• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״פוקס-קצ׳ר״, ״משחקי הרעב: עורבני חקיין – חלק ראשון״ וגם פסטיבל קולנוע בערבה

20 בנובמבר 2014 מאת אורון שמיר

שני סרטים חדשים בלבד עולים השבוע לאקרנים, שניהם גדולים ומדוברים למדי. אחד חולם על אוסקרים, האחר על מזומנים. שניהם יסוקרו כאן בבלוג במקביל לביקורות של אור ושלי לעכבר העיר. בנוסף, חשבתי שיהיה נחמד לחשוף אתכם ואתכן לפסטיבל הקולנוע ״סרטים בערבה״ שיתקיים בשבוע הבא.

״פוקס-קצ׳ר״ (Foxcatcher) הוא סרטו החדש של בנט מילר, במאי ששני סרטיו עד כה היו מועמדים לאוסקר (״טרומן קפוטה״, ״מאניבול״). הסרט מבוסס על סיפורו האמיתי של המתאבק האולימפי זוכה מדליית הזהב מארק שולץ (צ׳נינג טייטום), שקיבל הצעה להיות ממומן בידי מיליונר אקסצנטרי (סטיב קארל תחת מלא איפור) בכדי להיות מוכן למשחקים האולימפיים בסיאול 1988 ולהשיב לאמריקה את תפארתה. את אחיו של מארק, דייב שולץ, דמות מרכזית נוספת בסיפור, מגלם מארק רפאלו, שגם אותו תתקשו כנראה לזהות במבט ראשון. רטנתי על הסרט בעכבר העיר, אור שמח בו הרבה יותר ממני ויכתוב סקירה.

״משחקי הרעב: עורבני חקיין – חלק ראשון״ (The Hunger Games: Mockingjay – Part 1) משיב את ג׳ניפר לורנס אל נעליה של קטניס אוורדין, הנערה ממחוז 12 שאמורה להנהיג מרד נגד הקפיטול המרושע והמשחק הסדיסטי שלו בו בני נוער טובחים זה בזו, וצריכה הפעם גם להציל את פיטה (ג׳וש האצ׳רסון) מציפורניי השליטים חסרי הלב. פרנסיס לורנס, הבמאי של ״משחקי הרעב: התלקחות״, חוזר אל כסאו וכך גם סוללת הכוכבים השבים לתפקידיהם, כולל פיליפ סימור הופמן ז״ל. אור כתב ביקורת לעכבר, עופר יעשה זאת כאן אצלנו בסריטה.

פלוס – פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה- 3 בערבה

החל מיום רביעי הבא, ה-26 בנובמבר, ועד מוצאי שבת ה-29, יתקיים בסמוך ליישוב צוקים זו הפעם השלישית פסטיבל הקולנוע ״סרטים בערבה״. את המהדורה השנתית הפיק אייל שיראי, עד לא מזמן בפסטיבל חיפה, והתוצאה היא אורחים מחו״ל שלא היו מביישים גם את האח הבכור מהכרמל. כמעט כל סרט יוקרן בנוכחות הבמאי או גורם כלשהו בהפקה, במתכונת של הקרנות ערב בלבד, שלוש מהן בכל יום. סרט הפתיחה יהיה ״1001 גרם״, נציג נורבגיה לאוסקרים (תמונה לעיל, ותודה ליח״צ עליה וגם על יתר המידע שייכתב כאן בהמשך) והפסטיבל יינעל עם הקרנה מדברית של ״מיתה טובה״ הישראלי, שלפניה מחווה לאסי דיין ז״ל והקרנת סרטו ״מר באום״.

מחיפה יגיעו הסרטים ״אי התירס״, ״הארץ של צ׳רלי״ ו״פגישה עיוורת״, חמושים ביוצריהם, ומירושלים – ״טימבוקטו״ האפריקאי זוכה פרס ״ברוח החופש״ ונציג מאוריטניה לאוסקרים. בכיר האורחים, נדמה לי, הוא דניס טנוביץ׳ (שסרטו ״שטח הפקר״ זכה באוסקר בקטגוריית הסרט הטוב ביותר בשפה זרה), שיקרין את סרטו החדש ״נמרים״. את התוכניה משלימים ״ג׳ין״ של רהא ארדם הטורקי שגם הוא אורח הפסטיבל, ושני סרטים של סטודיו ג׳יבלי – ״פוניו״ ו״הלקחנים״. את תוכניית הסרטים הקצרים של הפסטיבל מרכיבים ״אנטילופות״ של אורי רום ו״הקן של גרייס״ של רותם קפלינסקי. תאמינו או לא, בזאת כיסיתי את הפסטיבל כולו. פרטים נוספים, כולל דרכי הגעה ושאר עניינים חוץ-קולנועיים, באתר הפסטיבל.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.