• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״אפס ביחסי אנוש״, ״רובוטריקים 4״, ״אילוף הגוררת״

26 ביוני 2014 מאת אורון שמיר

שלושה סרטים חדשים בלבד עולים היום לאקרנים. לפחות שניים מהם מאיימים להיות להיטים בקנה מידה מקומי, כך שאני לגמרי מבין את מהלך ההפצה במקרה הזה – יש סרטים שאתה פשוט לא רוצה להתחרות בהם ולכן עדיף לדחות את ההפצה לשבוע אחר. אלא אם ממש אין לך מה להפסיד, כמו במקרה של הסרט השלישי. אמנם שניים מהם ישראלים, והאחר אמריקאי, אבל בחיי שאני לא יכול לחשוב על שלישייה המורכבת מסרטים יותר שונים זה מזה.

״אפס ביחסי אנוש״, הסרט הזה שאנחנו לא מפסיקים לכתוב עליו (ואנחנו ממש לא היחידים), מגיע סוף סוף להקרנות מסחריות אחרי הייפ מטורף שיהיה מעניין לעקוב ולבדוק האם יעמוד בו מבחינת הקהל. למי שלא חי או חיה בארץ בשבועות האחרונים, אספר שסרטה הראשון באורך מלא של טליה לביא מתאר את שגרתן של פקידות שלישות בבסיס שיזפון. דאנה איבגי, נלי תגר, תמרה קליינגון, מיטל גל-סויסה ועוד רבות ומוכשרות, מגלמות את החיילות ואילו שני קליין ויובל סגל הם הקצינים (וגם אור, בהופעת אורח קצרה לקראת סוף הסרט). עזבו אתכם מעלילה, מהביקורת שלי בעכבר, או מהתלבטויות – טוסו לסרט הזה. ואז חיזרו הנה כדי לקרוא את הסקירה של עופר שתעלה כאן בבלוג מחר.

״רובוטריקים 4״ (Transformers: Age of Extinction), אם נלך לקיצוניות השניה, הוא אורגיית האקשן והמתכת הדו-שנתית של מייקל ביי. הבמאי שב לשתף פעולה בשלישית עם התסריטאי ארן קרוגר, בסדרת הסרטים הזו שבה רובוטים חיזריים משני צורה הופכים את כוכב הלכת שלנו לזירת הקרב שלהם בינם ובין עצמם. הפעם נחסך מאיתנו שעיה להבף ובמקומו צ'ופרנו במארק וולברג, בתפקיד ממציא עני שחובר אל אופטימוס פריים והרובוטריקים הנרדפים על ידי: הממשל, הצבא, ממציא נוסף ועשיר (סטנלי טוצ'י) וגרסאות שונות של שקרניקים ודומיהם. אורכו של הסרט, שימו לב, הוא 165 דקות. אור ינסה לאזן את החוויה הלא קלה שעברנו עם סקירה מתאימה, אני הסתפקתי בהשתלחות בלבד במסגרת הביקורת שלי בעכבר העיר.

״אילוף הגוררת״ אולי מוכר לעוקבים והעוקבות אחרי האופירים מהשנה שחלפה. זהו סרטו של המפיק והיוצר הוותיק ריקי שלח, שהגיע אשתקד לשישיה הדוקומנטרית הסופית (והפסיד ל"שומרי הסף"). השנה יש לשלח סרט נוסף באופירים, "טוביאנסקי" העלילתי, בזמן שסרטו התיעודי יוצא להפצה מסחרית. אם הבנתי נכון, הסרט הוא אסופת ראיונות/מפגשים של נשים ישראליות מפורסמות עם המצלמה, בעודן מדברות על נושאים כמו נשיות מול גבריות ומספרות בדיחות גסות או נועזות. "האריסטוקרטים" פוגש את "עדות" של שלומי אלקבץ, כך על פי התקציר לפחות. בין 46 המשתתפות: אסתי זקהיים, מיכל ינאי, שירלי בוגנים, עינת ויצמן, עדי נוימן, פנינה רוזנבלום, אורית פוקס, מיכל אמדורסקי, ריקי בליך (בתמונה לעיל) ועוד.

פלוס – עוד המון אורחים מחו"ל בדרך ארצה, הכינו את השאלות

אחרי שכל פסטיבלי הקולנוע של 2014 הפגיזו בהבאת שמות גדולים מעולם הקולנוע, כנראה שקולנוענים נוספים פשוט החליטו להגיע הנה גם אם זה רק לפרימיירה של הסרט החדש שלהם. פול האגיס, מי שזכה באוסקר על "התרסקות" וכתב לקלינט איסטווד את "מיליון דולר בייבי" (אפרופו אוסקרים), לא רק ינכח בישראל בימים הקרובים לכבוד סרטו החדש "גוף שלישי" (Third Person), אלא אף יערוך כיתת אמן. זה יקרה ביום ראשון הקרוב, ה-29.6 בשעה 13:30 בבניין מקסיקו באוניברסיטת תל אביב. פבלו ינחה, אז אפשר להשאיר לו כאן שאלות לאורח, כמו למשל "איך קלינט איסטווד הצליח עם תסריט שלך איפה שאתה נכשלת בהמשך?". אפשר גם להגיע לסדנה ולשאול באופן עצמאי, אם אתם או אתן סטודנטים וסטודנטיות לקולנוע. רק עשו טובה ליח"צ והירשמו מראש במייל המיועד, מספר המקומות מוגבל.

וכפי שהכרזנו בפייסבוק אתמול, גם פסטיבל ירושלים המתקרב (שבועיים מהיום!) שחרר את רשימת האורחים המלאה שלו – אל פארק צ'אן-ווק וספייק ג'ונז, יצטרפו ויבואו גם הבמאי האוסטרי אולריך זיידל, השחקנית הגרמניה מרטינה גדק, והכותב האמריקאי דייויד מאמט. איזו שנת תיירות מדהימה. בהזדמנות זו אזכיר את עמוד הפייסבוק של סריטה, בו אנחנו מפרסמים מדי פעם אייטמים חביבים כמו זה, שלא מצדיקים פוסט בפני עצמם אבל שווה להתעדכן בהם. לפעמים כשאין אקשן בבלוג, זה כי אנחנו שם (אתמול עלו שני סטטוסים, אבל אף פוסט. לדוגמה). אפשר גם לחבב אותנו שם, בהנחה ובתקווה שבכל מקרה יש בכם או בכן רגשות כאלה כלפי הבלוג.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.