• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״תפוחים המדבר״, ״מרדף לוהט״, ״דני קולינס״, ״החיפוש״, ״תפקיד חיי״, ואירוע סריטה בפרינט סקרין

6 במאי 2015 מאת אורון שמיר

חמישה סרטים חדשים מקבלים בברכה את תחילת חודש מאי, שיהיה השנה עמוס במיוחד לאנשי הבלוג. עופר יהיה אחד השופטים השנה בתחרות ״עומק שדה״ של פסטיבל דוקאביב, מסגרת שנוסדה במשותף עם פורום מבקרים הקולנוע בישראל ומטרתה להציג את הסרטים המאתגרים והמחדשים בתחומם. אני (אורון) נוסע לראשונה בחיי לפסטיבל הקולנוע של קאן, והייתי מבטיח דיווחים יומיים וצילומים עם סלבס לולא הייתי נשלח מטעם עכבר העיר ופסטיבל אוטופיה בדיוק לשם כך, אז יהיה ניתן לעקוב אחר מעלליי במדור הקולנוע של העכבר. אור יצטרך לחפות עלינו, שזו משרה בפני עצמה, ובסוף החודש מצפה לנו פסטיבל פרינט סקרין האהוב והחולוני, בו גם השנה ניקח חלק. אבל נתחיל מהתחלה, עם הסרטים לסופש זה.

״תפוחים מן המדבר״ הוא הישראלי שבחבורה, והוא שם שאולי יהיה מוכר למי שלמד או למדה את סיפורה הקצר של סביון ליברכט בתיכון. הסופרת חתומה גם על העיבוד הקולנועי, יחד עם אריק לובצקי ומתי הררי (״הפנטזיה הגדולה של סימיקו הקטן״). מורן רוזנבלט מגלמת צעירה ירושלמית ממשפחה חרדית, הממרה את פי הוריה (שלומי קוריאט וריימונד אמסלם) ובורחת עם קיבוצניק מסוקס (אלישע בנאי) לדרום הארץ. הסרט התמודד בעונת האופירים שעברה, שם קטף שלוש מועמדויות, וכן בפסטיבל חיפה, שם כתב עליו אור. כתבתי עליו לעכבר העיר.

״מרדף לוהט״ (Hot Pursuit), לא להתבלבל עם ״מרדף לילי״, מפגיש את ריס וויתרספון וסופיה ורגרה לקומדיית פעולה. האחת היא שוטרת קשוחה שצריכה להגן על אלמנתו הטריה של ברון סמים (נחשו מי מגלמת את מי), בזמן שהמשטרה, קרטל הסמים ועוד כמה גורמים רודפים אחר הזוג המוזר. אן פלטשר (״ההצעה״, ״סטפ אפ״ הראשון) ביימה את התסריט של דייויד פיני וג׳ון קווינטאנס. האמת? נשמע כיף.

״דני קולינס״ (Danny Collins) מציב את אל פאצ׳ינו בתפקיד רוקסטאר מזדקן, שמחליט לבצע שינוי בחייו בעקבות התגלית הבאה – מכתב שכתב לו ג׳ון לנון לפני ארבעים שנה ונחשף בפניו כעת לראשונה. ג׳ניפר גארנר, ניק אופרמן, כריסטופר פלאמר ואנט בנינג הם חלק מהקאסט בסרטו הראשון כבמאי של התסריטאי המחונן דן פוגלמן (״טיפש, מטורף מאוהב״, ״בולט״), שכמובן גם כתב. גם הפעם את דעתי ניתן יהיה למצוא בעכבר.

״תפקיד חיי״ (Je Fais Le Mort) הוא קומדיה צרפתית שבמרכזה שחקן שתהילתו מאחוריו (בגילומו של פרנסואה דמיאן), המתקשה למצוא תפקיד ראוי. כאשר מוצע לו לגלם גופה בשחזור משטרתי של פשע כלשהו, לוקח גיבורנו את התפקיד ברצינות תהומית ומתחיל בחקירה משלו אודות מי שהוא אמור לגלם בחיים ובמוות, מה שמוביל אותו להיות שותף משעשע לחקירה האמיתית. ז׳אן-פול סלומה ביים, אור יסקור את הסרט בקרוב.

״החיפוש״ (The Search). הוא סרטו החדש של מישל הזאנאוויציוס, שהימם את עולם הקולנוע עם ״הארטיסט״ לפני ארבע שנים, ואת ליבנו כבש בפארודיות הריגול של ״OSS 117״. הסרט הנוכחי הוא דרמה רצינית וקודרת על מלחמת צ׳צ׳ניה, המתמקד במספר דמויות וסיפוריהן: אשה העובדת בארגון לא-ממשלתי המבקשת להגיש סיוע הומניטרי (ברניס בז׳ו, שבה לשתף פעולה עם בעלה הבמאי), ילדון שאיבד את משפחתו ומבקש להתאחד עם מי שנותר ממנה, נער צעיר המגוייס בכוח לצבא הרוסי ותמימותו מושלת ממנו, ואשה המנהלת מחנה פליטים מטעם הצלב האדום (אנט בנינג, עסוקה במיוחד השבוע). אני מקווה למצוא מספיק מילים ופנאי כדי לנסות ולפענח את היצירה השאפתנית והמעט מסתורית הזו, שהוצגה לראשונה לפני שנה בדיוק, בפסטיבל קאן הקודם.

the-search-cannes-2014

פלוס

וולוט פורשת – נפל דבר בעולם העיתונות המקוונת, או הבלוגספירה כפי שפעם כינו אותו: דבורית שרגל מניחה את המקלדת ונפרדת לשלום מבלוגה ״וולוט אנדרגראונד״, בו עסקה בעיקר בביקורת תקשורת. היא מספרת על תחושת שחיקה ומיאוס, לעומת האהבה שהיא חשה כלפי ההצלחה של סרטה ״איפה אלה קרי ומה קרה לנוריקו-סאן?״, וגם מבקשת את עצת הקהל בדבר אופציות על המשך קיומו של הבלוג (או שאני אופטימי). לא נותר לי אלא להצדיע לקולגה על שנות עשייה ארוכות, וגם לשמוח על לידתה של קולנוענית חדשה בישראל.

אירוע סריטה בפסטיבל פרינט סקרין – שמחה גדולה ונוספת היא המשך המסורת שהתחלנו בפסטיבל פרינט סקרין הקודם, אז קיימנו הקרנה ודיון על הסרט המקסים ״מארי מאושרת, מארי מאושרת״. הפעם אנחנו שמחים להזמין אתכם ואתכן להקרנה לכבוד עשר שנות ״אני, אתה וכל השאר״, סרט הביכורים המשובח והמיוחד של מירנדה ג׳ולי. זה יקרה ביום ה׳ ה-28.5 בשעה 19:00, בסינמטק חולון, שם יתקיים החל מיום רביעי ועד מוצאי שבת פסטיבל פרינט סקרין החמישי לתרבות דיגיטלית. עוד נכתוב על הפסטיבל כולו בהמשך, אבל אפשר להתרשם בעצמכם ובעצמכן כבר עכשיו באתר שלהם. עוד אפשר, ואף רצוי, להזמין כבר עכשיו כרטיסים לאירוע שלנו (או לפחות לסמן ביומנים את התאריך), בו מלבד הסרט תוכלו להאזין להקדמה של אדוה (כתבתינו לענייני ג׳ולי, בין היתר), למחווה ליצירותיה הנוספות של האמנית ואף להשתתף איתנו בפעילות סביב האפליקציה של ג׳ולי – Somebody. אז הורידו אותה ובואו, תזכורות בהמשך.

"האלמנה השחורה״ מקבלת ספין-אוף (ב-SNL) – המעריצים ביקשו, אולפני מארוול התעלמו, ותוכנית המערכונים האמריקאית SNL הרימה את הכפפה: כך לדעתם ייראה סרט בכיכובה של האלמנה השחורה מהאוונג׳רס, שייקרא ״Black Widow: Age of Me״. כפיים לסקרלט ג׳והנסון על ההשתתפות:

תגובות

  1. דבורית הגיב:

    תודה רבה, אורון!:)

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.