• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

מלא סרטים חדשים בחג החנוכה

2 בדצמבר 2010 מאת אורון שמיר

נס פח השמן 2010 – שמונה סרטים חדשים לכבוד שמונת ימי החנוכה. מסתבר שחנוכה, חנוכה, הוא חג יפה כל-כך גם עבור צופי הקולנוע. במיוחד אם הם בגיל שבו הולכים עם ההורים לסרטים. מתוך השמינייה רק שלושה אינם מיועדים לילדים (וממש לא מתאימים לילדים, חפשו את הגבלות הגיל). עצתי הרגילה לכל ההולכים לסרטי הילדים, גם המבוגרים – בדקו טוב טוב לאיזו הקרנה אתם נכנסים. מתורגם או מדובב, תלת-מימדי או דו-מימדי. לא נעים לבאס את הקטנצ'יק ועוד פחות נעים לחכות לקולותיהם של וויל פארל ובראד פיט ולקבל את יחזקאל לזרוב (התותח בפני עצמו, אבל בכל זאת). או להתבאס מכך שלא מחלקים משקפיים בכניסה, לעומת ההבנה שבאתם לקבל חוויה קולנועית נורמלית אבל את הסרט הזה תסיימו עם מגה כאב-מוח. נתחיל עם השמש ומשם נתקדם לשאר הנרות בחנוכיה.

הוא הגיח כבר אתמול, אבל גם "כלבת" נחשב בציר סוף השבוע האחרון. מדובר בסרט האימה הישראלי הראשון בכלל וסרטם הבכור של אהרון קשלס ונבות פפושדו בפרט. אתם מוזמנים להעלות את רשמיכם עליו כאן, או להמתין עד מחר לפוסטים מיוחדים ומיועדים רק עבור "כלבת", כמובטח. בינתיים, לא נשאיר אתכם בלי סקירות. אז הנה ביקורתי שלי עבור עכבר העיר אונליין (חציה ספוילרים), והנה הסקירה נטולת הספוילרים של עופר בבלוגו. די במקרה, יצאו לנו סקירות אחיות, שדי משלימות אחת את השניה.

מי שאינו חובב אימה כנענית, ישמח בוודאי למצוא ברשימת ההקרנות את הקומדיה החדשה של טוד פיליפס "אל תלחצי, אני בדרך" ("Due Date"). רוברט דאוני ג'וניור וזאק גליפיאנקיס מככבים בו כצמד זרים המוצאים עצמם במסע חוצה מדינות בארצות-הברית, כדי לנסות ולהגיע בזמן ללידת בנו הבכור של דאוני ג'וניור. גם עליו כתבתי לעכבר, מבטיח לתת לינק וגם להעלות פוסט כאשר תעלה הביקורת שם.

שוחרי סרטי הפסטיבלים ישימו עין על "בלתי נראית" ("La Mirada Invisible") הארגנטינאי, של הבמאי דייגו לרמן. הסרט מתמקד בדמותה של מפקחת המסורה לעבודתה בקולג' יוקרתי, בגילומה של ג'ולייטה זילברברג, בתקופת ההפגנות של בואנוס איירס מודל 1982.

וכעת לסיבוב הבזק – כל סרטי הילדים והנוער של חנוכה, לא כולל "פלונטר" של דיסני, שעלה בשבוע שעבר. המפומפם מכולם הוא "מגה מוח" ("MegaMind"), להיט האנימציה החדש של אולפני דרימוורקס, המתמקד דווקא בדמותה של נבל-על במקום בגיבור העל (מאוד לא חנוכה, אני חייב לציין). בין המדבבים המפורסמים ניתן למצוא את וויל פארל, בראד פיט, טינה פיי, דייויד קרוס וג'ונה היל. אל גזרת סרטי ההמשך מגיע "סיפורי נרניה: המסע בדורך השחר" ("The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader"), הלא הוא החלק השלישי בסדרת הרפתקאותיהם המופלאות של ארבעת האחים לבית פנסי. הפעם מחכה להם הפלגה לא קלה. מספר שלוש נוסף הוא "ארתור 3: מלחמת שני העולמות" ("Arthur 3: The War of the Two Worlds"), הממשיך להתחקות אחר קורותיהם של ארתור והמינימונים, תוצרת מחלקת האנימציה של לוק בסון. עוד מונפש ועוד סיקוול, הוא "הרפתקאות פרז פיית השיניים 2" ("The Hairy Tooth Fairy 2"), אם במקרה שמעתם אי פעם על הראשון, בו מככב עכבר חובב שיניי חלב. אחרון חביב הוא "חלומו של דולפין" ("The Dolphin: Story of a Dreamer"), פרוייקט אנימציה גרמני שלא נתקלתי בו עד היום, המספר על דולפין הנוטש את להקתו כדי למצוא את משמעות חייו. וואו, ועוד אומרים שהילדים של היום שטחיים.

אלה השמונה, אני חושב שעכשיו מגיעה לי סופגניה. ולצד ההזמנה הרגילה לדיווחים על מי מן הסרטים שראיתם או ראיתן, יש לי גם שאלה – מישהו או מישהי היו ב"פסטיבל דוקאביב גליל" שהחל ביום שני וננעל מחר?

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.