• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״המיטות שלנו בוערות״, ״נצחיים״, ״הקול האנושי״, ״חדשות רעות״, ״סוריבאנשי״, ״הקרקס של טורו״

3 בנובמבר 2021 מאת אורון שמיר

חודש פסטיבלי הקולנוע הגדול החל השבוע, כאשר כבר היום נפתחים שני פסטיבלים בשני קצות הארץ: פסטיבל דוקאביב גליל, עליו הספקנו להעלות פוסט המלצות, ופסטיבל סרטים בערבה שתורו יגיע בקרוב מאוד. בהמשך אפשר כבר לצפות לפסטיבל הקולנוע הגאה בתל-אביב, מבט על קולנוע נורדי בשלל סינמטקים, ולבסוף פסטיבל הקולנוע היהודי בירושלים שיגשר בין נובמבר ודצמבר לפני שנספיק להאמין שהחודש נגמר והשנה כמעט. התחושה שלי היא שאנחנו כל הזמן עובדים על משהו מאחורי הקלעים בסריטה ובקושי מספיקים הכל, כנראה כי אי אפשר. אבל זה לא אומר שאי אפשר לנסות, כשם שמדור סרטים חדשים פירושו שלוקחים הפסקה מהאירועים המיוחדים ומתייחסים לרגע לשגרה המבורכת של רענון ההיצע בבתי הקולנוע, או בצפייה הביתית.

מהרשימה השבועית אפשר להחריג שני סרטים, מסיבות שונות ובמצפון נקי משום שכבר התייחסנו אליהם. ״גיבור חייה״ (Le prince oublie) של מישל הזנוויציוס, בכיכובו של עומאר סי, כבר זכה להיות חלק ממדור סרטים חדשים כשהוקרן במגוון טרום-בכורות בתחילת אפריל. על ״המיטות שלנו בוערות״, סרטו של יגאל בורשטיין, כתבנו במסגרת פסטיבל דוקאביב וההפצה שלו כעת היא בעיקר סינמטקית (התמונה בראש הפוסט היא מתוך הסרט). מה גם שאפילו בלי שניהם יש מדור די מלא השבוע, אפילו אם בסרטים לא ממש שגרתיים בנוף, כל אחד וסיבותיו.

נצחיים (Eternals) – סרט נוסף ולא אחרון של מארוול לשנה זו, שהפעם מעניין גם בזכות הבמאית. על סרטיה של קלואי ז׳או (״שירים שלמדתי מהאחים שלי״, ״הרוכב״, ״ארץ נוודים״) כתבנו באדיקות ובהערצה כאן בסריטה, ויהיה מעניין לראות איך הבמאית העצמאית תשתלב במכונת הענק של קווין פייגי ואולפני דיסני-מארוול. הסרט שלה מביא למסך גזע בשם הנצחיים, שטרם ביקר בסיפורי גיבורי-העל עד כה אבל למעשה עיצב את הציבילזציות של כדור הארץ מזה עידן ועידנים. מככבים בו סלמה הייק, ריצ׳רד מאדן, אנג׳לינה ג׳ולי, ג׳מה צ׳אן, קית הרינגטון, קומיל נאנג׳ני, בריאן טיירי הנרי, בארי קיוהן, דון לי וליה מקהיו.

הקול האנושי (The Human Voice) – לא בכל יום מופץ בישראל סרט קצר בבתי הקולנוע, אבל כשמדובר ביצירה של אהוב הקהל פדרו אלמודובר אפשר להבין את ההימור. העיבוד של הבמאי הספרדי למחזה של ז׳אק קוקטו, שהובא למסך פעמים רבות בעבר, נמשך כחצי שעה ומכיל בעיקר את טילדה סווינטון וכלבלב. שניהם ממתינים לנטישה או עומדים להינטש, כאשר היא ממתינה למאהב שלה, ארוזה ומוכנה, עד ששיחת טלפון משנה את התמונה. זהו גם סרטו הראשון של אלמודובר בשפה האנגלית, אם כי אפשר לשמוע בו גם ספרדית. כיוון שלא מדובר בסרט באורך מלא גם המחיר חצוי, ואם תדרימו אל פסטיבל קולנוע בערבה תוכלו לחזות בסרט גם שם.

חדשות רעות (Breaking News in Yuba County) – קומדיית הפשע הזו מגיעה ארצה כחצי שנה אחרי בכורתה הווירטואלית בארה״ב, וכפי שמרמז השם הלועזי החדשות הרעות מגיעות ממחוז עלום בקליפורניה. אליסון ג׳ני מגלמת אשת פרברים שתשומת הלב הציבורית מתדפקת על דלתה בעקבות היעלמותו של בעלה. מסוחררת מהתהילה היא יוצאת למסע חיפושים איזורי, בעוד גורמים שונים משני צידי החוק מעוניינים לחשוף את האמת סביב ההיעלמות. בתפקידי משנה אפשר למצוא את מילה קוניס, רג׳ינה הול, אקוופינה, וונדה סייקס, אלן ברקין ומתיו מודין. את התסריט כתבה אמנדה אידוקו (אחת הכותבות בסדרה ״סנטרל פארק״) וביים טייט טיילור (״העזרה״, ״מסיבה סוף״, אבל לא ״האישה בחלון״).

סוריבאנשי: מומביי תחת מתקפה (Sooryavanshi) – משהו בוליוודי קורה בבתי הקולנוע בישראל. באוגוסט דיווחתי על ״מבצע פעמון״, הפקה בוליוודית (לא סתם הודית ולא סרט פסטיבלים) שזכתה להפצה באולמות מובילנד. הפעם כבר מדובר על סרט גדול אף יותר, גם הוא עם המגה-כוכב אקשיי קומאר, שמגיע לאקרנים בישראל במקביל לשאר העולם ויופץ בבתי קולנוע נוספים, למשל סינמה סיטי. הבמאי הוא רוהיט שטי, יוצר ״היקום הקולנועי של השוטרים״ המאגד בתוכו כמה וכמה סרטי אקשן על שוטרי-על. סוריבאנשי הוא אחד מהם, ובסרט הזה מצטרפים אליו סינגהם (אג'אי דבגן) וסימבה (רנביר סינג), אז זה לגמרי ״הנוקמים״ של בוליווד. האויב המשותף של הגיבורים, שיאלצו לשתף פעולה אחרי שהתבססו כל אחד בסרט משלו, הם טרוריסטים שמאיימים לפוצץ את כל מומביי. אני מאוד סקרן לגלות האם יש קהל לקולנוע מהסוג הזה בארץ, והייתי מצדיע למפיצים אלמלא נטפליקס הייתה נושאת את דגל האקשן הבוליוודי כבר שנים (שם אפשר לצפות בסרט הסולו של סינגהם, כמו גם בסרטים נוספים של הבמאי). צפו בטריילר ונראה אתכם לא מזמזמים ״סור-יבאנ-שי!״.

הקרקס של טורו (La gallina Turuleca / Turu, the Wacky Hen) – מזמן לא עלה ארצה כותר אנימציה ממדינה אקראית שעבר גיור דרך דיבוב, לטובת משפחות עם ילדים שלא צורכים אך ורק מותגים. אז הנה מגיעה הסרט הספרדי-ארגנטינאי הזה, עליה עמלו הבמאים אדוארדו גונדל ו-ויקטור מוניגוטה. טורו היא טורולקה, אם ללמוד מהכותרת בשפת המקור, תרנגולת קצת משונה שמאומצת בידי חוואית קשישה ומגלה יכולות פלאיות של שירה ודיבור. לא לגמרי הבנתי אם היא מצטרפת לקרקס או נחטפת על ידי חורשי רעות, אבל זה כבר נשמע לי כמו נשמע לי כמו שילוב של ״אנט״ עם ״דמבו״ אז נעבור לחלק הבא במדור.

סרטים חדשים ב-VOD

נקמה מרה (The Harder They Fall) – נפתח את החלק הזה של המדור עם המערבון השחור של נטפליקס, שזמין החל מהיום. ג׳יימס סמואל ביים וכתב, יחד עם בועז יכין, כמעין הרחבה לסרטו הראשון ״They Die by Dawn״ העוסק אף הוא בפורעי חוק אפריקאים-אמריקאים במערב הפרוע. הסיפור הוא על פושע המגלה כי אויבו המר משתחרר מהכלא ומחליט לאסוף סביבו צוות שיהיה מוכן לנקמה. מככבים: ג׳ונתן מייג׳ורס, רג׳ינה קינג, אידריס אלבה, לאקית׳ סטנפילד, זאזי ביטס, לדרוי לינדו ועוד. למקרה שאין פה מספיק כוח שחור, אחד המפיקים הוא ג׳יי-זי.

@זולה (Zola) – נעבור אל התאריך של מחר (חמישי ה-4.11), אל ה-VOD של yes ושל HOT, ואל סרט שכתבנו עליו כבר, במסגרת המלצות פסטיבל ירושלים. אז בחרו שלא להעניק לו שם עברי, משום שצירוף האותיות ״זולה״ נשמע מבזה ברגע שמגלים את העלילה, בעוד בבכורה הווירטואלית שלו בחרו להיעזר בסמל שמרמז על הגימיק של הסרט – הוא מורכב מחשבון טוויטר אמיתי, אותו הפכה הבמאית ג'ניקזה בראבו למסע פרוע ומטריד. טיילור פייג׳ מגלמת חשפנית שמתיידדת עם קולגה (ריילי קיו), המובילה אותה אל העולם האפל של סחר בנשים. עם קולמן דומינגו (״קנדימן״) וניקולס בראון (בן-הדוד גרג מהסדרה ״יורשים״).

פינץ׳ (Finch) – נסיים ביום שישי ה-5.11 ועם סרט חדש של אפל TV+ כך שכמו תמיד, השם העברי משוער ולא רשמי. זהו גם שמו של גיבור הסיפור, בגילומו של טום הנקס, המשוטט בסביבה פוסט-אפוקליפטית בלווית רובוט וכלב, ואולי יגלה שהוא לא האדם האחרון בעולם אם לסמוך על רשימת הקרדיטים. כאילו שטום הנקס לא סבל מספיק ב״להתחיל מחדש״, או שלא ראינו כבר את ״אני האגדה״. על היוצרים מוטלת האחריות לנסות ולחדש, והם התסריטאים אייבור פאוול וקרייג לאק, והבמאי מיגל ספוצ׳ניק (שביים כמה מהפרקים המפורסמים של ״משחקי הכס״).

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.