• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

מהדורת שבת: 28 ביולי 2012

28 ביולי 2012 מאת אור סיגולי

עוד שבוע נגמר. עופר כנראה צופה באולימפיאדה, אורון כנראה צופה שוב ב"עלייתו של האביר האפל", ואני זה שמביא לכם את מהדורת השבת החדשה שלנו. קשה להגיד שיש לי בעיה עם זה.

בשבוע שחלף "סריטה" עבר את 200 הלייקים בפייסבוק. שזה לא מתקרב לרמות של "עין הדג" או "סינמסקופ", אבל יחסית לזה שפתחנו אותו לפני פחות משנה אנחנו שיא המרוצים, פלוס מאוהבים בכל אלו שמזמינים אותנו מרצונם לפיד שלהם. אנחנו מצדיעים לכם בהוקרה.
אז כדי לחתום את השבוע אתם מוזמנים להכנס ולקרוא בקטנה על פרסי אופיר, על פסטיבלי קולנוע עולמיים, על כוחם של מבקרי הקולנוע, המיזם לירושלים ועל סרט ישראלי אחד חדש-ישן.

אור

אנשים מדברים על האולימפיאדה, על גזרות כלכליות ועל בטמן. אני לא שמעתי כלום על זה בשבוע האחרון. ביקום הקטן והמגוחך במיוחד שלי, השבוע הזה היה השבוע האחרון של הקרנות האקדמיה (אפילו את העובדה שהסרט הקצר הקודם שלי התקבל לפסטיבל במקסיקו עוד לא הספקתי לחגוג).
תכירו שבמהלך שלושת החודשים האחרונים, צוות סריטה הגיע לכל אחד מסרטי האקדמיה שלא הספקנו  במהלך פסטיבלי חיפה וירושלים. אז כן, ראינו את כולם. וב"כולם" אני מתכוון כל 29 הסרטים. וכל זה בשביל להאכיל את הפטיש המופרך שלנו לפרסים האלה ולכתוב על העונה באופן הכי ידעני ומקצועי שאפשר. אני חושב שמגיעה לנו סיכה על זה.
ביום שלישי מתחילה ההצבעה ויחד איתה סיקור עונת האופיר שלנו, אליו נתייחס כמו שצריך להתייחס לטקס פרסי קולנוע מקומי. הכרזת המועמדים תהיה ב14 לאוגוסט ואנחנו כמובן שננכח בה. אבל עד אז יש הרבה מה להספיק.

אי לכך, נעבור הישר אל פינת חיפושי הגוגל המופרכים אותם נאלצנו לספוג בטבלאות הסטטיסטיקה של הבלוג.
יש אנשים ששואלים שאלות פילוסופיות, יש אנשים שמנסים לייצר עולם טוב יותר, יש אנשים שחוקרים את העולם בו אנחנו קיימים, ויש אנשים שנורא דחוף להם לדעת "מה היו שותים הפיראטים בשודדי הקאריביים". אנחנו אוהבים את כולם.
גם החיפוש נטול הקונטקסט "הרסו לי את הסרט" תפס את עינינו. מעבר לזה לא היה יותר מדי…

עופר

בימים אלו האולמיפיאדה זוכה למירב תשומת לבי, לכן יש לי פחות תשומת לב לאירועים קולנועיים, מה גם שהתקופה יחסית יבשה – עדיין רוב העיסוק הוא בעלייתו של האביר האפל, כשפה ושם יש דיבורים לקראת סרטי הסתיו, אלו שיתחרו על פרס האוסקר.

אז השבוע בעיקר נחשפה התוכניה של פסטיבל ונציה, שכצפוי יש בה לא מעט סרטים ישראלים – על למלא את החלל בתחרות הרשמית ומנתק המים כבר ידענו, גם לגבי חיותה וברל ופרוייקט מים אני לא מופתע. אבל רטרוספקטיבה חלקית לעמוס גיתאי בפסטיבל בסדר הגדול הזה די הפתיע אותי. אבל הידיעה המרכזית מונציה היא זו: טרנס מאליק אכן סיים את סרטו To the Wonder שאכן יציג בונציה וגם בטרונטו. אני יודע שמאליק סיים לצלם את הסרט הזה כבר לפני שנה וחצי, אבל אצלו העריכה יכולה לקחת הרבה, הרבה זמן. לפי IMDB הוא עובד כרגע על 3 (!) פרוייקטים נוספים שאמורים לצאת ב-2013, אבל אני בספק אם אכן נראה את כולם, אם כי אחד מהם הוא אולי דוקומנטרי ושני הסרטים האחרים נראים מקבילים, עם קאסט כמעט זהה. השאלה היא האם הסרט הנוכחי אכן יהיה יותר ניסיוני מעץ החיים, כפי שטען הצלם עמנואל לובצקי. אם זה אכן יהיה כך, תרחיש בו הסרט יכול להעניק למאליק את אריה הזהב, שנה אחרי דקל הזהב, נראה לפתע סביר.

אבל ישנו גם פסטיבל טורנטו מיד אחרי ונציה ופירוש הדבר הוא ראשית המירוץ לאוסקר – סשה סטון כבר סימנה 20 סרטים לתקופת הפסטיבלים הקרובה – אם כי הרשימה שלה כוללת כמה סרטים שצריך לדעתי הרבה אופטימיות על מנת לראות בהם איום ממשי לפרסים (סרט שייקספרי של ג'וס ויידון שצולם בבית שלו). בכל אופן, יש לנו גם פול תומאס אנדרסון, אנג לי ושפילברג בקנה, אז צפויה עונה פתוחה ומרתקת. וכריסטופר נולאן בתמונה השנה, אבל כאיום מבחוץ.

אורון

בשעה שתקראו את הטקסט הזה, אני כנראה אהיה במהלך הצפייה השניה שלי ב"עלייתו של האביר האפל". כפי שכתבתי בתגובות מוקדם יותר היום, אני מקווה לצפייה שקולה וביקורתית יותר, אבל איכשהו גם בא לי להיסחף שוב ולהישאר באופוריה קלה לגבי אהבתי שאינה תלויה בדבר לסרט הזה ולטרילוגיה הזאת. נראה מה יקרה.

למאמר הבא הגעתי דרך יניב אידלשטיין – כך הצילו המבקרים את "מרגרט" ("Margaret") מגניזה. אני מקווה להקדיש סקירה, או מדור די.וי.די קרוב לסרטו של קנת' לונרגן ("מישהו לסמוך עליו"), שעבר דרך חתחתים, זכה לגרסת במאי של כשלוש שעות ונמצא לדעתי איפשהו בין פסע מיצירת מופת לבין כשלון מפואר.

המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים הודיע בראשית השבוע על הפרוייקטים הנבחרים למועד הגשות זה. נראה לי מעניין לעקוב אחר המיזם דווקא בשנה זו, כיוון שאחרי הצלחת שיא באופירים שעברו ("הערת שוליים", "השוטר" ו-"אורחים לרגע"), הפעם הוא מגיע עם "רווקה פלוס", "הדילרים" ו-"התפוררות". אם צריך להמר כבר מעתה, אני לא צופה יותר מדי מועמדויות או זכיות לאף אחד מהם. כך שמסקרן להביט אל האופק. ואכן, המיזם יתמוך בהפקתם של חמישה סרטים שנראים הימורים ספק בטוחים, ספק נועזים:
"תיקון" יחזיר את אבישי סיון אל עולמו של "המשוטט", כאשר בחור ישיבה יתמלא ספקנות; בינתיים, במאה שערים, מי שהסתבך עם השוק האפור במרסיי יאלץ לסגור חשבון עם עברו, בסרטן של מיכל ויניק ואיה סומך "סחורה פגומה"; ניר ברגמן יביים תסריט של דיתה גרי על חייה של יונה וולך, בסרט "יונה"; שמי זרחין יביים את "אבניבי" על ארבעה צעירים במסע אחר סוד גדול מעברם; ו"התאבדות" של בני פדרמן יגולל את סיפורה של עורך-דין המנסה להציל את החיים של בעלה מאכזריותו של מלווה בריבית.
כמו כן, ישקיע המיזם בפיתוח של שלושה סרטים – "מקולקלת" של יעל ביס (סם שפיגל), "בתים מבפנים" של יאיר נבו (סם שפיגל) ו"סופיה" של ביזי גולדברג (NYU).

באופירים הקודמים התמודד סרט עצמאי קטן וחביב בשם "2 בלילה". רועי ורנר ביים וכתב במשותף עם ירון ברובינסקי, שגם מכבב לצידה של קרן ברגר בסיפור על זוג שמחפש חניה בתל-אביב הלילית. עכשיו, כך התעדכנתי בעין-הדג, הגיעו פוסטר, טריילר ותאריך יציאה – ה-6.9. הנה הקדימון, שדי מעביר את רוח הסרט המקסים-אך-קינקי הזה:

זה רק החל ואני כבר מכור – כבר צפיתם בפרק הראשון של סדרת הרשת החדשה של ג'רי סיינפלד? שמה "Comedians in Cars Getting Coffee", מה שדי מסביר את עצמו, והיא תגזול בכל פעם רבע שעה מזמנכם, אותו תקדישו לצפייה בסיינפלד אוסף בדרן עמית באחת ממכוניות הוינטג' שלו ויושב איתו לקפה. הספתח – לארי דייויד. יותר משזה היה מצחיק (וצחקתי בקול רם רוב הזמן, סליחה עם שכניי) זה היה מרגש בקטע נוסטלגי.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.