• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

עלו השבוע: "טרון: המורשת" ועוד חמישה

16 בדצמבר 2010 מאת אורון שמיר

וואו, איזה סופש מעולה לחובבי סרטים איכותיים. נכון שציינתי בכותרת קודם כל את "טרון המורשת" ("TRON: Legacy"), ההוליוודי רב התקציב מבין כולם, אבל תראו את היתר.

מטורקיה מגיע הסרט הפיוטי של סמיח קפלנגולו, "דבש" ("Bal"), שאור נשפך ממנו עוד בפסטיבל חיפה. מרומניה מפציע "שם תואר: משטרה" ("Politist, adjectiv") של קורנליו פורומבויו, אשר כיכב בפסטיבל החיפאי של לפני שנתיים ומאז נעלמו עקבותיו. החיזוק הצרפתי לשניים הללו הוא סרטו האחרון בהחלט של קלוד שברול המנוח, בו ז'ראר דפרדייה מגלם את "המפקח בלאמי" ("Bellamy").

גם אמריקה וישראל מספקות השבוע סרטים סמי-מסחריים עם ניחוח קל של איכות. "כל הדברים הטובים" ("All Good Things") נראה כמו דרמת מתח רומנטית עם טוויסט של פשע, בבימויו של אנדרו גרקי ובכיכובם של ריאן גוסלינג ושתי הקריסטניות – וויג ו-דאנסט. גם "התפרצות X" של איתן צור יכול לענות להגדרה הז'אנרית הזו, כאשר בבסיסו ניצב יוסי פולק כמרצה מבוגר לאסטרו-פיזיקה הנשוי לאשה צעירה בשם נעמי (מלאני פרס) ומתחיל לחשוד שהיא בוגדת בו. ראיתי את הסרט לפני כחודש בסינמטק י-ם, ואם אמצא משהו חיובי לכתוב עליו אני מבטיח לעשות כן. כמובן שעופר כבר הקדים אותי וכתב על הסרט בבלוגו.

ישנו גם "טרון: המורשת", אקשיונר המדע-הבדיוני בו יורש של אימפריית היי-טק נשאב אל תוך עולם משחקי המחשב במטרה למצוא את אביו שנעדר זה עשרים שנה. אבל הוא ממילא עומד לזכות בהרבה יותר מילים ממה שמגיעות לו. צפו לסקירה על "טרון" הראשון, מודל 82', בהמשך היום וחפשו את דעתי המלאה על ההמשכון החדיש בעכבר העיר אונליין (היום) או כאן בבלוג (מחר).

למי יש מה להוסיף?

תגובות

  1. איתן הגיב:

    על "המפקח בלאמי" (הבינוני משהו) כתבתי בבלוגי.

    "שם תואר משטרה" הוא אחד מאותם סרטים המבליטים את הפער בין רוב המבקרים לקהל הרחב. רוב המבקרים משבחים. אני חושב שזה אחד הסרטים המשעממים שראיתי בשנים האחרונות, למרות שהדיאלוגים משעשעים ומושחזים, ויש כמה סצינות בודדות מבריקות (שמפוזרות על שעתיים של…פחות או יותר כלום).

    "התפרצות X " הוא לא סרט רע בעיניי, אבל גם לא ממש סרט מעניין. עוד עיבוד לא ממש חשוב לספר לא ממש חשוב שזוכה לסרט פושר כזה. אבל מלאני פרס הורסת (והיא גם שחקנית טובה).

    ו"טרון" החדש ממש לא מעניין אותי, אבל לפחות שני אנשים שאמורים לאהוב אותו אמרו לי דברים ממש לא טובים עליו.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.