• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

פסטיבל הסרטים הצרפתי המקוון יוצא לדרך

14 בינואר 2011 מאת אורון שמיר

לפני חודשיים בדיוק, נחשפתי למיזם בינלאומי ולא-שגרתי, שנכנה אותו פסטיבל קולנוע אונליין. ולא סתם, קולנוע צרפתי. על-פי המארגנים, מדובר בפסטיבל הקולנוע הראשון מסוגו בעולם, כזה המתרחש כולו ברשת האינטרנט ובכך מסוגל להביא את סרטיו לכל פינה בגלובוס שתהיה מעוניינת לצפות בהם. מדובר ביוזמה משותפת של הגופים Unifrance ו-Allocine, אשר הולידה את My French Film Festival הראשון. נקרא לו בקיצור My FFF, מעתה והלאה. הפסטיבל פותח את שעריו הוירטואליים החל מהיום, ה-14 בינואר ויינעל ב-29 בינואר. בשבועיים האלה יתחרו ביניהם עשרה סרטים באורך מלא ועוד עשרה סרטים קצרים על מגוון פרסים. שלוש רשויות שיפוט יש לפסטיבל – חבר השופטים הרשמי מטעמו, צוות הבלוגרים הזרים והקהל כמובן. ולמה אני מספר לכם את כל זה? משום ש"סריטה" נבחר לפאנל הבלוגרים הזרים, לצד שמות נכבדים כמו ריאן אדמס מהבלוג Awardsdaily או יאיר רוה מסינמסקופ.

עוד פרטים על הפסטיבל והסברים כיצד גם אתם יכולים לקחת בו חלק (בחינם או בתשלום), מיד לאחר הקפיצה.

אני מוכרח לציין שאני עדיין נרגש, אסיר תודה ודי בהלם מכך שהבלוג הזה לוקח חלק בפרוייקט העצום. לכבוד הוא לי, ואני מתחייב בזאת גם בפני קהל הקוראים לבלוע את כל הסרטים המשתתפים בתחרות ולברור מתוכם את החביבים עליי ביותר, הארוך והקצר. ואני גם חייב להודות שמסע הפרסום רוויי ההומור העצמי של הצרפתים הפתיע אותי לטובה. הנה קליפ משעשע שנועד לקדם את הפסטיבל:

והנה הבאנר החביב עליי, מבין שלושה הדומים לו ברוחם:

אז איך זה עובד? נרשמים וצופים בסרטים על גבי המשחב האישי שלכם. מה שנקרא VOD. המחירים די נוחים, לעניות דעתי. צפייה בסרט באורך מלא שווה פחות מ-12 שקלים (11.64 ליתר דיוק) ואילו סרט קצר כמחצית מכך, קצת פחות מ-6 שקלים (5.79). מי שרוצה יכול גם לרכוש חבילות ובכך להוזיל לעצמו את העסק אף יותר. ישנה חבילה לכל הארוכים (58.44 ש"ח), לכל הקצרים (29.19 ש"ח) או חבילה משולבת לכל 20 סרטי התחרות (81.84 ש"ח). די משתלם, אם מחשבים את המחיר הממוצע לסרט. ובהמשך נשתדל לעשות זאת אפילו יותר משתלם לקוראי (וכותבי) הבלוג, ברמת החינם לגמרי לכמה סרטים, כדי שיהיה אפשר לטעום ולהתרשם. עקבו אחרינו לעדכונים ובאופן כללי כדי להיות פה בזמן הקרוב.

עוד בשבועיים הקרובים היכונו לפוסטים המוקדשים לפסטיבל, בדמות הסרטים בהם צפיתי ואשר אני מעוניין לחוות דעה עליהם. כמובן שלא נזניח את יתר הקולנוע ברחבי תבל, שכן עניינים בוערים עומדים על הפרק. "ברבור שחור", "נאום המלך" ו-"אומץ אמיתי" מגיעים כולם לקולנוע עד סוף החודש, וכמו-כן יוכרזו המועמדים לאוסקר ושבוע לפני כן  – תשיעיית הסרטים הזרים שיתמודדו על הזכות להגיע אל הטקס הנוצץ, אז נגלה האם ישראל תהיה שם בפעם הרביעית ברציפות. אני רק מקווה שאזכור לקחת הפסקה ביומולדת שלי בתוך השבועיים העמוסים האלה…

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.