• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

עלו השבוע: "ממלכת אור הירח", "פיראנה 3DD", "היסטריה", "השף" ו-"קירות צדדיים"

31 במאי 2012 מאת אורון שמיר

חמישה סרטים חדשים מצטרפים היום אל ההיצע בבתי הקולנוע. שניים מהם מאיימים להעיף לכם את התחת, כל אחד בקטע שלו. כמובן שנתייחס גם אל השלושה האחרים, שאולי יעשו זאת גם הם, למרות שאיומים אין.

"ממלכת אור הירח" ("Moonrise Kingdome") הוא קודם כל סרטו החדש של ווס אנדרסון. גם אם אתם לא בטוחים מהיכן שמו מוכר לכם או האם בכלל צפיתם בסרטיו ("עמוק במים", "משפחת טננבאום", למשל), מספיק פריים אחד מתוכם בשביל להיזכר ומיד. אנדרסון ממשיך את האסתטיקה הקיצונית שלו גם הפעם כמובן, כמו גם את העיסוק בנושאים החביבים עליו. העלילה מתרחשת באמצע שנות השישים בארה"ב, שם צופה צעיר (ג'ארד גילמן) חובר אל ילדה בת גילו (קארה הייווארד) במסע של בריחה מן הבית, אל החופש שבטבע והביחד המוזר שלהם. בעקבותיהם דולקים צוות צופים צעירים (ברשות המדריך אדוארד נורטון), המשטרה המקומית (ברוס וויליס), שירותי הרווחה (טילדה סווינטון), הוריה של הנערה (ביל מוריי ופרנסס מקדורמנד) ועוד כמה דמויות המגולמות בידי שחקנים מפורסמים, שלא אסגיר כדי להשאיר משהו לסרט. כמו בעבר, גם הפעם רומן קופולה שותף לכתיבת התסריט והתוצאה מאוד דומה בעיניי לסרטיו האחרים של הבמאי – קחו את המשפט הזה לאן שתקחו. עופר לקח את זה לכיוון של אהבת אמת וסקירתו תעלה כאן מחר. לא מן הנמנע שדעה נגדית תעלה גם, מתישהו.

פיראנה 3DD (אותו דבר רק באותיות לטיניות) הוא הסרט שאור הכי ציפה לבואו הקיץ. ככה שאתם יכולים לנחש מי יסקור את המשך מעלליהם של הדגים הפרהיסטוריים חובבי בשר האדם והביקיני. אלכסנדר אז'ה, הבמאי המופרע שאחראי לתענוג ששמו "פיראנה 3D" מלפני שנתיים, לא חוזר לביים את ההמשכון. מחליף אותו ג'ון גולאגר, יוצר טרילוגיית "פיסט". בתפריט: דגי פיראנה קדמוניים תוקפים פארק מים, ודייויד הסלהוף בתפקיד מציל בבריכה. כמו כן: ציצים.

"היסטריה" ("Hysteria") הוא סרט בריטי שכולם מדברים עליו לאחרונה, כיוון שהוא עוסק בהמצאת הויברטור. אני מניח שזה נותן לעיתונים ואתרים הזדמנות לכותרות הקשורות לסקס, אבל לקוראים ולקוראות לא נותר אלא לצחקק מעט מול הסרט החביב בקושי והמאוד מנומס הזה. כתבתי עליו לעכבר העיר אונליין, אולי אעלה גם לכאן. אך כיוון שאני לא סומך על עצמי – סרטה של טניה וקסלר מתרחש במאה ה-19 וסוקר את המאורעות שהובילו להמצאה, דרך סיפורו של רופא צעיר בקליניקה המטפלת בנשים הלוקות ב"היסטריה" – מחלה מומצאת שהטיפול בה הוא פורקן מיני על ידי רופא מומחה. יו דנסי מגלם את התפקיד הראשי, ואף מתלבט בין שתי הבנות של המעסיק שלו, אותן מגלמות מגי ג'ילנהול ופליסיטי ג'ונס. לא ברור מדוע הלבטים שלו אורכים סרט שלם, אני בחרתי ברגע. עוד מככבים – רופרט אוורט וג'ונתן פרייס.

"השף" ("Comme une chef") פותח את החלק הבינלאומי בפוסט זה, ומגיע אלינו מצרפת. ז'אן רנו מגלם, תאמינו או לא, שף ותיק המתעמת עם בעל המסעדה, שמנסה להחליפו בשף צעיר, המומחה לבישול מולקולרי. דניאל כהן – לא השכן שלכם, השחקן-במאי הצרפתי – כתב וביים. ומארגנטינה, קבלו את "קירות צדדיים" ("Medianeras"), סרטו הארוך הראשון של גוסטבו טארטו העוסק בבדידות וחיבור בעיר הגדולה. בבואנוס איירס, בבניינים שכנים, מתגוררים בחור מתבודד ובחורה שהרוסה ממערכת היחסים האחרונה שלה. המסלולים שלהם בעיר משיקים, אך לא נפגשים. האם יצליחו בכל זאת למצוא האחד את השניה?

ספרו לנו מה התוכניות לשבת. ואם למישהו יש רעיון איך מגיעים לפתיחה של פסטיבל הסטודנטים בכמעט-מוצ"ש בגני יהושע, בשעות שאין תחבורה ציבורית – אני מקשיב.

תגובות

  1. גיא הגיב:

    לומר שבחרת תוך רגע בלי לומר במי בחרת – בעייתי.
    לבחור במישהי שהיא לא מגי ג'ילנהול – בעייתי מאוד!
    לתשובתך המהירה אודה,
    שבת שלום!

  2. אני מקווה לראות את "היסטריה" בקרוב, אבל את הסופ"ש אני אבלה בקולנוע לב ואצפה בפעם השנייה ב"ממלכת אור הירח" המצוין עד מאוד.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.