• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״שושנה חלוץ מרכזי״, ״סקס טייפ״, ״הטיהור 2", "הרופא הגרמני״, ״מטוסים 2״, ״הרפתקאותיו של קפטן הרלוק״

17 ביולי 2014 מאת אורון שמיר

שישה סרטים חדשים בבתי הקולנוע וסופש אחרון של פסטיבל הקולנוע ירושלים בגרסתו ה-31. מבחינת הבלוג זה אומר היערכות מוגברת וקצב עדכון שיהיה גבוה מהרגיל, אז נשמח שתהיו איתנו. לפחות מחצית מהסרטים יסוקרו כאן עוד במהלך סוף השבוע, ובואו לא נשכח את המשך הדיווחים מירושלים ואת טקס הסיום של הפסטיבל שיתרחש במוצ״ש, בו יוכרזו הזוכים והזוכות. אבל כעת, כבוד לשגרה שעליה אנחנו מנסים לשמור מכל משמר בימים אלה.

״שושנה חלוץ מרכזי״ הוא הישראלי החדש שמצטרף אל לוח ההקרנות, ולכן יקבל את הכבוד לעלות ראשון למגרש. מדובר בקומדיה החדשה של הבמאי שי כנות (״אהבה קולומביאנית״, הסדרה ״הבורר״), על פי תסריט של עודד רוזן (״הללויה״). אושרי כהן מככב כחלוץ קבוצת ״בני ירושלים״, שמסתבך עם עבריין חם מזג (אלי פיניש) אחרי שפלירטט עם חברתו (גל גדות). במקום להרוג אותו במקום, מוטל על הכדורגלן עונש חינוכי, כך כהגדרת הסרט – לצאת מהארון מול האומה כולה, למרות שהוא סטרייט. עוד מככבים – יוסי מרשק, רותם קינן, עינת ויצמן, יניב ביטון, צבי שיסל ורבים אחרים. הסרט הותיר את אור ואותי תמימי דעים, ולא לצד החיובי לצערנו, ועל כך ניסינו להסביר אני בביקורתי לעכבר ואור בסקירתו שתעלה כאן מיד.

״סקס טייפ״ (Sex Tape) משאיר אותנו בגזרה הקומית, אבל לוקח אותנו להוליווד. ג׳ייק קסדן (״מורה רעה״) שב לביים את קמרון דיאז וג׳ייסון סיגל, כזוג המנסה להוסיף עניין לחיי המין הדועכים שלו על ידי צילום של סרטון סקס ביתי. אך הטכנולוגיה הארורה מפיצה את החומרים הפרטיים לכל עבר, בעוד השניים מנסים לעצור את ההתפשטות. סיגל גם חתום על התסריט, יחד עם שותפו הוותיק ניקולס סטולר (״שכנים״) וקייט אנג׳לו (״תוכנית גיבוי״). אור יכתוב גם עליו אצלנו בסריטה, וגם על הסרט הבא ברשימה.

״הטיהור 2: לשרוד את הלילה״ (The Purge: Anarchy) ממשיך את קורות הסרט המצליח באופן מפתיע מהשנה שעברה, גם אותו כתב וביים ג׳יימס דה-מונקו. העלילה מתרחשת בארה״ב שבה נעלמים כל החוקים למשך יום אחד, במטרה לתת לציבור לפרוק אגרסיות ולהיות החברה הנפלאה בתבל בכל שאר ימות השנה. בסרט הקודם אירעו כמה מקרים שדורשים נקמה, וכמו כל המשכון, הכל מתחייב להיות גדול ומוקצן יותר. הסקירה כבר על האש, כאמור.

״הרופא הגרמני״ (Wakolda) הוא סרט המבוסס על מקרה אמיתי, בו משפחה ארגנטינאית אימצה אל ביתה בשנות השישים את יוזף מנגלה הידוע לשמצה, מבלי לדעת את זהותו האמיתית כמובן. אם זה לא מספיק נורא, אחת הדמויות מתאהבת בו. נטליה אוריירו מככבת, לצידו של אלכס ברנדמול בתפקיד הדוקטור הנתעב. לוסיה פואנזו, הבמאית הארגנטינאית המוערכת בזכות סרטים כמו ״ילד/ה״ ו-״The Fish Child״, כתבה וביימה את הסרט.

״מטוסים 2: לוחמי האש״ (Planes: Fire & Rescue) הוא סרט ההמשך השני השבוע שעברה שנה בלבד מאז קודמו, שבכלל היה ספין-אוף של דיסני לסרטי ״מכוניות״ של פיקסאר. לאחר שהתגבר על פחד הגבהים שלו מהסרט הקודם והפך למטוס מירוצים, לומד דאסטי (בקולו של דיין קוק) שייתכן ולא יוכל להתחרות יותר, מה שמוביל להחלטה להצטרף אל צוות כיבוי אש אווירי ולפצוח בקריירה חדשה. הבמאי הוא רוברט גאנאוויי, המתמחה בסרטי המשך להצלחות דיסניות, שמחליף כאן את קליי האל, במאי ״מטוסים״ הראשון. צוות המדבבים המפורסמים חוזר כמעט במלואו ואף זוכה לתוספות חדשות, אבל כל זה לא משנה לצופה הישראלי שממילא יכול לחוות את הסרט רק בדיבוב עברי, בין אם בתלת-מימד או לא.

״הרפתקאותיו של קפטן הרלוק״ (Space Pirate Captain Harlock) מגיע אלינו מיפן ואף מבוסס על מנגה (קומיקס יפני) באותו שם, שכבר הפך למותג הכולל בין היתר משחק מחשב. העלילה מתרחשת בשנת 2977, בתקופה בה בני האדם גלו מכדור הארץ לגלקסיות רחוקות וכעת מתכננים לשוב אליו. פיראט החלל קפטן הרלוק נרדף על ידי השלטונות שנותרו בפלנטת הבית שלנו, אבל יכול להפוך גם למושיע האחרון שלה בקרב מול חייזרים שחומדים את כדור הארץ לעצמם. כל זאת בהנחה שהבנתי את התקציר. שינג׳י ארמאקי ביים, ואם מישהו או מישהי צהלו למשמע השם הזה – ספרו לי, אני לא מבין בדברים האלה.

תגובות

  1. יובל אדר הגיב:

    הרופא הגרמני הוא הסרט הכי מטריד שצפיתי בו בפסטיבל ירושלים (צפיתי בשבעה סרטים כאשר הטוב מביניהם הוא גט) והוא ללא ספק מומלץ, במיוחד בשל בניית הדמויות המרתקת. את קפטן הרלוק יצא לי לתפוס בטרום בכורה ואני חייב לציין שהוא אדיר ומבדר מאוד. זהו אחד מסרטי המדע בדיוני היותר כיפים של השנים האחרונות ובשל נגישות אדירה לקהל ושיווק נכון קל לי מאוד לדמיין אותו הופך לסטאר וורז של דורי. אה, והוא מגניב ממש!

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.