• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

עלו השבוע: "שלגיה והצייד", "חיות הדרום הפראי", "סטפ אפ 4", "קסם החיים" ו-"הפיה לילי וחד הקרן"

26 ביולי 2012 מאת אורון שמיר

חמישה סרטים חדשים עולים השבוע בבתי הקולנוע. רובם ינסו לשכנע אתכם שיש עוד מה לראות מלבד "עלייתו של האביר האפל". ייתכן שחלקם יצליחו. סביר שלא.

"חיות הדרום הפראי" ("Beasts of the Southern Wild") עולה לאקרנים אחרי שכבר קנה לו שם בפסטיבלים של סאנדנס, קאן וגם אצלנו בירושלים. בן זייטלין מגיש את אחת מיצירות הביכורים המדוברות של השנה, מעין הכלאה משונה בין דרמה ריאליסטית לסרט פנטזיה. גיבורת הסרט היא ילדה בת שש ששמה האשפאפי (קובנזאנה וואליס), החיה עם אביה החולה (דווייט הנרי) באיזור שכוח אל בארה"ב שנקרא "האמבטיה". כאשר הקרחונים נמסים, המים מציפים את בתי התושבים המעטים באיזור הפראי וחיות פרהיסטוריות מאיימות לבקוע מהקרח הנמס ולהסתער אף הן על חסרי המזל. בסרט עצמו זה קצת פחות מוזר מאיך שזה נשמע בתקציר. והרבה הרבה יותר קיטשי. אור יספר לכולם מה הוא חשב על הסרט בסקירתו שתעלה בהמשך הסופש. עופר ואני כבר עשינו זאת במהלך פסטיבל ירושלים.

אחרי "מראה מראה: הסיפור האמיתי" ("Mirror Mirror") שהוקרן מוקדם יותר השנה, מגיע עיבוד מודרני/לא-קשור נוסף לאגדה העתיקה. "שלגיה והצייד" ("Snow White and the Huntsman") מביא למסך את קריסטן סטיוארט כשלגיה, כריס המסוורת' בתור הצייד ושרליז ת'רון בתפקיד המלכה המרושעת. בגרסה זו, נשלח הצייד על-ידי המלכה לחסל את בתה החורגת אי שם ביערות, חס עליה, והופך לבן בריתה בקרב האפי כנגד השליטה האפלה. רופרט סנדרס ביים.

"סטפ אפ 4" ("Step Up Revolution") הוא, תאמינו או לא, הנדבך הרביעי בסדרת סרטי הריקודים הפופולרית (אני אישית מאוד מחבב את 1 ו-2), כאשר העלילה מתרחשת הפעם במיאמי. אמילי (קתרין מקורמיק) מגיעה אל העיר במטרה להיות רקדנית מקצוענית, ומתאהבת בשון (ריאן גוזמן), רקדן המשתייך לקבוצת פלאש-מוב המפורסמת באיזור. הבמאי הוא סקוט ספיר, וכמו ב-"סטפ אפ 3" גם הפעם יהיה ניתן לצפות בסרט בגרסה תלת-מימדית.

סרטו החדש של רוב ריינר שוב טס מתחת לכל רדאר אפשרי. כמו עם "Flipped" מלפני כשנה, גם "קסם החיים" ("The Magic of Belle Isle") מגיע אלינו ללא שום הכנה או אזהרה מוקדמת. מורגן פרימן מככב כסופר משותק העובר לעיירה קטנה ומתיידד עם אם (וירג'יניה מדסן) ושלושת ילדיה. ריינר אף כתב את התסריט במשותף עם גאי תומאס.
ועבור ההורים המודאגים, מגיע הפרק הנוסף בעלילות הפיה המונפשת ששמו "הפיה לילי וחד הקרן" ("Prinzessin Lillifee und das kleine Einhorn"). בסרטם של אנסגר נייבור ויוברט ווילנד, נדרשת הגיבורה לצאת למסע הרחק מארץ ורודיה, כדי לשחרר את ארץ כחוליה מכישוף המכסה את הממלכה בקרח (לא יודע למה, אבל זה תיאור עלילה הגיוני יותר משל כל מיני סרטים אחרים שראיתי לאחרונה). הסרט יוקרן בדיבוב עברי בלבד, למקרה שתהיתם.

בקיצור, ספרו לנו איפה אתם ואתן רואים ורואות את "עלייתו של האביר האפל" השבוע. גם פעם שניה נחשבת.

תגובות

  1. את "שלגייה והצייד" ראיתי בברזיל. הוא היה יפיפייה מבחינה ויזואלית ומפוספס מכל בחינה אחרת כמעט. אני מאוד מסכים עם הביקורת-דג בעין הדג, למשל.
    "חיות הדרום הפראי" היה אחד הסרטים שהכי חיכיתי להם, וכמובן- אני לא בארץ בשביל לראות אותו. אותו המקרה קורה עם "עלייתו של האביר האפל". ואני לא הולך לראות אותם בברזיל, מכיוון שבעיר בה אבא שלי גר, הקולנוע הוא פשוט מזוויע (חצי מסך חתוך, סאונד נוראי ומעין נקודות לכלוך כאלו על המסך).

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.