• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

מקבץ לינקים, ליהוקים וליהוגים

2 בפברואר 2011 מאת אורון שמיר

יותר מדי אוסקר ופסטיבל צרפתי מקוון על הראש, לצד אירועים משפחתיים משמחים, גזלו ממני את כל זמן הבלוגינג הרצוי. ומזמן לא כתבתי פוסט סתם כי התחשק לי. ומכיוון שיש לי שביב זמן פנוי, אנסה לדבר על דברים שקרו לאחרונה ולא זכו להתייחסות בבלוג. מהליהוקים לסופרמן ובאטמן החדש ודרך סרטים שכדאי לראות החודש בסינמטק ירושלים.

ראשית, מכיוון שאנו בתחילתו של חודש פברואר, הצצתי בתוכניה של הסינמטק הירושלמי. מעבר לרטרוספקטיבה של הבמאי הפולני אנז'יי ויידה, עליה המליץ עופר בשבוע שעבר ואשר תימשך כל החודש – יש כמה סרטים נוספים שהדגשתי לעצמי. הראשון הוא "127 שעות", סרטו החדש של דני בויל, שזכה לכמה מועמדויות לאוסקר אבל נגנז בארץ. כלומר, מדובר בהזדמנויות יחידות לצפות בו על מסך גדול. מי שלא יכול לחכות יותר לבואו של "אומץ אמיתי", החדש והמצויין של האחים כהן, ישמח לתפוס אותו בטרום-בכורות בשבוע, כמה ימים לפני שיעלה לאקרנים. אני מוכרח לצפות בו פעם נוספת. עוד ברשימת צפיות החובה שלי נמצא "שרון עמרני: זכרו את השם", סרטו התיעודי של יאיר רוה על במאי צעיר שלא הספיק להגשים את יעודו. בסינמסקופ תמצאו עוד פרטים, ואם אכן אצפה בו במוצ"ש כמתוכנן אני מתחייב לחוות עליו דעה בשבוע הבא.

מזל-טוב גדול לארז קו-אל בכלל ולכל צוות "בוקר טוב אדון פידלמן" אשר זכו בפרס התסריט העלילתי הטוב ביותר בפסטיבל סאנדנס שננעל בסוף השבוע הקודם. למרות ההשמצות בשנים האחרונות, סאנדנס הוא עדיין הפסטיבל החשוב בעולם לסרטים קטנים ועצמאיים וזוכה ישראלי בו משמח עד מאוד. הסרט עוסק במאבק בין אב ובנו בנוגע למכירת העסק המשפחתי לשחזור רהיטים. קו-אל (שכתב גם את "חמש שעות מפריז") חתום על התסריט, כאמור, כאשר הבמאי הוא יוסי מדמוני ("המנגליסטים") ובסרט מככבים ששון גבאי, הנרי דוד, שרה אדלר ונבו קמחי. מתי אצלנו?

עוד חדשות טובות שלא זכו לסיקור כאן בבלוג נוגעות לליהוקים חמים בשני הסרטים החדשים של באטמן וסופרמן. "The Dark Knight Rises", סרט הבאטמן השלישי של כריסטופר נולאן, התחזק בשבועות האחרונים בשני שחקנים משמעותיים. על החתמתו של טום הארדי הודענו כבר מזמן, כך שאלו לא החדשות, אבל רק עכשיו נחשפה זהות הדמות שהוא עתיד לגלם – ביין. חיזוי מוצלח שלי, אני חייב לציין. יהיה מרתק לראות איזה טיפול יעניקו נולאן והארדי לדמותו של נרקומן-העל (המקסיקני במקור, נדמה לי) שהפך לשרירן-על. מה שבטוח, זה יהיה מוצלח יותר מהחרפה שהתרחשה ב"באטמן ורובין" עם דמותו של ביין. עוד בושה שעתידה להימחק מן התודעה הקולנועית ולזכות בגאולה מחודשת היא אשת החתול. ואני לא מדבר רק על הסרט ההוא בכיכובה של האלי ברי, למי שתהה, אלא גם על "באטמן חוזר" של טים ברטון. למרות שאני מודה, קשה לי מאוד לדמיין דווקא את אן הת'אוויי בתור סלינה קייל/קאטוומן הסקסית והפתיינית.

ואם כבר שחקנים של "התחלה" שזולגים לסרט הבא של הבמאי, ממש אתמול התחדשו השמועות על הצטרפותו של ג'וזף גורדון-לוויט אל הקאסט של באטמן מספר שלוש. זה כבר מרגיש די רשמי, אחרי כל-כך הרבה זמן. אז קודם כל יש לקוות שמסכי הקולנוע ברחבי העולם לא יקרסו תחת כובד משקלה של האיכות שתוצג עליהם, במקרה וגם גורדון-לוויט יהיה חלק מהקאסט. שנית, צריך להמשיך ולנחש את מי יגלם הכישרון הצעיר. האם נולאן יחזיר את הג'וקר למרות שהבטיח שלא ילהק שחקן אחר לתפקיד במקום הית' לדג'ר המנוח? לא סביר. גם רידלר, הדמות שנתפרה למידותיו של גורדון-לוויט בכל פעם ששמו הוזכר יחד עם הסרט, נדמה קלוש. הרי שני נבלים רציניים כבר יש – ביין וקאטוומן. כך שאין לי ברירה אלא לנחש שמדובר באחת משתי אפשרויות – המגניבה והנוראה. או שנקבל בכל זאת את דוקטור הוגו סטריינג', כמובטח, או שיהיה זה עוזרו המיתולוגי של איש העטלף, הלא הוא רובין. אישית, אני בעד שחזור תפקידים מסרטי הבאטמן שאינם של נולאן, לצורך תיקון. אבל את רובין אף פעם לא סבלתי. אם זאת, אני רגוע. כריסטופר נולאן מעולם לא איכזב אותי בעבר, כך שאין סיבה שיתחיל עכשיו.

פרוייקט נוסף של נולאן שצובר תאוצה הוא "Superman: man of steel". כזכור, נולאן יפיק, דייויד אס. גוייר יופקד על התסריט ואת שרביט הבימוי יתפוס זאק סניידר, בעוד גרסה מחודשת לקורותיו של איש הפלדה. אז ממש השבוע התבשרנו כי את התפקיד הכפול של סופרמן וקלארק קנט יגלם… הנרי קאביל. הבריטי הצעיר אולי מוכר לצופי הסדרה "שושלת טיודור", או אולי לבעלי הזיכרון החזק שצפו בו ב"אבק כוכבים", שם גילם את המפרי. הרבה גבות הורמו ברחבי הרשת למשמע הבחירה בשחקן לא מוכר. אבל בתכלס, מישהו שמע על ברנדון רות' לפני "סופרמן חוזר" מ-2006? או על כריסטופר ריב זכרונו לברכה לפני סרטי סופרמן הישנים? אני לגמרי בעד פרצוף לא מוכר לתפקיד.

לפי איך שהדברים מתקדמים כרגע, קיץ 2012 הולך להיות מרהיב – סופרמן ובאטמן זה לצד זה, או שמא גב אל גב, יתחרו על ליבם וכיסם של הצופים. פשוט נפלא.

ובחזרה לעתיד הקרוב והעבר הקרוב מאוד – מישהו או מישהי היו בפסגת התסריטאים ביום ראשון ו/או שני? איך היה? ומה לגביי פיקסאר מאסטר קלאס בפסח, נראה לכם שווה?

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.