• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

דברים שקורים החודש וכדאי לדעת עליהם

1 בנובמבר 2011 מאת אורון שמיר

ישבתי לי על לוח "דברים שכדאי לעשות" בחודש נובמבר שמתחיל היום. מסתבר שמדובר בחודש עמוס למדי עבור חובבי ואנשי קולנוע מכל הסוגים. אז חשבתי לשתף, בשביל זה יש בלוג. נתחיל?

1/11 עד 31/12 – משרד התרבות והספורט חוגג עשור לחוק הקולנוע, אחד הגורמים הלא מבוטלים לפריחה הנוכחית של הקולנוע הישראלי. הדרך בה יצויין האירוע משמחת עד מאוד – הקרנות חינם של מיטב הקולנוע הישראלי מהשנים האחרונות, בכל הסינמטקים ברחבי הארץ. מראש פינה ועד שדרות ונתיבות, מירושלים דרך חיפה ועד תל-אביב. הסרטים שיוקרנו הם כולם זוכי אופיר, משנת 2000 ועד היום, והם כוללים את: "ההסדר", חתונה מאוחרת", "כנפיים שבורות", האסונות של נינה", "מדורת השבט", "אביבה אהובתי", "אדמה משוגעת", "ביקור התזמורת", "עג'מי", "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש", "תומר והשרוטים", "מייק ברנט- לס מואה ט'מה", "ילדי השמש", "שיטת השקשוקה" ועוד. מחר, יום רביעי, בשעה 20:00 בסינמטק חולון תוכלו לשמוע את יאיר רוה פותח את החגיגות בהרצאה על העשור המופלא של הקולנוע הישראלי. מיד אחר-כך יוקרן "ואלס עם באשיר".  חפשו את זמני ההקרנות של כל הסרטים באתרי הסינמטקים השונים.

1/11 עד בכלל – תגידו, על לעובדה שמטה "קולנוע מאבק" ממשיך לפעול אתם ערים? יש לוח פעילויות בבית העם החדש אשר בשדרות רוטשילד 69, ובו גם הקרנות של סרטים. הערב יש את "שביתה" ואת "התעוררות: חיפה כימיקלים צפון", למשל. העיפו מבט.

1/11 עד 15/11 – המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים משיק אתר חדש, בדיוק בזמן עבור מועד הגשת בקשות שנפתח היום וייסגר באמצע החודש. לתשומת ליבם של קולנוענים וקולנוענים לעתיד. המיזם היה אחת התופעות הקולנועיות הבולטות של השנה החולפת, יהיה מעניין להמשיך לעקוב אחר הבחירות שלו גם השנה. שיהיה בהצלחה לכולם.

3/11 – "הרפתקאות טינטין" ו-"דרייב" מגיעים ארצה.

10/11 – כנס פתיחת שנת הלימודים של  סם שפיגל יתמקד השנה בגיבור הקולנועי. הריטואל הקבוע: סינמטק ירושלים ייפתח לקהל הרחב, אשר יבוא להאזין ל-40 דוברים למשך 15 דקות כ"א, אשר יבחרו 40 סצינות שיציגו 40 גיבורים קולנועיים. כך זה נראה לפני שנה. ולפני שנתיים.

10/11 – "שומר חוק" ו-"בני אלמוות" מגיעים ארצה.

14/11 – עוד בסינמטקים, הרבה אירועים. הבולט שבהם, לפחות עבורי, הוא שבוע הקולנוע הקוריאני אשר ייפתח ב-14 בנובמבר בסינמטק תל אביב. סרטים מדרום-קוריאה על מסך גדול ובתרגום לעברית? אני שם, כדאי לכם גם. זו הזדמנות מצויינת לקהל הישראלי להיחשף ליצירות עליהן לא חתום קים קי-דוק, בקלות אחד הבמאים היותר משמימים-דווקא בסצינת הקולנוע הקוריאנית הגואה. יש גם המון מיני-פסטיבלים נוספים החודש. חפשו אותם בסינמטקים – הודי בהרצליה, רוחני בתל-אביב, אנתרופולוגי בירושלים, אם למנות כמה.

17/11 – "מאניבול", "החפרפרת" וכמובן "דמודמים: שחר מפציע, חלק ראשון", מגיעים ארצה.

24/11 – "פלייאוף" ו-"הילד עם האופניים" מגיעים ארצה.

ולא משנה מה אתם עושים, אל תגדלו שפם החודש*

*הבקשה הספציפית וגם הפוסט כולו נכתבו בלשון זכר, אבל מופנית לגברים ונשים כאחד. כלומר, כאחת.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.