• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

עלו השבוע: "משחקי הרעב", "חברים עם ילדים", "מחוברים לחיים", "מפצח האגוזים 3D" ו-"שישה מיליון ואחד"

22 במרץ 2012 מאת אורון שמיר

חמישה סרטים חדשים עולים השבוע לאקרנים, שניים מהם מאיימים להפוך ללהיטים עצומים. האחד יכבוש את קהל הפנסיונרים, השני פונה לבני נוער. בקיצור, עלול להיות די מפוצץ בבתי הקולנוע, כאשר שני פלחי האוכלוסיה רבי העוצמה הללו ישתלטו על האולמות.

המדובר מכולם הוא "משחקי הרעב" ("The Hunger Games"), פנטזיית נעורים לגיל ההתבגרות ועיבוד קולנועי ראשון לספריה המאוד פופולריים של סוזן קולינס. הסרט יוצא בארה"ב תחת מתקפת שיווק כבדה, אשר ריקושטים שלה הגיעו עד אלינו – בהקרנה בה נכחתי צווחו בהתרגשות מאות מעריצות. העלילה מתרחשת בעולם בו הפערים בין עשירים ועניים קיצוניים במיוחד, ובכל שנה נשלחים נער ונערה מכל מחוז המקיף את עיר הבירה אל טורניר קטלני ששמו כשם הסרט, בו יילחמו עד מוות בבני נוער שכמותם, להנאת הצופים בבית. גארי רוס ("פלזנטוויל", "סיביסקיט") ביים וכתב, יחד עם בילי ריי וקולינס עצמה. ג'ניפר לורנס, כפרה עליה, מככבת בתפקיד הראשי כקטניס אברדין, גיבורת הספר הנערצת. ג'וש האטצ'רסון, סטנלי טוצ'י, וודי הרלסון, לני קרביץ ואליזבת' בנקס, גם הם שם. סקירה שלי תעלה מחר בבוקר, אבל אני מזהיר מראש – נחמד זה לא אהיה.

סרט הפתיחה של פסטיבל הקולנוע הצרפתי, "מחוברים לחיים" ("Intouchables"), עולה כעת להקרנות מסחריות. קראו את דעתי המקוצרת על הקומדיה טובת הלב של אוליבייה נקש ואריק טולדנו, או יותר טוב אפילו – תקשיבו לאור מתלבט בקול רם כיצד יש לגשת אל סרט כזה כשבאים לכתוב עליו. או פשוט תסתפקו במילה "מצחיק" שבהחלט מתאתר נאמנה את הקשר הנרקם בין אריסטוקרט נכה (פרנסואה קלוזה) למטפל החדש שלו, מהגר סנגלי מהשכונה (עומר סיי). קומדיה נוספת, הפעם רומנטית ואמריקאית, היא "חברים עם ילדים" ("Friends with Kids") של ג'ניפר ווסטפלדט, שחקנית בדרך כלל המביימת לראשונה, על-פי תסריט פרי מקלדתה. במרכז העלילה נמצאים זוג חברים טובים, שמחליטים לעשות יחד ילד מבלי להיכנס לקשר רומנטי. ווסטפלד גם מככבת, ולצידה אדם סקוט, קריסטן וויג, מיה רודולף, ג'ון האם ומייגן פוקס. אור יספר לכולנו מה הוא חשב על הסרט במהלך הסופש.

לטובת הילדים שצעירים מדי מכדי לצפות ב"משחקי הרעב", יש לנו את "מפצח האגוזים 3D" (או "The Nutcracker in 3D", במקור). זהו עיבוד מודרני על-פי היצירה המוזיקלית המפורסמת של אנדרה צ'ייקובסקי, כאשר באופן משעשע שמו של הבמאי הוא אנדריי קונצ'לובסקי. אל פאנינג מגלמת ילדונת וינאית בשנות ה-20 של המאה הקודמת, אשר מקבלת מדודה מפצח אגוזים המתעורר לחיים וסוחף אותה להרפתקה קסומה. ג'ון טורטורו הוא מלך העכברושים והפוסטר של הסרט נראה קצת כמו "הוגו". אתם מוזמנים לבחור בין גרסה תלת-מימדית או שטוחה, אבל בכל מקרה אין לכם ברירה אלא לראות הסרט בדיבוב עברי.

אחרון חביב וישראלי הוא "שישה מיליון ואחד", סרטו החדש של דוד פישר, המהווה בעצם את הפרק הנועל בטרילוגיה המשפחתית שלו, אחרי "רשימות אהבה" ו-"מוסטאר הלוך ושוב". הבמאי לוקח את שלושת אחיו ויוצא להתחקות אחר יומנו של אביהם, יוסף, המתאר את הישרדותו בתקופת השואה. ספרו לנו מה כבר ראיתם וראיתן, מה בא לכם או לכן לראות ומה קורה בכללי.

תגובות

  1. rinveges הגיב:

    זה שאף אחד לא מדבר על זה שמשחקי הרעב די נשמע כמו הגרסה ההוליוודית של בטל רויאל זה מוזר או הגיוני?

    1. איריס הגיב:

      Running Man פוגש את Battle Royale ….

    2. דווקא ברחבי הרשת לא מעט מדברים על זה… אבל גם הסיפור של באטל רויאל רחוק מלהיות מקורי

    3. אתה מוזמן לסקירה שלי מחר, אני לא סתם מדבר על זה – אני חושב שזה אשכרה ניצול גילם הצעיר של הצופים הפוטנציאליים.

  2. Yaniv Eidelstein הגיב:

    צירוף המקרים קצת פחות משעשע כשנזכרים שבעצם, שמו של המלחין הוא פטר איליץ' צ'ייקובסקי.

    1. תודה, תיקנתי. ואני אידיוט.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.