• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״המוסד״, ״המתים אינם מתים״, ״לייט נייט״, ״מלון מומבאי״, ״החיים הסודיים של חיות המחמד 2״

26 ביוני 2019 מאת אורון שמיר

חודש יוני יגיע אל סיומו בתחילת השבוע הבא, וכפי שהעירו לנו בתגובות – זה אומר שאפשר להתחיל לספור לאחור עד פסטיבל ירושלים. אז לפני הכל וכיוון שהבוקר הוסר האמברגו, מותר כבר לגלות שהירושלמים הגזימו לגמרי הפעם עם סרט הפתיחה – זוכה דקל הזהב הטרי-טרי של בונג ג׳ון-הו, ״פרזיטים״ (Parasite), הישר מקאן אל בריכת הסולטן. זה אומר שב-25 ביולי ייפתחו החגיגות הקולנועיות בעיר הקודש עם אחד הסרטים המדוברים השנה בעולם, אחד מתוך למעלה מ-200 סרטים שיקחו חלק בפסטיבל השנה. כדי לדעת עוד נצטרך לחכות עד ה-7 ביולי אז תעודכן התוכניה באתר, ועד אז נמשיך לדווח על מה שמותר לנו ברגע שיתאפשר. אבל תודו שכבר עכשיו, מדובר באירוע שווה לאללה.

אל בתי הקולנוע מגיעים חמישה סרטים חדשים, אחד מהם הפתיע אותי כי חשבתי שנדחה אבל מסתבר שלא. אליהם אפשר בהחלט להוסיף את ״21 יום ולילה״ של זהר וגנר, שיחל הקרנות סינמטקיות כעת ועליו אפשר לקרוא את דעתו של עופר מימי דוקאביב. בסיום אתן גם אופציה וחצי נוספת צפייה ביתיות, למרות שלגמרי יש סיבות לצאת מהבית השבוע.

״המוסד״, סרטו המאוד מצופה של אלון גור אריה, מגיע לאקרנים אחרי שפתח את פסטיבל קולנוע דרום מוקדם יותר החודש. וגם בערך תריסר שנים מאז ״המוסד הסגור״, סרטו הקצר והפולחני של אותו במאי שכעת מרחיב את פארודיית הריגול שלו לסרט באורך מלא. יש לא מעט שינויים אבל האווירה הדייויד-צוקרית כאן כדי להישאר, במיוחד כי היוצר האגדי עצמו (״האקדח מת מצחוק״, ״טיסה נעימה״, ״סודי ביותר!״) ליווה את גור אריה בתהליך. צחי הלוי ואפרת דור מגלמים סוכנים חשאיים, הוא איש מוסד והיא מה-CIA, המנסים להציל מיליונר חטוף. זאת העלילה שמבטיחים התקצירים אז לא אחרוג ממנה, מה שחשוב לדעת הוא שהכל מאוד שטותי ומרפרר לסרטים נוספים בז׳אנר. עוד בקאסט: טל פרידמן, דביר בנדק, עדי הימלבלוי, שלומי קוריאט, עומר דרור, אילן דר, גילה אלמגור, תומר שרון ועוד. סקירה על הסרט תגיע בקרוב.

״המתים אינם מתים״ (The Dead Don't Die) בכל זאת מגיע לאקרנים בישראל – הפתעה! בשבוע שעבר כתבתי על כך שהסרט זז מהתאריך המקורי שלו אל ספטמבר והאצתי ללכת לצפות בו באירוע המיוחד של סינמטק הרצליה, וחשוב לי להדגיש שלא היה מופתע ממני כשראיתי אותו זז שוב מן המשבצת של ספטמבר חזרה אל חודש יוני. מי שפספסו את האירוע, הפעם אין לכן ולכם תירוץ – ג׳ים ג׳רמוש יצר פארודיה רפלקסיבית על סרטי זומבים, ואם זה לא נשמע מגניב אני לא יודע מה כן. בקצרה, עיירונת כל-אמריקאית בדיונית בשם סנטרוויל חווה מתקפה של מתים-חיים, והתושבים לא רק שאינם ערוכים להתמודדות אלא גם מגיבים באיטיות ובאדישות משל היו קצת זומבים בעצמם. הקאסט האגדי כולל בין היתר את אדם דרייבר, ביל מאריי וקלואי סביני כשוטרים המקומיים, טילדה סווינטון כמנהלת בית הלוויות, סטיב בושמי כגזען חביב ודני גלובר כאחד מחבריו, סלינה גומז כהיפסטרית אורחת, טום ווייטס בתור נווד תמהוני וגם איגי פופ ושרה דרייבר בתור זומבים צמאים לקפה. התמונות בפוסט זה הן מתוך הסרט.

״לייט נייט״ (Late Night) ממשיך את הקו הקומי שתואר לעיל, במעשייה הומוריסטית על מאחורי הקלעים של תוכנית לייט נייט כפי שבטח ניחשתם וניחשתן. אמה תומפסון מגלמת את המנחה המיתולוגית של התוכנית, שמנהלת הרשת (איימי ריאן) דורשת לרענן. כך, אל חדר הכותבים הגברי והשבע נכנסת אישה צעירה (מינדי קיילינג, שגם כתבה את התסריט) שנשכרת למרות שאין לה שום ניסיון, רק התלהבות, בקיאות והיא גם עונה להגדרה של אישה ועוד אתנית. היי, זה מה שאומרים בסרט, אני לא הגזען הסקסיסט הפעם. בכל מקרה, שתי הנשים המרכזיות יצטרכו להתמודד עם העולם הגברי שסביבן ולהוכיח שהן רלוונטיות. הגברים בסרט, כדי שיהיה במי להתנגח, מגולמים בין היתר בידי ג׳ון ליתגו, יו דנסי וריד סקוט. הבמאית היא נישה גנאטרה, אשת מקצוע ותיקה ועתירת ניסיון בעיקר בטלוויזיה שביימה פרקים בסדרות כמו ״טרנספרנט״, ״ברוקלין 99״ ו״דברים טובים יותר״. לירון תכתוב בקרוב על ערימת התקינות הפוליטית הזו, שתחתיה קבור היכנשהו גם סרט.

״מלון מומבאי״ (Hotel Mumbai), אם תרצו משהו אחר לגמרי, מביא אל המסך את המקרה האמיתי של פלישת טרוריסטים חמושים אל מלון טאג׳ אשר בהודו לפני כמה שנים. בגרסת הסרט מככבים דב פאטל ואנופם קר בתור שניים מצוות המטבח שהחליט לספק שירות מעולה לאורחים גם בזמן שיורים עליהם וסיכן את חייו למענם, וגם ארמי האמר ונזנין בוניאדי כשני אורחים מערביים שמנסים להגן על תינוקם בכל מחיר בזמן התופת. גם ג׳ייסון אייזקס פה אבל אני לא בטוח מה הוא עושה בהסתמך על הטריילר המאוד מפורט של מותחן הקליעים והחרדות הזה. את התסריט כתבו ג׳ון קולי (״אדון ומפקד״) ואנתוני מראס, שזהו גם סרט הביכורים שלו כבמאי.

״החיים הסודיים של חיות המחמד 2״ (The Secret Life of Pets 2) הוא המשכון לסרט התיעודי על הצד הנסתר בחיי שייקה אופיר. לא, סליחה, זה לא זה. מדובר בהמשכון ליצירת האנימציה המצליחה כלכלית של אולפני אילומיניישן, שהוכיח כי סרטונים של כלבים וחתולים זה לא רק ליוטיוב. הסרט ממשיך את קורותיהם של כל החיות המחמדיות שכולנו מכירים ואוהבים, אלא אם אתם אני ולא צפיתם בו, ומראה מה הן מעוללות בזמן שהבעלים לא בבית. בגרסת הדיבוב המקורי אפשר יהיה לשמוע את פאטון אוסוולט בתור הכלבלב הראשי מקס, קווין הארט בתפקיד ארנב שחושב שהוא גיבור-על, טיפאני האדיש, ג'ני סלייט, אלי קמפר, לייק בל וגם האריסון פורד שאני לא זוכר שאי פעם דיבב בעבר. יש גם דיבוב לעברית אם תרצו. את התסריט שירבט בריאן לינץ׳ שחתום גם על הקודם ועל ״המיניונים״ (מותג הדגל של האולפן), והבמאים הם כריס רנו (גם הוא מהסרט הקודם וכן מסרטי ״גנוב על״) וג׳ונתן דל ואל, האנימטור שקודם לכס הבימוי לראשונה.

וקצת צפייה ביתית:

מדינה שבויה / עיר במצוד (Captive State) – סרט שהמלצתי עליו קלות בפינת ״מחכים לתרגום״ בעבר הקרוב, מצא את הפלטפורמה שלו בישראל. רק חבל ששוב אין תיאום בין גופי השידור השונים, ובעוד סלקום TV תרגמו ל״מדינה שבויה״, אצל yes VOD טעו לדעתי פעמיים והלכו על ״עיר במצוד״. בכל מקרה, בשני המקרים תוכלו לצפות בסרטו של רופרט וואייט (״כוכב הקופים: היותר טוב מביניהם״) כבר מחר (27.6). העלילה מתרחשת בעולם בו חייזרים לא רק פלשו לכדור הארץ אלא עובדים בשיתוף עם הממשלות, מה שמוביל למרד. עם ג׳ון גודמן ואשטון סנדרס.

ANIMA – מגיע אל נטפליקס בתאריך שהוזכר לעיל, חמישי ה-27.6, ועצם התיאור שלו פוצץ לי את המוח לרסיסים. בגדול, פול תומאס אנדרסון ביים את תום יורק בסרט קצר ונסיוני שגם הולחן על ידי סולן רדיוהד. זה מגניב מכל כך הרבה סיבות, בראש ובראשונה שיתוף הפעולה הזה שקצת מזכיר לי את ״ג׳ונון״ או יצירות קצרות אחרות של אנדרסון, שאינו חובב סטרימינג בדרך כלל אבל מצא כנראה את הפרטנרים המושלמים להשתללות דווקא בנטפליקס. אל תנסו לבדוק אם הסרט כבר שם, גם אני הלכתי להציץ ברגע ששמעתי וזה לא זמין עדיין.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.