• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

פסטיבל קולנוע דרום 2012 יוצא לדרך

10 ביוני 2012 מאת אורון שמיר

נעשה את זה קצר ונקרא לזה דיווח ראשוני בלבד – אחר הצהריים נחתתי בשדרות השמשית, לטובת בילוי שבועי בפסטיבל קולנוע דרום ה-11, אשר הועיל בטובו לארח אותי השנה. כיוון שאני מדווח על היומיים הראשונים שלי כאן בפסטיבל לעכבר העיר אונליין, חוויותיי בצורת טקסטים יתעכבו מעט בעלייה שלהן לבלוג. אבל אני כבר יודע מה אני הולך לראות ואשמח לשתף.

חצי  שעה לפני הקרנת סרט הפתיחה, הקהל מתחיל להתנקז אל הסינמטק

את הפסטיבל אפתח, באופן הגיוני, עם סרט הפתיחה – "המשגיחים" של מני יעיש, הישר מפסטיבל קאן וחודש לפני שיוצג גם בפסטיבל ירושלים. בזמן שתקראו את הפוסט הזה אני כבר אהיה באולם באמצע הצפייה, אבל בשלב כתיבת שורות אלה, להגיד שאני סקרן יהיה אנדרסטייטמנט. כבר שמעתי עליו המון (לטוב ולטוב מאוד) מאז החלו הקרנות האקדמיה.

הכי מרתקת אותי השנה בפסטיבל דרום המסגרת האלטרנטיבית, זו אשר הושקה אשתקד והצמיחה את הסרטים הישראלים העצמאיים "ג'ו + בל", "פלנטה אחרת", "2 בלילה" ו-"חתולים על סירת בפדלים". בדיעבד, הצטערתי שלא לקחתי חלק בפסטיבל כדי לחוות בזמן אמת את פריצת הקולנוע העצמאי. השנה אני מקווה שהחוויה תשוחזר בעזרת רביעיה טריה ומסקרנת למדי – "לא בתל אביב" של נוני גפן, "יותר איטי מלב" של יוני זיכהולץ וינאי גוז, "מעשיה אורבנית" של אליאב לילטי  ו-"זוהר הרקיע" של אליהו בנימין (הסרט הכי פחות ידוע ולכן גם הכי מעניין מבחינתי. מה גם שבאחרים ודאי ניתקל שוב, לגבי האפשרות הבאה לצפות בו על מסך גדול – אני לא לוקח צ'אנסים).

עוד מישראל אתפוס את "בלדה לאביב הבוכה" ואת "החיים בינתיים", החדשים של בני תורתי וענר פרמינגר, בהתאמה. שניהם רלוונטיים גם לאופירים. לצערי נראה כעת שאפספס את "חמש מצלמות שבורות" של עימאד בורנאט וגיא דוידי, ששמעתי עליו המון, כיוון שהוא מתנגש עימם. גם על סרט הנעילה, "העולם מצחיק" של שמי זרחין, אני ככל הנראה מוותר. ואני פשוט מוכרח לצפות לפחות בסרט אחד של ימין מסיקה, אשר זוכה לרטרוספקטיבה מקיפה בפסטיבל הזה. כרגע נראה שזה יהיה או "קולות מטורקיה" התיעודי, או "המלחין מציון" + "כרם התקווה".

עוד כמה פוקוסים שיהיו בפסטיבל יכללו את סרטי הנינג'ות (ובכלל) של סם פירסטנברג (הכי בא לי כמובן על "נינג'ה אמריקאי", אותו ראיתי בפעם האחרונה לפני מספר עידנים ב-VHS), ומבין האורחים והאורחות מחו"ל מסתדרים לי בלו"ז סרט אחד של סיאו-לו גו הסינית ששמו "עב"מ בעיניה" ואחד של הבמאית התאילנדית (קחו אוויר) אנוצ'ה סוויצ'קורנפונג שנקרא "ארוחת בוקר, צהריים וערב". לשתיהן סרטים נוספים בפסטיבל.

כמו כן אני מניח שאדגום לפחות מקבץ אחד של סרטי סטודנטים ממכללת ספיר, לב ליבו של הפסטיבל, כמו גם איזו סדנה, הופעה או מפגש שהם הם האווירה של כל פסטיבל קולנוע.
אז אני כאן, בואו גם! כל הטוב הזה ועוד הרבה יותר מוקרן חינם אין כסף. פשוט מגיעים ונכנסים לסרטים.
נתראה…

Yemen Blues על הבמה שמול הסינמטק

תגובות

  1. אני מקנא בשניכם.. אין לי זמן לבוא, שלושה מבחנים השבוע. באסה. אולי שנה הבאה.
    בכל מקרה, תהנו, כל הסרטים נשמעים מעניינים מאוד.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.