• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

עלו השבוע: "דאבל" ו-"הסגת גבול"

2 בדצמבר 2011 מאת אורון שמיר

איזה סוף שבוע עצוב לחובבי הקולנוע – רק שני סרטים חדשים עולים השבוע ואם יורשה לי להיות מגעיל, נדמה כאילו הם גורדו מאיזה תחתית של חבית אפלה במיוחד.

כמו במקרה של "בית החלומות" בזמנו, אני פשוט לא יכול שלא לתהות האם הטריילר של "דאבל" ("The Double") הורס את הצפייה בכל הסרט, או רק עושה ספויילר מטורף לטוויסט מאוד משמעותי בעלילה. בכל מקרה, לדעתי לא כדאי לצפות בו אם מתחשק לכם לראות את הסרט עצמו, בו ריצ'רד גיר מגלם סוכן CIA שמוחזר מפרישה, מצוות על-ידי המפעיל שלו (מרטין שין) אל עמית צעיר (טופר גרייס) ויחד הם יוצאים למצוא את הרוצח של איזה סנטור. כן, גם אני חשבתי מיד על "החפרפרת". סתם, לא באמת. את התסריט כתבו מייקל ברנדט ודרק האס, מי שחתומים על סרטים כמו "2 מהיר 2 עצבני", "תפוס את הילדה" ו-"מבוקש" (לא זה עם ריצ'רד גיר דווקא). החידוש הוא שברנדט ביים הפעם בעצמו, לראשונה בקריירה.

עוד עולה השבוע סרטו החדש של ג'ואל שומאכר "הסגת גבול" ("Tresspass"). לא הייתי מצפה לגדולות ונצורות, או אפילו לבינוניות, מבמאי עם רקורד כמו שומאכר. בנוסף, בפעם האחרונה שראיתי סרט ששמו "הסגת גבול" זה נגמר רע מאוד. מזל שעל התסריטאי, קארל גאידוסק, אין לי משהו רע להגיד – זה תסריט הביכורים שלו. הסיפור, אם אתם מתעקשים לדעת, עוסק בזוג נשוי (ניקולס קייג' וניקול קידמן) המוחזקים כשבויים בביתם, בזמן ששודדים תרים אחר מציאות. כמובן שהאינטנסיביות של הסיטואציה מציפה כל מיני סודות אפלים.

את האלטרנטיבות יספק לנו הסינמטק התל-אביבי, אשר כבר עבר בשקט אל משכנו החדש – ממש מול הישן. ראשית, נספר כי סרט החודש של אולם 2, סליחה 4 (אני חושב…) יהיה "פלנטה אחרת", הניסוי הקולנועי המעניין והמוזר של עידן זעירא וצוותו. אולי תהיה זו הזדמנות להרחיב על הסרט, בו נגענו רק בעקיפין בתקופת פרסי אופיר. ואולי לא. בנוסף, ממש הערב (שישי ה-2.12) תתקיים באותו סינמטק הקרנת החצות החודשית של מלך הקאלט הישראלי – "הטרמפיסט". זוהי ההקרנה ה-15 ברציפות של הקומדיה-הלא-מכוונת ומה שנחשב לאחד הסרטים הגרועים (אך המהנים) בכל הזמנים. לפחות על-ידי מי שצפה בו. עוזי נבון יגיע שוב ויבצע את מיטב הלהיטים שכתב במיוחד עבור האירוע. תוך כדי הסרט, ברור. אני אהיה שם, גם יניב אידלשטיין, יוזם האירוע ומגלה הסרט, ודאי יהיה. אני מקווה שגם עופר יבוא. מה איתכם ואיתכן?

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.