• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

טראש ישראלי בקרוב, קומדיה רומנטית כחול-לבן ברחוק

13 באפריל 2011 מאת אורון שמיר

מה אתם יודעים – יש קולנוע עצמאי אמיתי בישראל. כל-כך אמיתי, שהוא אפילו יוקרן לעיניי הציבור. האירוע המשמח יתרחש במסגרת פסטיבל קולנוע דרום, אשר יבוא עלינו לטובה בסוף חודש מאי. 29.5 עד ה-2.6 ליתר דיוק. פסטיבל קולנוע דרום העשירי במספר, החליט על יוזמה חדשה של הקרנת חצות לסרטים ישראלים עצמאיים-אלטרנטיביים. שמונה ניגשו לתחרות וצוות הלקטורים – ברשות אבי נשר ובהשתתפות יאיר רוה, לימור שטרית ואבנר פיינגלרנט – צמצם לרביעיה נבחרת אשר תוקרן במהלך הפסטיבל. ארבעת הסרטים הם "ג'ו ובל" (של רוני קידר), "2 בלילה" (רועי ורנר), "פלנטה אחרת" (עידן זעירא) וגם "חתולים על סירת פדלים" של יובל מנדלסון ונדב הולנדר, אשר הפך רשמית להיות הסרט הישראלי שאני הכי רוצה לצפות בו, כעת כשיש תאריך נראה באופק. קראו עוד על הסרטים כאן, כולם נשמעים מגניבים לגמרי, או בסינמסקופ של יאיר רוה, אחד מצוות הבוחרים, כאמור.

ואז היכנסו להמשך הפוסט, שחלקו השני מתייחס לידיעה מוזרה הנוגעת לסרטו החדש של דובר קוסאשווילי.

למה "חתולים על סירת פדלים" כל-כך מעניין אותי? קודם כל, זוהי קומדיית אימה טראשית מוצהרת, תוצרת הארץ. ז'אנר שמאוד חביב עליי, אך שלא ממש זכה לטיפול בידי יוצרים מקומיים. עד היום. שנית, מדובר בפוטנציאל לכיף גדול עוד בשלב התקציר. העלילה עוקבת אחר זוג תיכוניסטים (דנה פרידר ומיכאל מושונוב) המגיעים לירקון כדי לחגוג חצי שנה של זוגיות, בלוויית חתול ג'ינג'י שמן. הם שוכרים סירת פדלים ושטים להנאתם, אך לפתע נופל החתול אל מימי הירקון, אשר זוהמו בחומרים רדיואקטיביים בידי "האדמירל" (שמואל וילוז'ני). יתר הקאסט כולל את מיכאל הנגבי, שמואל וולף, יובל מנדלסון ועוד אנשים שאני לא מכיר, הקרויים, לדוגמה, גיא שפע פסו (שהיה גם בסרט "פעם הייתי", שלא ראיתי). שלישית, מבט ברשימת השחקנים המלאה הצליחה להצחיק אותי עוד בשלב השמות של הדמויות. רביעית, תמונות מתוך הסרט נראות כך:

או כך, במקרה ולמיכאל הנגבי נגמר השוקו:

בקיצור  – הקרנת חצות של טראש ישראלי בשדרות? תרשמו אותי בבקשה.

אפרופו טראש ישראלי, אתמול הכתה את הרשת ידיעה מוזרה. בקצרה – מרינה מקסימיליאן בלומין ביטלה את השתתפותה בסרטו החדש של דובר קוסאשווילי. קצת יותר בהרחבה וגם מהתחלה, למי שקצת התבלבל (כמוני למשל) :

דובר כתב סרט חדש, קומדיה רומנטית להגדרתו. הוא מספר על זהבה, רווקה בת 34 וגננת במקצועה. היא מגלה כי אמא שלה חולה בסרטן, אך מסרבת לטפל בעצמה עד שבתה תלד לה נכד/ה. זהבה יוצאת למסע חיפושים אחר הזיווג, כאשר האופציות העומדות בפניה נעות בין אסיר אנס, חבר טוב שהוא גם יזיז וגרוש של חברה טובה שלה. עד כאן התקציר, שהוא כל מה שקראתי על הסרט עד אתמול. ופתאום, בלומין פורשת מן התפקיד הראשי, כנראה מפני שהוא כולל עירום.

אני לא יודע מה יותר משונה כאן – העובדה שמישהו רוצה ללהק את בלומין לתפקיד ראשי, אפילו של גננת רווקה, או הידיעה כי מישהי, לא משנה מי, פרשה מסרט של דובר קוסאשווילי כי היא לא רצתה להתפשט. כלומר, הסיכוי שסרט חדש של הבמאי מאחורי "חתונה מאוחרת" ו-"מתנה משמיים" לא ידרוש עירום מהכוכבת שלו, שווה בערך לצ'אנס שאבי נשר יוציא סרט בו כל השחקניות שומרות על כל הבגדים שלהן. אפילו ב"התגנבות יחידים", סרט מצ'ואיסטי המתרחש בבסיס טירונים בשנות החמישים, הצליח דובר לדחוף סצינה אחת עם עירום נשי פרונטלי ועוד אחת הכוללת סקס, בין גבר ואשה כמובן. הפליאה של הכוכבת לא ברורה לי. האם חשבה שתוכל לגרום לו לעדן את הסרט? האם הופתעה מכך שהתסריט כלל סצינות בלבוש אדם וחווה? או שאולי כל זה לא האישיו כאן והפרישה נעשתה מסיבות אחרות לגמרי?

גם אם לעולם לא נדע, אני מבסוט פעמיים. גם סרט חדש של קוסאשווילי באופק וגם סרט אחד פחות מרינה מקסימיליאן בלומין בעולם. אם כי יש תמונות שאני כבר לא אוכל להוציא מהראש בזמן הקרוב, לצערי הרב.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.