• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: "אנה ערביה", "דיאנה", "תודה ששיתפתם"

10 באוקטובר 2013 מאת אורון שמיר

שלושה סרטים חדשים עולים היום בבתי הקולנוע. אמריקאי, בריטי וישראלי. אז כיוון שהפוסט יהיה די קצר, ארשה לעצמי לתזכר בפעם האחרונה על ההקרנה המיוחדת שלנו הערב – "הנוער", לגמרי בחינם ועד שיתמלא האולם במוזיאון תל אביב, בתוספת שיחה עם היוצרים בתום ההקרנה. כל הפרטים כאן.

לא כל סרטיו של עמוס גיתאי, הבמאי הישראלי שמצליח בעיקר בצרפת, מוקרנים בארץ. כך שנחמד לראות אחד שכן עושה זאת, ו"אנה ערביה" מגיע אל הקולנועים הישר מפסטיבל חיפה, שם זכה בפרסים (תסריט וצילום) ושם כתב עליו אור. הדבר הראשון שכולם מדברים עליו בהקשר ל"אנה ערביה" הוא היותו סרט באורך מלא המצולם כולו בשוט אחד רציף. כמו "תיבה רוסית" (Russian Ark), למשל. על הצילום אחראי גיורא ביח, זוכה האופיר הטרי על עבודתו ב"מי מפחד מהזאב הרע", לצד הפרס החיפאי שאסף באותו סוף שבוע, יחד עם ניר בר. הסרט עוקב אחר עיתונאית (יובל שרף) המגיעה למובלעה בגבול יפו בת-ים כדי לעקוב אחר מותה המסתורי של דמות בשם אנה, ניצולת שואה שהתחתנה עם ערבי. במסעה היא פוגשת (בזמן אמת, שכן כך מצולם הסרט) בדמויות רבות המרכיבות את הקהילה של אנה וחולקות מסיפוריהן. בין המשתתפים והמשתתפות: יוסוף אבו וורדה, שרה אדלר, אסי לוי, אורי גבריאל ונורמן עיסא.

מן הממלכה המאוחדת מגיע אלינו "דיאנה" (Diana), ביוגרפיה קולנועית ראשונה לאייקונית הטרגית של שנות ה-90, הלא היא הנסיכה דיאנה לבית ספנסר. נעמי ווטס מגלמת את ליידי די בשנתיים האחרונות לחייה, עת התאהבה ברופא מנתח ממוצא פקיסטני (נייבן אנדרוס) בזמן הטירוף הציבורי ההולך וגובר סביב חייה, שהוביל בסופו של דבר למותה המחריד. על הבימוי חתום אוליבר הירשביגל, מי שכבר חתום על יופי של ביוגרפיה קולנועית של דמות מוכרת בימיה האחרונים ("הנפילה"). את התסריט עיבד למסך סטיבן ג'פריס, שכבר כתב בעבר סרט על בן אצולה שהורס את חייו בגחמתיות ("ליברטין"), והעיבוד נעשה מתוך ספר צהבהב בשם "אהבתה האחרונה של דיאנה" מאת קייט סנל. קשה לומר שהבנתי אפילו בחירה אחת של יוצרי הסרט, כפי שמתבטא בטקסט שכתבתי עליו עבור עכבר העיר.

ואי אפשר בלי סרט אמריקאי, אז נסיים עם "תודה ששיתפתם" (Thanks for Sharing), אשר בניגוד למה ששמו מרמז, דווקא לא עוסק בתופעת הפייסבוק אלא בהתמכרות מסוכנת לא פחות – סקס. סרטו של סטיוארט בלומברג ("הילדים בסדר"), אותו כתב במשותף עם מאט ווינסטון, מתחיל בקבוצת תמיכה למכורים ומכורות למין. אנו מתמקדים בשלושה מהם, ובהשפעת המחלה על חייהם. מארק ראפלו מגלם גבר ש"נקי" מסקס כבר חמש שנים וחושב שהגיע הזמן למערכת יחסים רצינית ולמזלו בדיוק נוחתת עליו גווינת' פאלטרו, שגם לה בעיות משלה. טים רובינס הוא המבוגר שבחבורה, אשר נאלץ להתמודד עם חזרתו לחייו של בנו (פטריק פיוג'ט), המזכיר לו את כל טעויות העבר. הצעיר מביניהן מגולם בידי ג'וש גאד, מצטרף טרי לקבוצה לאחר שההתמכרות החלה אט אט להרוס את שגרתו. תיתכן סקירה בהמשך, או טקסט קצר על הסרט במסגרת פוסט שיכלול גם התייחסות לסרט נוסף העוסק באותו נושא – "דון ג'ון".

גלו לנו איפה אתן ואתם בסופש. כלומר, באיזה בית קולנוע, אני לא סטוקר או משהו כזה.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.