• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

במקום סרטים חדשים: מהדורת צפייה ביתית 30

21 באוקטובר 2020 מאת אורון שמיר

פעם נוספת הגיע מספר עגול לכותרת של הפוסט הזה, ופעם נוספת אני נזכר שמדובר במהדורת חירום זמנית שהפכה לקבועה. אז לכבוד הפעם ה-30 השנה בה אין סרטים חדשים לדווח עליהם בבתי הקולנוע, חשבתי לשחק טיפה עם הפורמט. החלק המרכזי יהיה זה המוקדש לצפייה ביתית, בסגנון קצת אחר מבדרך כלל, בעוד אחרי ההקדמה הקצרה הזו יבוא דווקא הבונוס.

דון הרצפלד, האנימטור האמריקאי העצמאי, השלים לפני שבוע-שבועיים את טרילוגיית ״עולם המחר״ שלו. מעריצי ומעריצות היוצר כבר ודאי צפו בסרטו החדש ״World of Tomorrow Episode Three: The Absent Destinations of David Prime״, השלישי בסדרת סרטי האנימציה הקצרים והנסיוניים שלו שהחלה ב-2015. על הרצפלד כתבנו מעט מדי בבלוג וגם זה היה מזמן, לכבוד מחווה שנערכה בפסטיבל הקולנוע של ירושלים 2012 באירוע שהוקדש לטרילוגיה הקודמת שלו. אפשר להתוודע אונליין לגוף היצירה הייחודי שלו, ועוד יותר חשוב – לצפות דרך עמוד הווימאו שלו, בתשלום, בסרט החדש ובשני קודמיו. למי שלא מכירים או מכירות כלל את הרצפלד, אל תיבהלו ממה שנראה כמו סגנון הנפשה ילדותי של דמויות מקל ואולי תגלו עולם אפל ועשיר של מחשבות עמוקות ורגשות דוקרניים.

סרטים חדשים ב-VOD

״המלך של סטטן איילנד״

היות ויש די הרבה סרטים הפעם, חשבתי לנסות משהו אחר ולחלק את ההיצע לפי פלטפורמה, או קבוצה של כאלה, במקום לפי ימים. זה גם יאפשר לי להתייחס לכמה סרטים שהחמצתי את הגעתם לאחרונה ואל גופי שידור שלא תמיד מככבים במדור.

כאן 11
אם כבר זפזפתם וזפזפתן כדי לצפות בהפקה החדשה של התאגיד, ״שעת נעילה״, אל תפסחו על ה-VOD שהתחדש בקולנוע ישראלי תיעודי. כמה סרטים הגיעו החודש הישר מפסטיבל דוקאביב, שם כתב עליהם עופר – ״שלושה יוסי״ של יעל קיפר ורונן זרצקי, זוכה פרס העריכה, ״המקצוע: נביא״ של יואב שמיר, ״רצח בקולנוע צפון״ של אבידע ליבני. כולם שודרו במסגרת רצועת הדוקו בימי רביעי, וכעת זמינים לצפייה לפי דרישה וגם דרך יוטיוב. הסרט של הערב גם הוא מדוקאביב, ״אין סנטימנטים״ של ארתור אברמוב, זוכה פרס חבר השופטים עליו טרם כתבנו. בשבוע הבא אפשר יהיה לצפות ב״עד סוף העולם״ של מאיה זינשטיין באותה משבצת, מה שסוגר ליין-אפ די חזק למי שפיספס את הסרטים בפסטיבל בחודש שעבר. עבורי זה הזדמנות להמליץ באיחור על רצועת השידור / הספרייה המקוונת הזו.

מקומי:
המחסלים / צוות ההרג (The Kill Team) – כל טריילר שמתחיל עם הלוגו של A24 מסקרן בעיניי, אפילו אם זו דרמה צבאית כמו במקרה זה. נאט וולף מגלם חייל אמריקאי טרי באפגניסטן של 2009, שמתחיל להסתייג מהנטיות הרצחניות של המפקד שלו (אלכסנדר סקארסגארד, כרגיל בתפקיד המנוול). או כמו שקוראים לזה אצלנו, ״יורים ובוכים״. אצל yes וסלקום tv דווקא לא החליטו יחד איך לקרוא לזה, וכך מצא עצמו הסרט של דן קראוס (שעיבד את הדוקומנטרי שביים לפני כמה שנים) עם שני שמות. בכל מקרה או שם, הסרט זמין כבר מהיום.

תשוקה בפריז (Curiosa) – חשבתי שלא ייצא לי לתאר סרט שנוצר במאה ה-21 בתור דרמה אירוטית, אבל נראה שזה המצב כאן. אפשר גם לקרוא לסרט הצרפתי הזה ביוגרפי היסטורית, המושפעת מן הקשר בין פייר לואיס ומרי דה רנייה במאה ה-19. מגלמים אותם נילס שניידר (״פעילות לב״) וחביבתנו נעמי מרלן (״דיוקן של נערה עולה באש״). אפשר יהיה להתרשם מסרטה של לו ז'נה מחר (22.10) ב-yesVOD.

המלך של סטטן איילנד (The King of Staten Island) – בשעה טובה אפשר לראות בישראל את הקומדיה האחרונה של ג׳אד אפטאו, עליה כתבתי כבר במסגרת ״מחכים לתרגום״ בחודש יוני. למקרה שפוספס, הסרט הוא מאמץ משותף של אפטאו והקומיקאי פיט דייוידסון, המגלם מעין גרסה של עצמו בסרט המושפע מסיפור חייו. ספציפית, מסע התבגרות מאוחר של סטלן מהאיזור שנתן את שמו לסרט, שמפסיק לגור אצל אמא שלו (מריסה טומיי) כשיש לה חבר חדש (ביל בר) ומתחיל להתאבל באמת על אביו הכבאי המנוח. כרגיל אצל אפטאו, חוץ מצחוקים יש גם רגשות והרבה, כמו גם המון תפקידי משנה, בין היתר של בל פאולי וסטיב בושמי. זמין בסוף השבוע ב-yes וכבר עכשיו בסלקום tv.

בינלאומי:
On the Rocks – אין שם עברי רשמי ואתם יודעים מה זה אומר: סרט של אפל TV+ כמובן. אם תגלו בשישי הקרוב (23.10) איך הוא נקרא ספרו לי, אבל אפשר גם פשוט לקרוא לו ״הסופיה קופולה החדש״. או בשמו הארוך יותר: ״האיחוד של סופיה קופולה עם ביל מאריי״, אחרי ״אבודים בטוקיו״ (והספיישל כריסמס שקופולה ביימה ובה כיכב מאריי לצד ראשידה ג׳ונס). מאריי וג׳ונס מגלמים אב ובת, האחת חושדת שבעלה (מרלון וויינס) בוגד בה והאחר מציע לעקוב אחריו ולהעמידו במבחנים שונים. כתבתי על הסרט שהקסים אותי הרבה מעבר להיגיון בדיווח שלי מפסטיבל ניו יורק (והתמונה בראש הפוסט לקוחה משם).

סרט המשך בוראט (Borat Subsequent Moviefilm) – זה דווקא כן השם העברי הרשמי אם הבנתי נכון את האתר של אמזון פריים וידאו, שם הסרט יהיה זמין גם כן ביום שישי. כמובן שזה בוראט אז יש גם שם מלא וארוך מדי, והוא: ״העברת שוחד עצום לשלטון אמריקני לרווחת קזחסטן בעבר אומה מופלאה״ (Delivery of Prodigious Bribe to American Regime for Make Benefit Once Glorious Nation of Kazakhstan). עכשיו כבר אין לי מקום לתקציר אז מזל שאין כזה, פשוט קחו בחשבון שסשה ברון כהן הוא שוב העיתונאי הקזחי האנטישמי, בסרט המשך ליצירת הפאר שלו. ג׳ייסון וולינר ביים הפעם, אני מצפה מאוד אבל גם מוכן לאכזבה.

נטפליקס:
רבקה (Rebecca) – היום, מגיע העיבוד החדש לספרה של דפני דה מוריאה, שהפך לסרטו זוכה האוסקר של אלפרד היצ׳קוק. 80 שנים אחרי הסרט ההוא מגיע תורו של בן וויטליחופשה נעימה״) לספר את סיפור האימה הגותית-רומנטית. לילי ג׳יימס וארמי האמר מגלמים נשואים טריים, העוברים לאחוזה האנגלית של הגבר אליה צריכה להתאקלם הגיבורה. בעיקר, היא תצטרך להיאבק בשתי נשים, או יותר נכון בזכרה של אשתו הראשונה והמנוחה של בעלה, על שמה קרויה היצירה, ובעוזרת הבית (קריסטין סקוט תומאס) ששומרת את זכרה בחיים. היום בנטפליקס.

תיאטרון השחיטה (Cadaver) – עוד דרמת אימה, הפעם תוצרת נורווגיה. הסרט מתרחש בעולם של אחרי אסון גרעיני, עם חלוקה מכאיבה לעשירים ועניים. האחרונים מוזמנים למה שמתחיל כאירוע צדקה בבית מלון מפואר, אבל מוצאים עצמם כחלק מספק הצגת תיאטרון ענקית וספק משהו אפל ומרושע אף יותר כשהם מתחילים להיעלם בזה אחר זה. סרטו של יארנד הרדאל מגיע מחר לנטפליקס.

מעל ומעבר לירח (Over the Moon) – לסיום, אנימציה מרהיבה, מוזיקלית ובתקווה גם אופטימית ומחוייכת יותר משאר ההיצע הנטפליקסי להפעם. סיפורה של ילדה החולמת לבנות טיל שייקח אותה לפגוש את אלת הירח הוא נקודת המוצא למסע מלא דמיון, כך על פי התקציר והטריילר, וקאסט אולסטארי של קולות ממוצאים אסיאתיים. ביניהם: קן ג׳ונג, סנדרה או, פיליפה סו, קימיקו גלן וג׳ון צ׳ו. הבמאים הם גלן קין הוותיק, זוכה האוסקר על ״כדורסל יקר״, וג׳ון קארס, זוכה האוסקר על ״פייפרמן״. מעניין מה יקרה בטקס האוסקר עם סרטם הארוך, אחרי הזכייה של כל אחד מהם בנפרד עם סרט קצר. בכל מקרה, הסרט מחרתיים בנטפליקס, שיהיו בריאים.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.