• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

עלו השבוע: "חצות בפריז", "מכוניות 2" ועוד שלושה

23 ביוני 2011 מאת אורון שמיר

אחרי שסוף השבוע הקודם היה דל בסרטים חדשים, מגיע הפיצוי בדמות סוף השבוע הנוכחי. מתוך חמשת המצטרפים הטריים אל לוח ההקרנות של בתי הקולנוע, יש לנו שלושה אמריקאים, פורטוגלי אחד, ישראלי אחד ופעמיים אוון ווילסון…

בסרט הראשון, שאני מרגיש צורך לפתוח איתו, מגלם ווילסון תסריטאי הטס לחופשה בפריז יחד עם ארוסתו (רייצ'ל מקאדמס). במהלך השיטוטים בעיר האורות הוא מוצא את עצמו מטייל אל שנות העשרים, ונפגש עם אמנים שונים שחיו שם באותה התקופה. עוד מככבים ב"חצות בפריז" ("Midnight in Paris"), סרטו החדש של וודי אלן – מריון קוטיאר, קטי בייטס, מייקל שין, אדריאן ברודי וטום הידלסטון. למזלי יש בבלוג לא אחד אלא שני חובבי וודי אלן, אז מישהו מהם בטוח יחסוך לי את הצפייה.

אוון ווילסון מכה שנית ב"מכוניות 2" ("Cars 2"), שם הוא שוב תורם את קולו לדמותו של ספידי (לייטנינג) מקווין, מכונית המירוץ השחצנית. הסרט החדש של אולפני פיקסאר… היי, רק רגע. הסרט השנתי של פיקסאר הגיע! איפה ההתרגשות שלי? משונה מאוד. בכל מקרה, זהו המשך לסרט משנת 2006, המתרחש בעולם המאוכלס אך ורק בכלי רכב שונים. העלילה הפעם מנחיתה את מקווין וחברו הנאמן מייטר (קולו של לארי "דה כייבל גאי") במירוץ הגרנד פרי העולמי, שם הם מסתבכים עם מרגלים בינלאומיים. ג'ון לאסטר חתום שוב על הבימוי, הפעם יחד עם בראד לואיס. ואם אני קורא נכון את אתרי הזמנות הכרטיסים, אין גרסה רגילה של הסרט באנגלית. יש תלת-מימד בדיבוב עברי או אנגלי ויש גרסה נורמלית רק בעברית.

עוד מאמריקה הצפונית מגיע אלינו עיבוד מחודש נוסף לספר "ג'יין אייר" ("Jane Eyre") מאת שרלוט ברונטה. אני מכיר לפחות חמישה כאלה, לא כולל הנוכחי. האחרון, אגב, הוא כולה מ-2006. אז הפעם הבמאי הוא קארי פוקנגה, שאחראי על "ללא שם" המקסיקני המצויין מלפני שנתיים. ומי שמצליח מיד נחטף להוליווד, שם הוא ממחזר את סיפורה של ג'יין (מיה וואסיקובסקה), צעירה הנשלחת להיות אומנת באחוזה ומתאהבת במעסיקה (מייקל פאסבינדר). גם השחקן ג'יימי בל בעסק.

נציג ישראל הוא "בין השמשות", בכורת הבימוי של אלון זינגמן, אשר גם כתב את התסריט. זוהי דרמה מרובת עלילות, בה נקשרים יחדיו ארבעה סיפורים ומספר דמויות בעקבות תאונה. את הקאסט מרכיבים אורלי זילברשץ, ריימונד אמסלם, גל זייד, רותם זיסמן כהן ושמיל בן ארי, בין היתר.

אחרון חביב ופורטוגלי הוא "עמליה" ("Amalia") סיפורה של זמרת הפאדו המפורסמת עמליה רודריגז, אותה מגלמת סנדרה בארטו בלו. התסריט מאת פדרו מרטה סאנטוס ועל הבימוי חתום (קחו אוויר) קרלוס קואליו דה סילבה.

מישהו או מישהי מעוניים לסייע לבלוג עם דעות ותגובות לסרטים שלעיל?

תגובות

  1. ליאור הגיב:

    חצות בפאריס – אוהבי וודי אלן (חוץ מאלה מהם שטוענים שכל מה שהוא עשה אחרי שנות ה-80 לא שווה כלום) יהנו מכל רגע. מי שלא אהב אותו עד היום, לא יאהב גם את הסרט הזה. אני שייך, מאז ומתמיד, לסוג הראשון.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.