• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

עלו השבוע: "שודדי הקאריביים: זרמים זרים" ועוד שניים

19 במאי 2011 מאת אורון שמיר

שלושה סרטים חדשים בלבד עולים בסוף השבוע הזה לאקרנים, אבל המגוון רחב למדי.

"שודדי הקאריביים: זרמים זרים" ("Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides") משיב אל המסכים את דמותו האהובה של קפטן ג'ק ספארו (ג'וני דפ), לפרק רביעי בהרפתקאות הפיראטים המשעשעות. הפעם קפטן ג'ק יוצא למסע בחיפושים אחר מעיין הנעורים, כאשר בנוסף אליו חפצים בשלל גם הצי הספרדי, הצי האנגלי ואימת הפיראטים קפטן שחור-הזקן (איאן מקשיין). פנלופה קרוז מצטרפת כביתו של שחור-הזקן, ג'פרי ראש חוזר לתפקיד קפטן הקטור ברבוסה והסרט מבטיח עוד מאותו הדבר, בשינויים קלים. כמו החלפת הבמאי גור ורבינסקי, שחתום על הטרילוגיה המקורית, ברוב מארשל ("שיקאגו"). התסריטאים הם עדיין הצמד טד אליוט וטרי רוסיו, כאשר ג'רי ברוקהיימר ואולפני וולט דיסני אמונים על ההפקה הגרנדיוזית. דעתי המלאה עליו – הערב בבלוג, אבל אני מוכרח לציין שנהניתי רבות.

"החיים הכפולים של וולטר" ("The Beaver") עשה רושם של בדיחה משונה, ברמת התקציר או הטריילר. מל גיבסון מגלם בו אדם שעבר התמוטטות עצבים ומתקשר עם סביבתו בעזרת בובת כפפה של בונה סמרטוטי. העובדה שהסרט קוטלג כדרמה מרגשת, או שהבמאית היא ג'ודי פוסטר, לא ממש סייעה לקחת אותו ברצינות. והנה, הוא יוצא והדעות עליו חיוביות באופן כללי. את רשימת הקרדיטים מכבדים בנוכחותם גם ג'ניפר לורנס ואנטון ילצין והתסריט הוא של קייל קילן. אתם מוזמנים לקרוא את כתב ההגנה של אור על גיבסון ולשוב הנה כדי לספר מה חשבתם על הסרט, אם ראיתם.

"האשה ששרה" ("Incendies") הוא הסרט ה"זר" של השבוע, המגיע אלינו מקנדה ומתרחש ברובו במזרח התיכון. מעשה בשני אחים תאומים, היוצאים למסע לחשיפת עברה הסודי והמסתורי של אימם, בעקבות שני מכתבים שהם מקבלים. הבמאי הוא דניס וילנו, אשר כתב את התסריט על פי מחזה של ווג'די מואעווד. בתפקידים הראשיים מככבים מליסה דסרמו-פולין, מקסים גאדט ולובנה אזאבל ("זרים"). הסרט היה מועמד השנה לאוסקר בקטגורית הסרט הטוב ביותר בשפה זרה, כנציגה של קנדה.

דעות לכאן ולכאן על הסרטים הנ"ל, יתקבלו בברכה.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.