• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

במקום סרטים חדשים: מהדורת צפייה ביתית 46

10 בפברואר 2021 מאת אורון שמיר

ציון הדרך הנוראי של 11 חודשים בלי בתי קולנוע יחול בסוף השבוע, אבל מגיע יחד עם בשורות. יכול להיות שיחסכו מאתנו את אימת המדור ה-50 שמתמקד בצפייה ביתית בלבד ואת הידיעה שכבר שנה שלמה שעולם התרבות בישראל נמחק. זאת בעקבות עוד מתווה יציאה מעוד סגר, שהפעם מאיימים עלינו שיכלול בחינה לקיום אירועי תרבות בעוד שבועיים, אם יתקיימו מספר תנאים שלא קראתי עד הסוף. אז בואו נקווה, מה אכפת לנו, להתאכזב תמיד אפשר. עוד בעניין אכזבות, הבוקר נודע כי ״אסיה״ הישראלי לא ייצג אותנו באוסקר שכן הוא נעדר מן השורטליסט של קטגוריית הסרט הבינלאומי הטוב ביותר. אבל גם כאן יש חדשות טובות עם היכללותו של ״עין לבנה״ ברשימה המקדימה לסרטים הקצרים העלילתיים (תמונה בראש הפוסט). נחזיק לו אצבעות עד פרסום המועמדים בעוד חודש וקצת ועל כל הקטגוריות שדיללו את מספר המתמודדים בהם אפשר לקרוא בפוסט של אור.

בסינמטקים מתכוננים ליום האהבה הלועזי ב-14 בפברואר, ולנטיינז דיי בעברית, עם סרטים בהתאם. בסינמטק תל-אביב מוקרן בטרום בכורה כבר עכשיו ״לשיר מהלב״ (A Piece of My Heart), קומדיה רומנטית ומוזיקלית בה תוכלו לראות את מאלין אקרמן משחקת בשפת אמה – שוודית. היא מגלמת אשת קריירה שחוזרת אל כפר הולדתה לכבוד יום ההולדת של אביה, ומגלה כי אחותה מתחתנת עם האקס שלה. כמובן שזה קשור איכשהו ללהקת אבבא. לא פחות חשוב, בת״א קיבצו תחת המטריה ״מאסטרים יפנים״ את ״ראן״ של קורוסאווה, ״אודישן״ של מייקה ו״סיפור טוקיו״ של אוזו, שלוש יצירות מגדירות של הז׳אנרים שלהן הנפרשות על פני מנעד רחב שארץ השמש העולה יכולה להציע לצופה. כמובן שבכל הסינמטק יש תוכניות מלאות אבל חשבתי שיהיה נחמד להתמקד בסרטים שמתאימים לתקופה היות ומצאתי אחד כזה, בערך, בכל פלטפורמה.

בסינמטק ירושלים תוכלו לראות בבכורה ישראלית את הסרט ״16 אביבים״ (Seize printemps), יצירת הביכורים של סוזן לנדון, נסיכת הקולנוע הצרפתי החדשה (בתם של ונסן לנדון וסנדרין קיברלן). הבמאית גם מככבת כצעירה שאת גילה קל לנחש מהכותרת, המתאהבת בשחקן קולנוע המצוי בשנות ה-30 לחייו (ארנו וולואה). אתמול התקיימה שיחה בין היוצרת לבין ד״ר אבנר שביט שעדיין זמינה לצפייה יחד עם הסרט. בסינמטק חיפה כבר זמין ״דמעות של לב שבור״ (The Salt of Teers) של פיליפ גארל, למי שפספסו אותו בירושלים לפני כחודשיים. בסינמטק הרצליה, נא לא להתבלבל בין הסרט השוודי שהוזכר לעיל לבין ״אחד מהלב״ של פרנסיס פורד קופולה, סרט שמגיעה לו יותר אהבה ממה שקיבל לאורך השנים. בסינמטק חולון תוכלו לראות, אם פספסתם לפני חמש שנים, את ״שיר אהבה״ (Lovesong) של קים סו-יונג, בכיכובן של ריילי קיו וג'ינה מלון. עצם זה שכתבנו על כל הסרטים האלה, בלינקים לעיל, אם צריך עוד פרטים, אבל עדיף להיעזר באתרי הסינמטקים.

למקרה שחסר לא רק מה לראות אלא גם מה לקרוא, שזה הגיוני לגמרי כי מה זה פוסט אחד ביום של סריטה, מגזין אוף סקרין המופלא השיק החודש מהדורה שמינית תחת הנושא של צבע בקולנוע, הפעם בעריכת גולי דולב השילוני. הרעיון הזה של עורך מהדורה מתחלף מקסים בעיניי, כשם שבאופן אישי לעולם לא הייתי מוותר על הכסא שלי, אז כל הכבוד גם על זה. בין היתר תוכלו למצוא שם מאמרים על השימוש בצבע אצל היצ׳קוק, ברגמן ואלמודובר, לצד ראיונות עם אנשי מקצוע שהצבע הוא מתחומי האחריות שלהם: הצלם גיא רז, המעצב האמנותי יואל הרצברג והקולוריסט תומר בהט. אני רק התחלתי וכבר נהנה, אז לא יודע על מה להמליץ קודם ומאיפה כדאי להתחיל.

סרטים חדשים ב-VOD

עוד סיבוב

עוד סיבוב (Another Round) – לפני שנגיע אל ספקי התוכן הקבועים, הפעם על טהרת הנטפליקס, שימו לב לטרום הבכורה המרגשת הבאה. נציג דנמרק לאוסקר, שהעפיל לשורטליסט וכבר גרף פרסים לרוב, מגיע אל סינמטק חולון אונליין ויהיה זמין להשכרה וירטואלית (בכל רחבי הארץ למקרה שזה לא ברור) בין ה-11 וה-13 בפברואר. כלומר ממחר ועד שייגמר השבוע רשמית. למקרה שיש צורך להציג את שיתוף הפעולה החדש של במאי וכוכב ״ניצוד״, תומאס וינטרברג ומאס מיקלסן, הוא עוסק במערכת היחסים הסבוכה של האדם ואלכוהול. ספציפית, בכמה מורים בבית ספר שמחליטים לערוך ניסוי ולראות מה יקרה אם יהיו שיכורים קלות במהלך היום, בהשראת אינטלקטואל שטען שכולנו נולדים עם מחסור זעיר של אלכוהול בדם. התוצאות הקומיות והטרגיות הן חגיגת החיים במלוא עליבותם וגדולתם, כך שתסלחו אם הגילוי הנאות מגיע כאן רק בסוף – גם אם הסרט הזה לא היה מוקרן בלעדית כרגע במקום העבודה של אור סיגולי, עדיין הייתי מכוון את התנועה לאתר הסינמטק הרלוונטי. במקרה זה בחולון, יכול להיות שבשבועות הבאים זה יהיה במקום אחר, כפי שהיה בפסטיבל בערבה. אבל הזמן לצפות הוא עכשיו, כלומר החל ממחר ולמשך 72 שעות, לפני שהסרט זוכה באוסקר וכדי שנוכל להרים כוסית לכבודו כשזה יקרה.

חדשות העולם הגדול (News of the World) – סרט שזמין בנטפליקס כבר היום, ואני מתכוון לנטפליקס בישראל (בארה״ב הוא עולה 20 דולר), הוא המערבון של פול גרינגראס ובו טום הנקס נותן חדשות. לאחר מלחמת האזרחים, קפטן קיד (הנקס) נודד לאורכה ולרוחבה של המדינה ומספר על הנעשה בעולם למקומיים, בתור מעין גרסה מאוד מוקדמת של פיד חדשות אנושי. בערבות טקסס הוא נתקל בילדה (הלנה זנגל, ״מחוץ למערכת״) שנחטפה וכעת מבקשות הרשויות להשיבה אל קרובי משפחתה הביולוגיים. גיבורנו מסכים לקחת אותה תחת חסותו למסע, בעיבוד לספר של פולט ג׳יילס, אותו הפכו לתסריט לוק דייויס (״סארו – הדרך הביתה״) וגרינגראס.

נקודה אדומה (Red Dot) – שוב נטפליקס, הפעם עם התאריך של מחר (חמישי ה-11.2). זוג שבדי חביב והריוני יוצא להייק וקמפינג בצפון המדינה על מנת להחיות קצת את להבת האהבה. הטיול הרומנטי שלהם הופך לסיוט מטורף כשנקודה אדומה, כנראה של רובה צלפים אבל אולי של סמן לייזר מטריל, מתחילה להופיע ולהטריף אותם. יש גם כלבלב בעניין ואני מאוד מקווה שלא קורה לו דבר, מר במאי בשם אלאן דרבורג. בכל מקרה, גם זו דרך לחגוג את ולנטיינז דיי, כי לפחות שלכם ושלכן לא יהיה גרוע כמו של גיבורי הסרט.

לכל הנערים: לעולם ועד (To All the Boys: Always and Forever) – פעם שלישית נטפליקס, פעם שלישית סרט מסדרת לארה ג׳ין חביבת המתבגרות והמתבגרים (בגיל או בלב). גיבורת שני הסרטים הקודמים, בגילומה של לנה קונדור, שבה הביתה אחרי טיול בקוריאה וצריכה לקבל החלטה לגבי העתיד שלה ושל פיטר (נואה סנטינאו, אל דאגה, הוא עדיין כאן). מייקל פימוגנרי שב אל כס הבמאי ונדמה לי שהקהל של הסרט כבר סימן אותו מראש. במקרה שלא, זה מגיע ב-12 בפברואר אל שירות הסטרימינג היחיד שמצאתי בו סרטים חדשים השבוע. במדור הבא יהיה יותר טוב, אני מבטיח למרות שזה לא תלוי בי.

תגובות

  1. Neta הגיב:

    איפה ניתן לצפות עם תרגום בעוד סיבוב?

    1. אורון שמיר הגיב:

      ההקרנה המדוברת בסינמטק חולון אונליין היא עם תרגום לעברית והסרט זמין שם עד מוצאי שבת.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.