• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״השקר הטוב״, ״עבירה״

2 באוקטובר 2014 מאת אורון שמיר

שני סרטים חדשים בלבד עולים היום בבתי הקולנוע, וזאת משום שסוף השבוע הראשון של חודש אוקטובר איננו רגיל – נצמד אליו והתעטף בו יום כיפור, בו קולנוע אפשר לראות רק בבית ובהיחבא. לא המועד הנכון ביותר להוציא סרטים חדשים, מה שהוביל למספר הלא שגרתי, אבל מה זה אומר על אלה שכן הצטרפו? מיד נגלה, רק לפני כן אספר שסקירות לא יעלו לבלוג בסוף השבוע הזה ושפינת הפלוס שוב גדלה לכבוד החגים ומיעוט הסרטים שבנדון.

״השקר הטוב״ (The Good Lie) מביא אל המסך את סיפורם של פליטים סודניים, שנאלצו לנדוד מכפר מולדתם בדרום סודן בשל שפיכות דמים ולאחר מאות קילומטרים התמקמו במחנה פליטים שעשוי להוביל אל הארץ המובטחת (דווקא לא אל התחנה המרכזית החדשה בתל אביב, במקרה הזה). אנו עוקבים אחרי גיבורי הסיפור מילדותם המזוויעה ועד לקשיי הקליטה שלהם במקום החדש והצבוע שהוא ארה״ב, עם דגש על האשה הלבנה שמשנה את מסלול חייהם, בגילומה של ריס וויתרספון. את התסריט כתבה מרגרט נייגל, בהשראת אירועים אמיתיים כמובן, ואת הסרט ביים פיליפ פאלרדיה (״אדון לזהאר״).

״עבירה״ (Felony) מציג שלושה בלשי משטרה המסובכים יחד בתאונה שמותירה ילד בתרדמת. אחד מהם אשם, השני מנסה לחפות עליו והשלישי מעוניין לחשוף את האמת. כך על פי התקציר בימד״ב. את שלושת הגברים המובילים של הסרט מגלמים ג׳יי קורטני, ג׳ואל אדג׳רטון וטום ווילקינסון, בעוד מליסה ג׳ורג׳ ושרה רוברטס מובילות את הצד הנשי של הקאסט. אדג׳רטון גם כתב את התסריט (יש לו קרדיט כתיבה גם ב״רובר״ השנה, אז הפליאה פחות גדולה), ועל הבימוי הופקד מתיו סאביל, שסרטו הקודם היה ״Noise״ וברזומה שלו המון עבודות לטלוויזיה.

פלוס – צום קל וצפייה מהנה

ברוח השבוע שעבר, אני ממשיך לעדכן לגבי הזדמנויות עבור קולנוענים וקולנועניות צעירים וצעירות. הפעם מדובר במענק מיוחד לסרטי גמר של סטודנטים וסטודנטיות העוסקים במסע בזמן (הסרטים, לא הסטודנטים. הם בטח לא זקוקים לעזרה אם יכולים לחזור בזמן ולתקן טעויות). עמותת אוטופיה, מפעילת פסטיבל אוטופיה היקר לליבנו, חברה אל הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה ומעניקה סכום כסף וליווי מקצועי עבור הנושא של מסע בזמן בסרטים. אם הסרט שלכם או שלכן עוסק בכך, או אפילו אם תוכלו לשכנע את הקרן והעמותה שהוא עוסק בכך, מצפה לכם עזרה. בקשה אישית שלי – בתור לקטור השנה לפסטיבל ראיתי הרבה יותר מדי סרטים שנעו בין המשמים למחפיר בנושא מסע בזמן, אז יהיה נחמד לגוון עם משהו חינני כמו ״פיצריה מן העבר״ למשל בשנה הבאה.עוד פרטים על המענק – באתר אוטופיה.

״התו בהנסן״, מיזם הקולנוע של התו השמיני ובית הנסן, פרסם את תוכניית אוקטובר שלו אז אני ממשיך בפרגון מהחודש שעבר ועדיין מצפה לתגובה ממישהו שכבר ניסה את בית הקולנוע האלטרנטיבי של ירושלים (25 ש״ח לסרט ובירה, 35 ש״ח אם מעורבת הרצאה בעניין). גם החודש ההקרנות ינועו בין סרטים חדשים יחסית (״ארגו״, ״פלאות״) לבין קלאסיקות אלמותיות (״קן הקוקיה״, ״הערת שוליים״) ובתווך יהיו גם סרטי ״הארי פוטר״ וכאלה נוספים המתאימים גם לילדים (מקווה שלא נותנים להם בירה). המרצים גם הם מגוונים, החל מבנימין פרידנברג (במאי ״סיור מודרך״) ועד ידיד הבלוג רון פוגל.

מה, לא המלצתי עדיין על תוכנית הרדיו האינטרנטית שמשלבת בין שתי אהבות ישנות שלי, סינמסקופ והקצה? אז כפרת עוונות – בקיץ האחרון (הנוכחי? אני מבולבל) התחיל יאיר ״סינמסקופ״ רוה להגיש שעה שבועית בתחנה האינטרנטית של החבר׳ה מ״הקצה״. מעין תוכנית קולנוע של איש אחד, על ענייני השבוע בתחום, עם מוזיקה לבחירתו ועל פי טעמו. אני מאזין קבוע, כדאי גם לכם וגם לכן לנסות. זה קורה בשידור חי בכל יום שלישי בשעה 14:00, ואז עולה לסינמסקופ שם ניתן להאזין לתוכניות כמעין סדרת פודקאסטים.

אסיים בהמלצת צפייה קצרצרה בשילוב עם איחול צום קל. ״לוף״, סרטם של דודי רובין ודניאל ששון הבצלאלניקים, הוא סרט פשוט מושלם ליום כיפור. גם הסרט הישראלי (ובכלל) הכי טוב שאני מכיר שעלילתו מתרחשת ביום הכיפורים, וגם סרט שמוציא את התיאבון למשך יממה לפחות עוד בשלב הכותרת. אה, והוא גם אדיר, למקרה שזה לא הובן. הנה הוא במלוא הדרו ודקותיו:

תגובות

  1. ישראל לאש הגיב:

    אז הייתי בהנסן.
    היה די ריק, אבל בטח פחות בגלל הסרטים המצוינים, הפופים המפנקים, החיוך, והמחיר המזערי, ויותר בגלל שחדש, ושלא פורסם מספיק, ועומס אירועי התרבות בעיר.

    1. תודה על המענה 🙂
      ושמח לשמוע על הרגשת עומס של אירועי תרבות בירושלים, פעם חייתי בתחושה שהעיר הזו פשוט לא באמת צורכת לתרבות (ולראייה, מוסדותיה התרבותיים שנסגרו בשנים האחרונות).

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.