• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: "רכבת הקרח", "פילומינה", "התו האחרון", ו"למצוא את האחת"

20 במרץ 2014 מאת אורון שמיר

ארבעה סרטים חדשים עולים היום לאקרנים בבתי הקולנוע. עד לפני שבוע, כשבדקתי את לוח ההקרנות סימנתי את הסופש הזה כחזק ומעניין, אבל מאז הוא הצטמצם בחצי בכמות הסרטים שאת חלקם מי יודע מתי נראה על המסך הגדול. אז נשארנו עם שניים שאני יכול להעיד על היותם מעולים, כי כבר ראיתי, ועוד שניים שאת רוב הידע עליהם רכשתי בתהליך כתיבת הפוסט. כמו כן – פסטיבל הקולנוע הצרפתי מגיע, ועל כך בהמשך.

"רכבת הקרח" (Snowpiercer), סרטו דובר האנגלית של הבמאי הדרום-קוריאני בונג ג'ון-הו ("זכרונות מרצח", "המארח", "אמא"), הצליח להעמיד את הבלוג בכוננות שיא. פבלו תפס אותו בקוריאה, ואף כתב עליו התרשמות ראשונית כהגדרתו, בעוד אור, עופר ואנוכי ראינו אותו שלשום, בהקרנה המקדימה של עמותת אוטופיה אליה חילקנו לכם ולכן כרטיסים מוזלים. נדמה לי שזה מצריך טקסט נוסף על הסרט, המתרחש בעתיד דיסטופי בו כל העולם קפא ושרידי האנושות כלואים ברכבת שחייבת להמשיך לנוע לצורך הישרדות. אלא שאנשים הם אנשים, ובין הקרונות נוצרים מעמדות לא שיוויוניים, כאשר החבר'ה מסוף הרכבת מתכננים מרד באלה שנהנים בקדמתה. מככבים: כריס אוונס, ג'יימי בל, ג'ון הארט, טילדה סווינטון, אליסון פיל, אוקטביה ספנסר, סונג קאנג-הו הקוריאני ועוד.

"פילומנה" (Philomena), שהיה צריך להיקרא "פילומינה" כפי שאפשר ללמוד כבר מהטריילר, מגיע אלינו כאשר מועמדותיותיו הלא ממומשות לאוסקר הן כבר זיכרון רחוק. וטוב שכך – מדובר בסרט פשוט ומקסים מאין כמוהו שכתרים כמו האוסקר סתם יעמיסו עליו ציפיות מסוג לא נחוץ. פילומינה היא אשה מבוגרת ונורמטיבית, בגילומה המופלא של ג'ודי דנץ', אשר בגיל צעיר נכנסה להריון לא רצוי ותינוקה נלקח ממנה על ידי המנזר בו שהתה. היא מספרת את סיפורה לעיתונאי ציני (סטיב קוגן, שגם כתב והפיק) המשתכנע לצאת עימה למסע בעקבות הצאצא האבוד, 50 שנה לאחר שראתה אותו לאחרונה. מבוסס על ספרו של ריצ'רד סיקסמית' שמצידו מבוסס על סיפור אמיתי שמצא את דרכו למסך בתיווכו של הבמאי סטיבן פרירס ("המלכה"). לא נשאיר אתכם ואתכן בלי סקירה עליו, אל דאגה. בינתיים, אפשר לספק את הסקרנות עם ביקורתי לעכבר העיר.

"התו האחרון" (Grand Piano) מגיע עם אחד התקצירים המוזרים ששמעתי לאחרונה – פסנתרן ידוע (אלייז'ה ווד), הסובל מפחד במה משתק, מקבל איום על חייו באמצע קונצרט הקאמבק שלו. המאיים טוען שאם ינגן תו אחד לא נכון, הוא ימות. אם ידווח על העניין למישהו או יסרב לנגן, תמות אשתו (קרי בישה) היושבת בקהל. לסרט יש צוות הולם למותחן מוזיקלי – הבמאי-מלחין הספרדי יוחניו מירה ("The Birthday") והתסריטאי דמיאן צאז'ל הצעיר ("Guy and Madeline on a Park Bench"), גם הוא מרבה להתעסק בנושא בסרטיו.

"למצוא את האחת" (Jewtopia), שהתחיל בתור "Finding Mr. Right" אבל כנראה חשש שיפספסו את הקטע שלו כבר בשלב הכותרת, הוא קומדיה רומנטית על יהודים אמריקאיים. במרכזו בחורה שפשוט חייבת להתחתן כבר ובחור שמעמיד פני יהודי כדי לזכות בליבה ולהינשא לה. לשם כך הוא משתמש בשירותיו של חברו הטוב, ששואל אותו בטריילר: "למה אתה רוצה להתחתן עם יהודיה?" ונענה: "כי אני לא רוצה לקבל יותר החלטות בהמשך חיי". והנה הלך כל סיכוי לרדת על הסרט יותר טוב ממה שהוא יורד על עצמו. זהו סרט הביכורים של הבמאי והתסריטאי בריאן פוגל, שקיבץ גלריה חביבה של כוכבים: ג'ניפר לאב יואיט, איבן סרגיי, ג'ואל דייויד מור, קריסטל ריד, טום ארנולד, פיטר סטורמרה, ג'ון לוביץ ועוד.

אוףטופיק – פסטיבל הקולנוע הצרפתי

המהדורה ה-11 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי תושק במוצאי שבת ה-22.3 ותימשך עד ה-6.4 בסינמטקים ברחבי הארץ. סרט הפתיחה יהיה זולל הסזארים "אני, עצמי ואמא שלי" (Les Garcons et Guillaume A Table!), שתמונה מתוכה פתחה את הפוסט. אחריו תגיע תוכניה עמוסה ודחוסה בלא מעט שמות ופרצופים שכולנו אוהבים. מבחינת יוצרים, משכו את תשומת ליבי: ברטרן טברנייה המציג קומדיה פוליטית בשם "קיי ד'אורסיי", סדריק קלאפיש שחוזר בשלישית לדמויות של "פודינג ב"פריז פינת ניו יורק" האנימטור סילבן שומה מניח את המכחול ועובר לצלם ב"אטילה מרסל" וגם סרט שנשמע מסקרן בשם "החטיפה של מישל וולבק" של הבמאי גיום ניקלו, אשר אף יתארח בארץ. הוסיפו לכך קלאסיקות, דוקומנטרים ועוד מלא מלא סרטים שלא הזכרתי ותקבלו תמונה מלאה יותר. עופר ימשיך את המסורת המופלאה שלו להמליץ ולסקר בימים הקרובים.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.