• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

עלו השבוע: "מג'יק מייק", "פיראטים!", "חזרה לחיים", "שחר חדש", ו-"אף פעם לא מאוחר מדי"

2 באוגוסט 2012 מאת אורון שמיר

ארבעה סרטים חדשים עולים היום לאקרנים בבתי הקולנוע, ועוד אחד בסינמטקים. למרות שלוח השנה טוען שאוגוסט עכשיו, קשה להגיד שמישהו מהם עונה על ההגדרה הקלאסית של סרט קיץ. וכיוון שלא צפינו בהם, יהיה אפילו קשה יותר לדעת האם שווה לבלות שעה וחצי בחברתם.

הייתי מאוד רוצה לשתף את דעתי בנוגע ל"מג'יק מייק" ("Magic Mike") סרט החשפנים החדש של סטיבן סודרברג בכיכובו של צ'נינג טייטום. אבל ההקרנה המוקדמת הייתה לנשים בלבד (הכניסו כאן תלונה שלי על המהלך המטופש הזה שמוציאה אותי סקסיסט). צ'נינג, אחד מיקירי השנה שלנו בזכות "רחוב ג'אמפ 21", מגלם חשפן המלמד את רזי המקצוע ואת הסוד לחיים טובים לצעיר ממנו. עוד מתפשטים ורוקדים – מתיו מקונוהי ואלכס פטיפר. סודרברג ביים כאמור, על-פי תסריט של רייד קרולין, מפיק בדרך כלל. אנחנו עוד נתפוס את הסרט הזה.

פיראטים! ("The Pirates! Band of Misfits") היה נראה לי במבט ראשון כמו אחד הסרטים המגניבים שעלו כאן לאחרונה. אחרי הכל, זהו הסרט החדש של אולפני ארדמן, הבריטים שחתומים על פלאי אנימציית פלסטלינה כמו "מרד התרנגולים", "חיים בזרם" וסרטי "וואלאס וגרומיט", מאת הבמאים של כמה מן היצירות הללו – פיטר לורד וג'ף ניואיט – על-פי תסריט וספר מאת גדעון דפו. העלילה טוענת שחבורת פיראטים לא מוצלחים במיוחד מתמודדת על תואר "פיראט השנה". בקיצור, נשמע מבטיח. אלא שמבט נוסף מגלה שהסרט יוקרן כאן רק בגרסה המדובבת, בין אם בתלת או בדו-מימד. חזיז ורעם!

שני סרטי אימה גם הם עולים לאקרנים היום, למרות שאחד מהם משווק כסרט פנטזיה לבני הנוער נוסח "דמדומים". זהו "שחר חדש" ("The Howling: Reborn"), סיפורו של תיכוניסט שמגלה כי הוא איש זאב, מאת ג'ו נימזיקי. דורון פישלר כבר עמד בעין הדג על הפער בין שיווק הסרט בארה"ב לשיווקו בארץ, אני לא אוסיף דבר עד שלא אצפה (כלומר, לא אוסיף דבר). אבל מי שראה או ראתה מוזמנים בהחלט לשתף ולהכריע בסוגיה.
הסרט הנוסף נקרא "חזרה לחיים" ("Wake Wood"), והוא מותחן אימים על-טבעי שמגיע אלינו מבריטניה. מעשה בזוג הורים (איידן גילן ואווה בירת'יסל) המתמודדים עם מותה של ביתם הקטנה בידי כלב רצחני. הם עוברים לעיירה קטנה, ששמה כשמו הלועזי של הסרט, ומתוודעים לטקס פגאני המאפשר להם להתאחד עימה לשלושה ימים בלבד. דייויד קיטינג ביים וכתב במשותף עם ברנדן מקארת'י, וגם טימותי ספול בעסק.

ספק כקונטרה לכל מה שנכתב לעיל, עולה בסינמטקים החל ממחר סרטו הישראלי והעצמאי של המוזיקאי/במאי עדו פלוק "אף פעם לא מאוחר מדי", יצירה שכתבנו עליה לא מעט בבלוג, מאז נחשפה לראשונה בפסטיבל חיפה (עקבו אחרי התגית ששמה כשם הסרט בפוסט שבלינק). בקצרה, נזכיר כי מדובר בסרט מסע, שבמרכזו חוזר הרצל (נוני גפן) ארצה אחרי שנות היעדרות, מוצא עבודה בתליית פוסטרים ברחבי ישראל ונפגש עם דמויות מעברו. ביניהן: קרן ברגר. למרות שהייתי אחד מן התורמים האינטרנטיים שסייעו בצניעות להפיכתו למציאות, אני חושב שאקדיש לו סקירה, גם אם פחות אובייקטיבית אפילו ממה שנהוג כאן אצלנו.

לסיום, תזכורות:
הערב, ה-2.8, בשעה 22:00 בסינמטק חולון – "פשיטה" ("The Raid") יעיף לכם את המוח מהמקום.
ומחר, ה-3.8, בחצות בסינמטק ת"א – "הטרמפיסט"! וכל מילה נוספת מיותרת.

תגובות

  1. עוז הגיב:

    סתם הערה לפרוטוקול, בקשר למג'יק מייק. אלכס פטיפייר הוא החשפן הצעיר בסרט, צ'אנינג טייטום הוא זה שמלמד אותו. מקווה שזה לא ספויילר, אלא תיקון בלבד.

    1. רונן הגיב:

      אתה צודק וזה לא ספוילר. חוץ מזה הפיראטים יוצא ב-DVD עוד חודש וכבר הגיע לאינטרנט בגרסה המקורית אז כל דורש יכול לצפות. לא בתלת מימד אמנם אבל אפשר. יש לו גם פסקול מצויין.

  2. תודה לשניכם על התיקון, הנחתי הנחות שגויות מהתקצירים והטריילר (חשבתי שטייטום לומד ממקונוהי). שיניתי בפוסט עצמו.
    ויהיה די אירוני אם אצרוך את "הפיראטים!" באופן פיראטי כי עולם הפצת הסרטים בארץ כשל מלספק לי את מה שרציתי…

  3. איתן הגיב:

    תוספת קטנה: מסתבר ש"האישה האחרת" (דרמה עם נטלי פורטמן שנדחתה כל כך הרבה פעמים שחשבתי כבר שתיגנז סופית) מוצגת בסינמה סיטי מאתמול (עם מעט מאוד פרסום, אבל כבר אפשר לראות). אמור להיות סרט לא רע. טרם ראיתי (נדמה לי שכבר כתבת עליו סקירת DVD, אבל אני לא בטוח. אתה יכול לעשות חיפוש אצלך בארכיון?)

    ו"מג'יק מייק" סרט חביב למדי. אני אעלה עליו פוסט אצלי מתישהו בקרוב.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.