• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״קדימה״, ״סודות מדינה״, ״דוליטל״, ״תנו לפרוש בשקט״, ״אופליה״, ״הנער״, ״חבורת חיות המחמד״

4 במרץ 2020 מאת אורון שמיר

בזמן שכנסת ישראל תנסה להתייצב בפעם השלישית לפני שתימס הגלידה, אנחנו בסריטה חוזרים לשגרה וממשיכים כרגיל. אבל כדי לא להרגיש תקועים כמו תחומים אחרים, נשחק טיפה עם המבנה של המדור השבועי, שמכיל הפעם שבעה סרטים חדשים. נתחיל עם שלושת הסרטים שמקוטלגים ״לילדים״ אבל לפחות שניים מהם יכולים גם להיקרא כמעניינים והמדוברים של השבוע מבחינת השמות המעורבים. בהמשך יבואו שלושה סרטים דוברי אנגלית, שמידת הטריות שלהם מוטלת בספק, ובאמצע סרט צרפתי שמכין אותנו לחודש פרנקופוני למדי בסינמטקים, כפי שכבר דיווח עופר. שימו לב שבימים הקרובים ייערכו הקרנות טרום-בכורה של ״ואז רקדנו״ אבל הוא עולה רשמית רק בשבוע הבא, אז יחכה למדור הבא. מבחינת אופציות ביתיות לצפייה, זה ממש ברמת הנספח הפעם.

״קדימה״ (Onward) הוא סרט האנימציה החדש של אולפני פיקסאר, וזה אמור להספיק לחובבי וחובבות האולפנים. אני מודה שלי זה הספיק ולא ראיתי (בכוונה) טריילרים וכדומה, אז אאלתר עם המידע שכן ברשותי. הסיפור מתרחש הפעם בעולם פנטזיה, ומתמקד בשני אחים אלפים שיוצאים למסע הרפתקאות בעקבות הקסם שאולי אבד מן העולם. או בחיפוש אבא שלהם, או שניהם. צפו להרבה יצורים קסומים, ואני לא מתכוון רק למה שיונפש על המסך – בגרסה המקורית מדבבים את הגיבורים כריס פראט וטום הולנד, ששיתפו פעולה בסרטי ״הנוקמים״. אמא שלהם היא ג׳וליה לואי-דרייפוס, וגם אוקטביה ספנסר ואלי וונג בקאסט. כל זה כמובן לא רלוונטי לגרסה המדובבת לעברית או לרוסית, ויש גם תלת-מימד אם מישהו או מישהי עדיין בעניין משום מה. הבמאי הוא דן סקנלון (״בית ספר למפלצות״), שגם כתב יחד עם ג׳ייסון הידלי וקית׳ ביונין (״קרניים״). הסקירה שלנו תתפרסם ברגע שיחלוף האמברגו.

״דוליטל״ (Dolittle) מאחד אף הוא שני פליטי אוונג׳רז, במקרה זה רוברט דאוני ג׳וניור ו…שוב טום הולנד, בתפקיד קולי. אם כי רשימת הקרדיטים כל-כך מלאה שמות מפורסמים שייתכן ויש פה עוד שחקנים שלקחו חלק ביקום הקולנועי של מארוול. מה שחשוב הוא שדאוני ג׳וניור מגלם את דוקטור דוליטל, אותו אחד שמדבר עם בעלי חיים, והסרט אכן מקיף אותו בכמה שיותר כאלה, מה שמסביר את רשימת המדבבים. העלילה היא לא בדיוק מה שתצפו לו, שכן היא עוקבת אחרי דוליטל והחיות שלו במסעם אל אי מסתורי בחיפוש אחר מרפא למלכה ויקטוריה (ג׳סי באקלי). וזה אפילו לא החלק הכי מופרך או מוזר, ייתכן שאכתוב על הסרט בהמשך אז אשמור תחמושת. הקולנוען זוכה האוסקר סטיבן גייגן (״טראפיק״, ״סוריאנה״) וגם הכותבים לא פראיירים, כולל כריס מקיי (״לגו באטמן״) והצמד דן גרגור ודאג מנד (״האקסית המטורפת״, ״איך פגשתי את אמא״).

״חבורת חיות המחמד״ (Pets United) ממזג בין שני הסרטים שתוארו לעיל, כי הוא כולו מונפש ויש בו הרבה חיות מדברות. אבל אני לא בטוח שגם עליו נכתוב, פשוט המשכתי בשוונג של סרטים לכל המשפחה. מדובר בהפקה גרמנית-סינית-בריטית, מה שאומר דיבוב לעברית. העלילה היא שילוב מאוד מוזר של ״החיים הסודיים של חיות המחמד״ עם אפוקליפסת רובוטים, ומתמקדת בחבורה של חיות מחמד בעולם עתידני הנשלט בידי מכונות כשבני האדם עוזבים. או משהו. לבמאי קוראים ריינהרד קלוס והסרט הקודם שלו יהיה מוכר לוותיקי או ותיקות הבלוג  – ״ג'ננה בסוואנה״. במקור זה ״Animals United״ אז לא היה לכם ולכן הרבה סיכוי לקשר בין הסרטים, אבל מה שיותר מפריע לי זה שהתרגום העקום נשבר. מה פתאום לתרגם מילה במילה? מציע את ״ג'ננה רובומאניה״ בתור השם הרשמי של הסרט, נסו זאת בקופות הכרטיסים וספרו לי איך הלך.

״תנו לפרוש בשקט״ (!Joyeuse Retraite) מביא אותנו אל טריטוריית הסרטים שאינם מונפשים. הסרט הוקרן לראשונה בישראל בפתיחת פסטיבל ״או לה לה״ לקומדיה צרפתית, שאלה לפחות שניים מהנתונים שחשוב לדעת עליו. בנוגע לכל השאר, סרטו של פבריס בראק מתמקד בזוג מבוגר (תיירי לרמיט ומישל לרוק) המתכונן ליציאה המיוחלת לפנסיה. הם מעוניינים להודיע על התוכנית שלהם לבלות את הפרישה בפורטוגל, אבל מה שהמשפחה שלהם שומעת הוא שהתפנה להם זמן פנוי לעזור עם הנכדים. מה שמתחיל בעזרה פה ושם הופך לסינג׳ור קבוע וימי המנוחה בסכנה. על התסריט חתום מלבד הבמאי גם גיום קליקו ("משפחה לא בוחרים").

״סודות מדינה״ (Official Secrets) אמנם ערך את בכורתו בפסטיבל סאנדנס של 2019, כך שעברה מאז שנה ויותר, אבל טכנית מגיע אלינו באיחור רק מאז הקיץ. הסרט חוזר אל מקרה אמיתי מתחילת העשור, תקופה בה מותחני ריגול נהנו מהיתרון של היעדר טלפונים חכמים או אינטרנט מהיר. קירה נייטלי מגלמת את קתרין גאן, שהדליפה לתקשורת מידע רגיש אודות רשת ריגול בין ממשלות בריטניה וארה״ב כנגד האו״ם, בימי הפלישה האמריקאית לעיראק ב-2003. אדם בכרי (״עומאר״) מגלם את בעלה המוסלמי של הגיבורה, שסבל יחד איתה מן החשיפה בשל דתו ומוצאו. מקיפים אותם שחקנים דוגמת מאט סמית׳, מתיו גוד, ריס איפנס ורייף פיינס, אם למנות כמה. הבמאי הוא גאבין הוד, שעסק ברגיול גם בסרטו הקודם, ״עין בשמיים״. גם התסריטאים שעיבדו את הספר על גאן, שרה וגרגורי ברנשטיין, חוזרים למקום מוכר אחרי ״הקנוניה״ מ-2010. התמונות בפוסט הן מתוך סרט זה כי נורא הצחיקו אותי המבטים של קירה נייטלי.

״הנער״ (The Kid), אם אנחנו כבר בענייני איחורים, הופץ מסחרית בארה״ב בדיוק לפני שנה מהיום. תסיקו מזה מה שתרצו, או שנתמקד בעיקר שהוא הפוטנציאל שמביאים איתם השמות המעורבים. הבמאי-תסריטאי הוא השחקן הענק וינסנט ד'אונופריו, עם סרטו השני בקריירה, מערבון המשיב למסך את פאט גארט ובילי דה קיד. איתן הוק מגלם את השריף ודיין דיהאן את פורע החוק, אבל זה לא רק הסיפור שלהם הפעם. העלילה מתחילה עם שני ילדים שבורחים מאביהם האלים (כריס פראט, שוב הוא) ונתקלים בדרכם לסנטה פה במאבק בין גארט והנער. את הגיבורים הצעירים מגלמים ליילה ג׳ורג׳ (״ערי טרף״ וגם הבת של הבמאי) וג׳ייק שור בהופעת בכורה. על התסריט חתום גם אנדרו לנהאם (״טירת הזכוכית״).

״אופליה״ (Ophelia) הוא הסרט הכי פחות חדש השבוע, ולא רק בגלל שמדובר בעיבוד מי-יודע-כמה לכתבי שייקספיר. הסרט הזה החל את דרכו בפסטיבל סאנדנס של 2018, ולפני סוף 2019 כבר הספיק להגיע לפורמט ביתי ברוב הטריטוריות. אז במה זכינו הפעם? האם הסרט הגיע ארצה מאהבת שייקספיר? אולי, אבל יותר סביר שבגלל השחקנית בתפקיד הראשי – דייזי רידלי מתהילת ״מלחמת הכוכבים״ של השנים האחרונות. הקונספט דווקא פשוט אך מעניין והוא מתיימר לספר מחדש את ״המלט״ דרך נקודת מבטה של אופליה. ג׳ורג׳ מקיי (״1917״) הוא נסיך דנמרק, נעמי ווטס היא המלכה גרטרוד, קלייב אואן הוא דוד קלאודיוס. המחזה כבר מזמן חגג 400 שנה, אבל לא אספיילר יותר מזה. מלבד שייקספיר, מדובר בעיבוד לספר של ליסה קליין, אליו חתומה סמי צ׳לאס, שמרבה לעבוד בטלוויזיה עם מתיו ווינר (״מד מן״). הבמאית היא קלייר מקארתי (״The Waiting City״).

צפייה ביתית

הצדק של ספנסר (Spenser Confidential) – בסוף השבוע יגיע אל נטפליקס סרט שהייתי מצפה למצוא בבתי הקולנוע, שכן מדובר בשיתוף הפעולה הלא-זוכר-כבר בין השחקן מארק וולברג והבמאי פיטר ברג. הפעם רקח הצמד קומדיית אקשן בה וולברג מגלם שוטר בעייתי, שחובר אל אלוף אגרוף (ווינסטון דיוק) והמאמן שלו (אלן ארקין) כדי לכסח את הרעים. כדי שנבין שזו קומדיה, לוהקו הסטנדאפיסטים אילייזה שלזינגר ומארק מארון, אבל מה עושה פה המוזיקאי פוסט מאלון? יש רק דרך אחת לגלות והיא תקרה ביום שישי הקרוב מבחינתי.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.