• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים מחוץ לזרם: מפגש שלישי – "רחמים"

2 באוגוסט 2013 מאת אורון שמיר

ברוכים הבאים ל"סופשבוע ארוך של נקמה", כאן אצלנו בסריטה. זה יסתיים ביום ראשון בלילה עם הקרנת הטרום-בכורה הארצית הראשונה של "מי מפחד מהזאב הרע", אבל מתחיל כבר עכשיו בהקרנה השלישית שלנו בקולנוע לב, והפעם של סרט דרום-קוריאני – "רחמים" של היוצר קים קי דוק. כלומר, זהו סוף שבוע שאחריו צריך חופש, אבל אני מנחש שהוא יהיה שווה כל דקה.

מדהים איך דברים הופכים לריטואל קבוע מהר מכפי שאפשר לשים לב לכך. הסתבר לי פתאום שאנחנו כבר במפגש השלישי בסדרת "סרטים מחוץ לזרם", היוזמה המשותפת לקולנוע לב ולנו ששמה לעצמה למטרה להקרין על המסך הגדול סרטים שרשת בתי הקולנוע ויתרה על הצגה מסחרית שלהם, בהווה וכנראה שגם בעתיד. סרטים שהם טיפה יותר ייחודיים מן ההיצע השנתי שמגיע אל האולמות, ואולי זקוקים לאיזה תיווך קל, ואף מצדיקים דיון לאחר הקרנתם. כך בדיוק עשינו בחודש מאי עם "אל הפלא" של טרנס מאליק, וביוני עם "מעבר לגבעות" של כריסטיאן מונג'יו. יולי ברח מבין האצבעות ואנחנו כבר בחודש הרביעי למיזם הזה, עם הסרט (הכנראה) הכי מאתגר לצפייה שהקרנו עד כה.

ההקרנה תתקיים היום, יום שישי ה-2.8 בשעה 11:00, בקולנוע לב אשר בדיזנגוף סנטר. כמובן שעדיין אפשר להזמין כרטיסים מראש, דרך האתר של קולנוע לב. אתם ודאי זוכרים וזוכרות את הטריק – יש מלבן אדום בצד ימין, דרכו בוחרים ב"קולנוע לב תל אביב" ולסרט קוראים "סרטים מחוץ לזרם – רחמים", ולא רק "רחמים", כדי שלא תשכחו שזו הקרנה מיוחדת וחד פעמית. אפשר גם פשוט להגיע, אבל הצצתי במצב ההזמנות וראיתי שהרבה מהמקומות שנחשבים לטובים ביותר כבר תפוסים. אחרי ולפני הסרט נהיה שם אור, עופר ואנוכי (אורון) כדי להציג את היצירה ולשוחח עליה עם הקהל. בהנחה שהקהל יהיה במצב של שיחה אחרי 104 דקות של קים קי דוק ("להרגיש בבית") בשיא הקיצוניות שלו. הסרט ידבר קוריאנית צחה ויוקרן בליווי כתוביות לעברית (תודה ליניב) וכנראה שגם צווחות/מחיאות כפיים של הצופים והצופות, אבל זה כבר לא תלוי בנו.

ואם כבר קמתם מוקדם, הנה כמה לינקים שישמחו להעביר את הזמן עד ההקרנה: לקראת המפגש עופר כתב על "אריראנג" של קי דוק, סרט די קריטי להבנת התמורות שחלו ביצירה שלו לאחרונה. פבלו איגד את שני האירועים הקרובים שלנו יחדיו עם פוסט על הקשר הדרום-קוריאני, ואפילו ירון כפתורי, משנה למנכ"ל בתי קולנוע לב, התארח. ואם תרצו לגלות מדוע כולם נחרדו או סגדו כל-כך לסרט הזה, יש רק דרך אחת לעשות זאת – להציק לי בפייסבוק אחרי ההקרנה ולשאול איך היה לבוא ולבדוק בעצמכם ובעצמכן. נתראה שם.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.