדים לקהל צעיר. בפינת הפלוס: מלא מלא אירועי קולנוע נוספים.

״גאליס – קונקט״, הישראלי החדש לשבוע זה, הוא גם למעשה פתיחת עונת הסרטים המקומיים החדשים. כלומר אלה שלא מוכרים לנו מפרסי אופיר או הפסטיבלים של הקיץ שעבר, אלא כאלה שטרם נצפו ולכן מסמלים תקופה מסקרנת במיוחד בלוח השנה הקולנועי. מצד אחד זהו סרט המשך ללהיט ״גאליס – המסע לאסטרה״, המבוסס על הסדרה המצליחה של ערוץ הילדים, ומצד אחר מדובר בסרטו השני של הבמאי אסף קורמן (״את לי לילה״) על-פי תסריט של שירלי מושיוף (הסדרה ״איש חשוב מאוד״). מכל צד שהוא, מדובר בסרט הקולנוע השני של המותג, ולכן גם ביקום מקביל חדש. גם הפעם יונתן (תובל שפיר), הלא הוא ״המיועד״, מואס בתפקידו להציל את העולם ומתפתה לעבור אל מקום בו צ׳יפ המושתל במוח מספק את כל הצרכים. כמובן שחבריו לא יוותרו עליו ויגיעו אל העולם הצבעוני להצילו, ובדרך יפגשו את הכפילים שלהם (אליאנה תדהר, דניאל מורשת, דניאל גד, שירן סנדל, ונוה צור). עפר שכטר ורותם סלע מגלמים את התעשיין המגלומן שהמציא את הצ׳יפ ואת העוזרת שלו. צפו לביקורת שלי בעכבר העיר.

״ספר הג'ונגל״ (The Jungle Book) הוא העיבוד המחודש של אולפני וולט דיסני לקלאסיקה של עצמם, כחלק מתוכנית-על של התאגיד. כמו ״סינדרלה״ שהפכה ממצויירת למצולמת אשתקד, כך מגיעים אלינו מוגלי וחבריו החייתיים מהג׳ונגלים של הודו בגרסאות חדשות. למרות ההבטחה, קשה לי להגיד שהסרט אינו מונפש, גם אם באנימציית מחשב משוכללת מאין כמוה – מלבד השחקן הצעיר שמגלם את מוגלי, ניל סתי שמו, הכל בסרט הוא פיקסלים. החל מהחיות ועד אחרון העלים שעל העצים או טיפות המים הזורמות בנהרות. לפיכך, שאר ההופעות של השחקנים בסרט הן קוליות, וביניהן ניתן למנות את בן קינגסלי כבגירה הפנתר, ביל מאריי בתפקיד באלו הדב, סקרלט ג׳והנסון היא הנחש קא, אידריס אלבה שואג כנמר שיר-חאן, וגארי שנדלינג זצ״ל מקשקש בתור דורבן בשם איקי. את הזאבים שמגדלים את גור האדם עד בוא הנמר המאיים על חייו מגלמים לופיטה ניונגו וג׳אנקרלו אספוזיטו, והם תופסים חלק נכבד בראשית הסרט שנעדר מהמחמר המצוייר של דיסני שרובנו גדלנו עליו. ג׳ון פאברו (״איירון מן״, ״שף״) ניצח על התזמורת הדיגיטלית, וג׳סטין מרקס (״סטריט פייטר: האגדה של צ׳ון לי״) עיבד את ספרו רודיארד קיפלינג. זאת תהיה הביקורת השנייה שלי לשבוע זה בעכבר, בעוד אור כתב על הסרט לכלכליסט וירחיב עליו כאן בסריטה.

״המשפחה הפרסית שלי״ (All Three of Us) הוא הראשון מבין שני סרטים שאינם מיועדים לילדים בפוסט זה. הסרט מגיע אלינו מצרפת ועוסק במשפחה איראנית, כזו ששרדה לפחות שני משטרים אפלים במולדת לפני שהיגרה. התקציר מבטיח לא מעט אירועים טרגיים במהותם, אבל מצהיר על עצמו כעל קומדיה, שילוב שאינו בלתי אפשרי. הבמאי-כותב-כוכב הוא קאירון (או חירון אם תרצו), שיצר כאן גרסה משלו לסיפור של משפחתו, ולצידו כוכבים זוהרים אף יותר, דוגמת לילה בכטי (״נביא״, ״All That Glitters״) וג׳ראלד דארמון. עופר צפה וידווח.

״אן״ (An / Sweet Bean) הוא סרטה החדש של נעמי קוואסה היפנית, יושבת ראש חבר השופטים בתחרות הסינפונדסיון בפסטיבל קאן המתקרב. הסרט הוקרן אצלנו לראשונה בפסטיבל הקולנוע החיפאי, ומספר על מנהל דוכן פנקייקים שבוחר להעסיק גברת מבוגרת בזכות ממרח השעועית המתוקה שלה (קינוח מקובל ביפן). בין השניים מתפתח קשר שמעבר למזון, והסרט עצמו מבטיח להיות יותר מסתם קולנוע קולינרי. קוואסה גם כתבה את התסריט, בהתבסס על ספר של דוריאן סוקגוואה. תיתכן סקירה.

נשוב אל סרטי הילדים, אבל נעשה את זה בזריזות. ״תפוס ת'אגוז״ (Get Squirrely) הוא סרט אנימציה אמריקאי שאינו שייך לאחד האולפנים הגדולים, ומתמקד בסנאי המתכנן לשדוד מפעל אגוזים. ״רובינזון קרוזו״ (Robinson Crusoe) הוא הפקה בלגית-צרפתית מונפשת אף היא להרפתקאותיו של האדם הנסחף אל האי האקזוטי, שבמקרה זה מיושב בידי חיות מדברות. ״ברבי יחידת הריגול״ (Barbie: Spy Squad) האמריקאי-קנדי, ממשיך מהנקודה שבה ״ברבי ציידת האוצרות״ ו״ברבי מלכת הרוקנרול״ הפסיקו. לא המצאתי אף אחד מהסרטים האלה.

פלוס – עוד המון מה לראות בלוח האירועים

צ׳ינמה איטליה – פסטיבל הקולנוע האיטלקי בסינמטקים, יצא שלשום לדרך ויציג קלאסיקות כמו ״משפחת המלוכלכים״ של אטורה סקולה ו״המנוצחים״ של מיכאלאנג׳לו אנטוניוני, לצד סרטים מהשנה החולפת. ביניהם שווה להזכיר את ״קשר דם״ של מרקו בלוקיו ו״מעשיית המעשיות״ של מתאו גארונה, שניהם הוקרנו לראשונה בישראל בפסטיבל חיפה, וכן את ״בוקאצ׳יו המופלא״ של האחים טביאני. לתוכניה המלאה פנו לסינמטק.

פסטיבל סולידריות – הפסטיבל לקולנוע, אקטיביזם וזכויות אדם, יתקיים זו הפעם הרביעית בסינמטקים החל מהיום (חמישי), ויימשך עד ליל הסדר. גם כאן מדובר בתוכניה המערבת ישן וחדש, החל מקלאיסקות כמו ״כל ממזר מלך״ של אורי זוהר מחד ו״הקרב על אלג׳יר״ של גילו פונטקורבו מאידך, ועד הזדמנות לראות את הסרטים החדשים של האני אבו עסאד (״איידול״) וגיא דוידי (״רגשות מעורבים״). את האירועים יפתח סרט צרפתי על אייבי נתן ותחנת ״קול השלום״, שהעניקה את שמה לסרט, ומביאה את הסיפור הבלתי רגיל מנקודת מבטו של הבמאי פרדריק קריסטאה. עוד פרטים ועוד הרבה סרטים, שוב, באתרי הסינמטקים שמתוכם אביא כדוגמה את סינמטק תל אביב.

הגדה השמאלית – מרכז התרבות הממוקם ברחוב אחד העם 70 בתל אביב, מקיים אף הוא ערב סרט פלוס דיון. זה יקרה ממש הערב, ה-14.4 בשעה 19:00, והסרט שיוקרן הוא ״ליל העפרונות״ (la noche de los lápices) של הקטור אוליביירה, לציון 40 שנה להפיכה הצבאית הפשיסטית בארגנטינה. הסרט ילווה בהקדמה היסטורית-פוליטית של ד"ר אפרים דוידי מאוניברסיטת ת"א ואחרי ההקרנה ייערך דיון בהנחייתו. להלן אירוע הפייסבוק של הנ״ל, ותודה לדורית גרסטנפלד על הפניית תשומת ליבי.

בלואו-אפסדרת הקרנות הסרטים של החוג לתולדות המוזיקה במוזיאון תל אביב, מגיעה למפגש השישי שלה עם ״גשם סגול״ (Purple Rain). סרטו של אלברט מגנולי, בכיכובו של האמן הידוע כפרינס, יוקרן ביום שלישי הקרוב, ה-19.4 בשעה 21:00 במוזיאון ת״א, ואף ילווה בהרצאה של השדרן והתקליטן הידוע בתור קוואמי. היכנסו לאירוע הפייסבוקי על מנת להבטיח מקום.

Purple-Rain

/// כל התמונות של ״גאליס״ בפוסט זה צולמו בידי אוהד רומנו ומעטרות את הפוסט באדיבות סרטי יונייטד קינג והיח״צ. בלי קשר לפרינס.

תגובות

  1. לב הגיב:

    אחרי שנרדמתי ב״סינדרלה״ החלטתי לא לשחק לידיים התאגידיות של ״דיסני״ ולהתעלם מקיומו של ״ספר הג׳ונגל״. במקום זה הלכתי לראות את ״אן״ ו״המשפחה הפרסית שלי״. רק כדי לגלות שיותר רע מסרט בינוני זה סרט בינוני עם יומרה לאיכות.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.