• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות״, ״מורעל״, ״עד המוות״, ״המתיקות שבבטן״, ״לכודים תחת אש״

2 בספטמבר 2021 מאת אורון שמיר

המון התחלות חדשות מביא עימו חודש ספטמבר. לא רק השנה העברית העומדת בפתח או פתיחת שנת הלימודים אתמול, ובהצלחה עם זה לכל המעורבים והמעורבות בדבר, אלא גם בכל מה שקשור לקולנוע. פסטיבל הקולנוע ה-78 של ונציה גם הוא נפתח אמש, אמנם בלי סרטים ישראליים בתחרות אבל נשמח ב״The Lost Daughter״ של מגי ג׳ילנהול, סרטה הראשון באורך מלא בהפקת נטפליקס ובשיתוף פאי סרטים של טליה קלינהנדלר ואסנת הנדלסמן (תמונה מתוך הסרט, ובה אוליביה קולמן האהובה, לעיל). גם הבכורה העולמית של ״תמונות מחיי נישואין״, גרסת חגי לוי ו-HBO לסדרת המופת של אינגמר ברגמן, היא אירוע ישראלי למחצה שאפשר לחגוג. עד שאלה יגיעו אלינו בהמשך הסתיו, לוח ההקרנות של בתי הקולנוע עדיין נראה כמו שביבי קיץ אבל בכל הקשור לסינמטקים ופסטיבלים אנחנו בסינכרון מעולה עם העולם.

פסטיבל ירושלים ממשיך עד ראש השנה כמעט, וכפי שאפשר היה לקרוא השבוע אנחנו נוכחים בו מאוד. פרסים יחולקו החל מהערב והדיווחים שלנו יסתיימו לפני תום השנה העברית. פסטיבל הקולנוע של חיפה יתרחש אמנם בסוכות אבל כבר מתחיל לטפטף את התוכניה, טפטופים אותם אאגור בפוסט אחד בלי קשר לפוסט ההמלצות הקבוע של סריטה (יתפרסם בקרוב). כל זה בזמן שהסינמטקים מתפקעים מעושר קולנועי דווקא בחודש שנחשב חלש מבחינת עבודה (כל החגים יוצאים באמצע השבוע) אז לנו בטוח לא תחסר עבודה. מגיע להם מדור שלם, אבל יש לנו חמישה סרטים חדשים בקולנוע ועוד כמה בצפייה ביתית.

שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) – לא רק סרט חדש של אולפני דיסני-מארוול אלא גיבור חדש שמצטרף ליקום הקולנועי. כרגיל אצל מארוול, לא המון ידוע על העלילה ואפילו גיבור-העל עצמו הוא אחד מן הפחות ידועים, אבל הוא כן אסייאתי. גם מי שמגלם את הדמות הראשית, סימו ליו, איננו כוכב ענק (״המכלת של קים״) אבל כנראה בדרך להיות. להבנתי, שאנג-צ'י מתחיל את הסרט בתור שון, מומחה לקונג-פו נטול כוחות-על שנגרר אל זרועותיו של ארגון מסתורי ששמו ״עשר הטבעות״. עם זאת, בהחלט יש עשר טבעות קסומות שדמויות שונות עונדות על הזרועות בטריילר. הקאסט מורכב מפרצופים צעירים כמו אקוופינה, או אגדות מסך דוגמת טוני לונג ומישל יאו. הבמאי הוא דסטין דניאל קרטון שהשלים את המעבר מקולנוע עצמאי (״בית זמני״) לדרמות צנועות תקציב (״טירת הזכוכית״, ״צדק ורחמים״) וכעת לסרט עתיר תקציב. הוא גם כתב יחד עם אנדרו לנהאם (הקבוע שלו) ודייב קאלהם (״וונדר וומן 1984״).

מורעל (Malignant) – האם הבמאי ג׳יימס וואן פותח מילון ומוצא מילים נרדפות יצירתיות ל״מרושע״ כשמות לסרטיו? אחרי ״Insidious״ קבלו את ״ממאיר״, או ״מורעל״ כפי שבחרו לקרוא לו בעברית. ״מרעיל״ היה שומר על הכוונה המקורית משום שישות מרושעת היא המרעילה את גיבורת הסרט. בילדותה חשבו הוריה שיש לה חבר דמיוני, אבל בבגרותה התברר שזה חבר דמוני – והוא חזר. סרט מקורי חדש של אמן האימה ג׳יימס וואן הוא מספיק טוב בשבילנו כאן בסריטה, יקראו לו איך שיקראו, אנחנו ודאי נגיע אליו. מככבת אנאבל וואליס, שום קשר לאנאבל הבובה הרצחנית.

המתיקות שבבטן (Sweetness in the Belly) – עיבוד לספרה של קמילה גיב באותו השם, וכנראה גם הסרט היחיד השבוע שמתאים למי שרוצה איזו דרמה אתנוגרפית ולא רק אלימות בשלל צורות. אם כי נסיבות הרקע לעלילה אינן בהכרח חיוביות, למשל מלחמת האזרחים באתיופיה, שם צעירה בריטית שננטשה באפריקה בילדותה מתחברת עם פליטה מקומית. השתיים פוצחות במסע לאיחודים משפחתיים. דקוטה ג׳ונסון בתפקיד הראשי, וונמי מוסאקו (״הבית שלו״) היא שותפתה לצרה, ומצאתי גם את יאיא עבדול מאטין השני בקאסט ואני לא מפספס הזדמנות לכתוב את שמו. על העיבוד התסריטאי אחראית לורה פיליפס והבמאי הוא זרסניי מהארי (״Difret״).

לכודים תחת אש (The Outpost) – על סרטו של רוד לוריא (״המועמדת״) כבר כתבתי כשהוקרן בבכורה ב-VOD של סינמטק תל אביב. זה היה כבר לפני שנה, אבל עכשיו הוא ינסה את מזלו בקולנוע, יש שיגידו המקום היותר אידיאלי לחוות סרט על חיילים אמריקאיים מכותרים מאשר בבית. התסריט של פול טאמסי ואריק ג׳ונסון (״הגיבורים של בוסטון״) מבוסס על ספרו של ג׳ייק טאפר, שאסף עדויות של חיילים ששירתו באפגניסטן במוצב עם מיקום אסטרטגי בעייתי מאוד – עמק מוקף גבעות והרים. הסרט מחולק לשגרת המוצב המפחידה ומפגש ממושך עם כוחות הטאליבן, קצת כמו אלה שחזרו לכותרות בשבועות האחרונים. את המפקדים והחיילים מגלמים בין היתר אורלנדו בלום, קיילב לנדרי ג׳ונס, סקוט איסטווד, מיילו גיבסון וג׳יימס ג׳אגר (שלושת האחרים הם בנים של כוכבי קולנוע/רוק).

עד המוות (Till Death) – לא הסרט של אהרון קשלס עם ג׳ייסון סודייקיס ואוונג׳לין לילי, ששינה את שמו ל״South of Heaven״ כדי למנוע בלבול עם הסרט הנ״ל. זה שבו מייגן פוקס אזוקה אל בעלה המת בזמן ששני רוצחים מנסים לצוד אותה, כחלק ממשחק חולני שבבסיסו נקמה. ההישרדות של הדמות הראשית והאופן בו הגיעה למצב הנורא הוא שעומד בבסיס הסרט שכתב ג׳ייסון קארבי וביים אס. קיי. דייל. גם אני לא יודע מי אלה אבל נראה שהם בנו על פוקס לטובת רוב השיווק והאפיל של הסרט.

סרטים חדשים ב-VOD

Land – למיטב הבנתי הסרט הזה זמין כבר מאתמול בסינמה tv של סלקום, בלי שם עברי (אלא אם תתקנו אותי). מככבת בו רובין רייט, כפי שאפשר לראות בתמונה לעיל, שגם ביימה והציגה את הסרט בבכורה בסאנדנס בתחילת השנה. זה סרטה הראשון מאחורי המצלמה, אחרי לא מעט פרקים בסדרה ״בית הקלפים״ וקצר אחד בין לבין. רייט מגלמת אישה ששוכרת בקתה בלב הטבע של ווימינג, במטרה להתבודד ולברוח מעברה. בין אלה שדואגים לה אפשר למצוא את דמיאן בישיר.

ארוחת ערב באמריקה (Dinner in America) – נרחיב את ההיצע גם אל yes בנוסף לסלקום tv ונשוב אל ההיצע של פסטיבל סאנדנס הקודם. משם מגיע היום (2.9) הסרט הזה שכבר קראתי הגדרות ז׳אנריות שונות שלו, מסרט מסע דרך קומדיה רומנטית ועד קומדיה שחורה על אמריקה הפרברית. סולן של להקת פאנק וגרופית שמאוהבת בו נסים מן החוק, בסרטו העצמאי עד מאוד של אדם רהמאייר.

האיש עם התשובות (The Man with the Answers) – עוד בתאריך של היום, אבל הפעם רק אצל יס, אפשר לצפות בדרמה הרומנטית והיוונית-קפריסאית הזו, שמתרחשת במקומות אחרים באירופה. היא מפגישה בין קופץ למים לשעבר וסטודנט גרמני, במסע בין בארי ובוואריה. בדרך הם משחקים 20 שאלות אבל לא את הגרסה של עיתון הארץ, אז אני סקרן לגלות למה הכוונה. סטליוס קמיציס כתב וביים.

הרוח החיה (Afterlife of the Party) – נסיים עם מה שהכינו לנו החבר׳ה בנטפליקס וזמין החל מהיום. ויקטוריה ג׳סטיס מגלמת חיית מסיבות ששתתה קצת יותר מדי ועולה השמיימה בטרם עת. אלא שהיא מקבלת הזדמנות שנייה ויוצאת ספק לרדוף וספק לתקן את מערכות היחסים שהותירה בעולם הגשמי, בתקווה לשוב לשם בזמן ליום הולדתה. סטיבן הרק ביים אז אני צריך רגע לבדוק אם חזרנו אל שנות ה-90.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.