• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: "החיים בינתיים", "מנדלה", "ונוס בפרווה", "צ'ארלי חייב למות", "ללכת בין דינוזאורים"

20 בדצמבר 2013 מאת אורון שמיר

חמישה סרטים חדשים עלו אתמול לאקרנים בבתי הקולנוע. הם מצטרפים אל אחד של שכבר החל את דרכו על המסכים בתחילת השבוע – "היה שלום פטר שווארץ" של יעל ראובני, עליו אור הרעיף שבחים. מלבדו יש לנו ישראלי נוסף (הפעם אור משתתף בו), וגם לא מעט מאמריקה, צרפת, אפריקה, רומניה ואפילו אלסקה. בתקופת הדינוזאורים.

"החיים בינתיים", סרטו של ענר פרמינגר ("גולם במעגל") על פי תסריט של אורית קימל, ודאי מוכר לקוראי וקוראות הבלוג מהשנה שעברה, אז השתתף בפסטיבל קולנוע דרום ובשלביה הראשונים של תחרות פרסי אופיר. מעשה באמא ירושלמית (חגית דסברג) ששרדה פיגוע בשוק מחנה יהודה, וממהרת הביתה להגן על משפחתה. וב"להגן" הכוונה לכלוא את כולם בבית כדי שלא יצאו החוצה במשך כל סוף השבוע, פן יקרה להם משהו רע, מה שמוביל לסיטואציה דחוסה ולא פשוטה כלל.

"מנדלה" (Mandela: Long Walk to Freedom), שנקרא בעברית גם "הדרך הארוכה אל החופש", מגיע אלינו בעיתוי שאי אפשר שלא להתייחס אליו, עם לכתו של המנהיג הדרום-אפריקאי עליו מבוסס הסרט – נלסון מנדלה ז"ל. את דמותו מגלם אידריס אלבה המסוקס, בביוגרפיה המקיפה ביותר שנעשתה על אחד האייקונים הגדולים של היבשת השחורה. ג'סטין צ'דוויק ("נערת בולין האחרת") ביים, וויליאם ניקולסון ("עלובי החיים", "גלדיאטור") תיסרט, אני כתבתי על הסרט לעכבר, ועופר יכתוב עליו כאן אצלנו בסריטה.

"ונוס בפרווה" (La Vénus à la Fourrure) הוא סרטו החדש של רומן פולנסקי, שממשיך את תקופת "אני במעצר בית אז אעשה רק סרטים בלוקיישן אחד". אחרי "אלוהי הקטל" (Carnage) מלפני שנתיים הגיע תורו של המחזה "ונוס בפרווה" לזכות לעיבוד פולנסקאי. העלילה ממוקמת בתיאטרון בו נערכים אודישנים להצגה חדשה של מחזאי שהפך במאי (מתייה אמלריק), אליו מגיעה באיחור שחקנית שמאוד רוצה את התפקיד הראשי (עמנואל סנייה) ותעשה הכל כדי לקבל אותו. ההצגה שבתוך הסרט היא… "ונוס בפרווה" עיבוד לספרו של ליאופולד פון זאכר-מזוך, ולא קשה לנחש מה קרוי על שמו. עוד נרחיב על הסרט הזה.

"צ'ארלי חייב למות" (Charlie Countryman) נקרא במקור "The Necessary Death of Charlie Countryman", כך שזה לא שהמפיצים היו יצירתיים שלא לצורך הפעם. מדובר בעוד ניסיון של שאיה להבף להוכיח שיש לו קריירת משחק, כאשר הפעם הוא מגלם בחור אמריקאי שמתאהב בבחורה רומניה (אוון רייצ'ל ווד), ונרדף על-ידי האקס האלים שלה (מאס מיקלסן). עוד קופצים לבקר: טיל שוויגר, מליסה ליאו, רופרט גרינט, וינסנט ד'אונפריו וקולו של ג'ון הארט. במאי הקליפים בונד, פרדריק בונד, מציג סרט ארוך ראשון, על פי תסריט של מאט דרייק ("פרוג'קט X"). רגע, "פרוג'קט אקס"? עכשיו אני חייב לראות את זה.

שמו של "ללכת בין דינוזאורים" (Walking with Dinosaurs) דווקא מסביר את עצמו, משום שהסרט מתיימר להעניק לצופים והצופות את החוויה התלת-מימדית של התבוננות בחיות הפרה-היסטוריות בסביבתן הטבעית – אלסקה של לפני 70 מיליון שנה. זהו סיפורו של פכיריינוזואורוס מלידה עד בגרות, שאמור להרגיש כמו סרט טבע ולא כמו סרט חיות מונפשות ומדברות, או אולי כמו שילוב ביניהם. אפילו הצוות עונה להגדרה זו: התסריטאי הוא ג'ון קולי ("תזיזו ת'רגליים") והבמאים הם בארי קוק ("מולאן") וניל נייטינגייל (מפיק סרטי טבע, למשל "One Life"). אזהיר ואומר שבארץ הסרט מוצג בדיבוב עברי בלבד.

סופש נעים שיהיה, בבתי הקולנוע ובצפיות ביתיות.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.