• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

המדריך המלא (צחוקים) לסטודנט הישראלי לקולנוע

11 באפריל 2011 מאת אורון שמיר

האמת היא שאני פשוט לא זוכר איך התגלגלתי אל הסרטון הראשון והמשעשע, אשר הכיר לי את צמד הקומיקאים ולדימיר וז'ואקים. אז אין לי למי לתת קרדיט. אולי לדוד יוטיוב, שתמיד מספק שעות של בהיה חסרת תוחלת במסך המחשב עד שמגיע משהו ראוי לצפייה. בדרך כלל, כאשר אני נתקל בפלא שכזה, ערוץ היוטיוב של היוצר הוא התחנה ההגיונית הבאה.

אז הכל התחיל בסרטון המבדר הבא, המצולם כמעין מדריך לסטודנט לקולנוע המחפש רעיונות לסרט שלו. ולאד וז'ואקים מציעים לו את הז'אנר הפופלרי "סרטי אמא במטבח", סוגה קולנועית שבה עשה שימוש אפילו מישל גונדרי הגדול, כפי שהזכרתי אתמול. הנה הסרטון:

למי שעדיין חושב ש"סרט ישראלי" הוא הגדרה מספקת לז'אנר, או יותר נכון שאין ז'אנרים בקולנוע הישראלי, מיד יגיעו עוד נקודות למחשבה. אגב, נדמה לי שכאן ב"סריטה" הדעה הרווחת הפוכה בתכלית. עופר, למשל, כתב על "מבול" כסרט ז'אנר אצלו בבלוג. נראה שגם הצמד ולד וז'ואקים הבחין בכמות מספקת של סוגות ונוסחאות בקולנוע המקומי והנה הם שוב נחלצים לעזרת הסטודנטים לקולנוע עם הצעות לשני ז'אנרים נוספים.

האחד הוא שימוש באוצר הטבע הנפוץ בישראל לשם יצירת "סרט מחסומים":

אגב, שני בוגרים מבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סם שפיגל, איילת גונדר ורפאל בלולו, יישמו את ההמלצה של עמיתיהם ללימודים וזכו לפני מספר ימים במענק הפקה מכובד מטעם קרן הקולנוע של ברלין ופסטיבל הקולנוע של העיר הגרמנית. שמו של הסרט הוא "באטמן במחסום" והוא מספר על שני ילדים בני שש, יהודי וערבי, העסוקים במריבה על בובת צעצוע של איש העטלף, בזמן שמשפחותיהם תקועות במחסום בכניסה לירושלים. סחתיין, בלי ציניות.

האופציה הנוספת המוצעת לסטודנטים היא למצוא קורבן לצילומי "סרט עובד זר":

עוד ילמדו אתכם השניים כיצד להשיג מימון לסרט מקרן ציבורית, בעזרת פשרות קלות:

למי שהתאהב, יש עוד הרבה סרטונים בערוץ היוטיוב שלהם. אני בחרתי את החביבים עליי והעלתי לכאן, יש שם גם פחות מוצלחים בעיניי. ולמי שתהה, אז לא, אני לא מכיר אותם אישית. רק יודע שהם סטודנטים בסם שפיגל, מחזור י"ז, שקוראים להם ולדימיר בלינסקי וז'ואקים תואתי ושהם די מצחיקים אותי בסרטונים סאטיריים חדי אבחנה אך שטותיים על הקולנוע הישראלי העכשווי, בעיקר הסטודנטיאלי.

אבל זה רק מה שאני חושב. מה אתן ואתם חושבות וחושבים?

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.