• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״סיפור אחר״, ״אורי זהר חוזר״, ״האלווין״, ״ילד יפה״, ״לצוד את האויב״

24 באוקטובר 2018 מאת אורון שמיר

סוג של שבוע אימה עובר על סריטה, כפי שאולי שמתם לב מאז ראשון, והשיא יגיע כמובן עם סקירה לסרט האימה ששמו כשם החג האמריקאי שנחגג…בדיוק עוד שבוע. אז נשמור קצת אימה גם לשבוע הבא, ונתרכז בחמשת הסרטים החדשים לשבוע זה, רק אחד מהם מייצג את הז׳אנר בעוד שניים אחרים הם תוצרת מקומית, עלילתי ותיעודי. למי שחסרים גם סרטים ישראליים קצרים כדאי לדעת על ״קפסולה 1״ מיזם נוסף מבית היוצר של גרין פרודקשנס להפצת סרטים קצרים בבתי הקולנוע ובכלל. הפעם אוחדו שלושה כאלה תחת הכותרת ״אהבה/שנאה״ וביום חמישי ה-25.10 תוכלו לחזות בהם בבתי קולנוע לב ובסינמטקים. השלושה הם ״מכתב אהבה למ״מ שלי״ מעוטר הצל״שים של עטרה פריש, זולל פרסים נוסף ושמו ״הגברים שמעבר לגדר״ מאת אינס מולדבסקי ו״את מי את אוהבת יותר?״ של שירה פורת. עוד פרטים בעמוד הפייסבוק של קפסולה.

בנוסף, ביום שישי (26.10) ושלישי (30.11) הקרובים יתקיים מספר מצומצם של הקרנות טרום בכורה ל״רפסודיה בוהמית״ (Bohemian Raphsody), בדגש על אולמות האיימקס הארציים של רשת יס פלאנט (ראשון לציון, ירושלים, באר שבע). נתייחס אל הסרט בשבוע הבא כשיעלה מסחרית באופן רשמי, בינתיים מי שאיכשהו לא שמעו עליו – נסו לנחש על פי הכותרת איזה מוזיקאי מפורסם מגלם רמי מאליק בסרט (רמז: זה לא פרנץ ליסט, גם לי מתבלבלות הרפסודיות לפעמים).

״סיפור אחר״, העלילתי מבין הסרטים הישראליים לשבוע זה, מגיע אל בתי הקולנוע כלהיט עוד לפני שמכר כרטיס אחד. זאת משום שביום הקולנוע הישראלי שחל בשבוע שעבר מכר הסרט כ-40 אלף כרטיסים, מה שיאפשר לו להגיע בזריזות רבה אל רף 100 אלף הכרטיסים ולהמתיק מעט את מצבו של הקולנוע המקומי בקופות. סביר מאוד שכך גם יקרה כפי שקורה בדרך כלל עם סרטיו של אבי נשר, השב לשתף כאן פעולה עם ג׳וי ריגר (״החטאים״) ומיה דגן (״פעם הייתי״). ריגר מגלמת צעירה שעומדת להתחתן עם מוזיקאי הולל שחזר בתשובה (נתן גושן, שגם כתב את השירים בסרט), חתונה אליה מתנגדים הוריה (דגן ויובל סגל) וסבה (ששון גבאי) המבקשים לעצור את האירוע מלהתקיים. פספסנו את הסרט כשפתח את פסטיבל הקולנוע של חיפה, אז זו ההזדמנות לסקירה של עופר.

״אורי זהר חוזר״ נשמע אולי כמו סיקוול אבל הוא הכותרת למעשה מספרת את סיפורו של הסרט התיעודי הזה, מאת דני רוזנברג ויניב סגלוביץ'. השניים התלוו אל איש הקולנוע לשעבר ואיש הדת בהווה בעודו מביים לראשונה מזה שנים, גם אם מדובר בסרט מוזמן עבור מדרשה. כמובן שמאחורי הקלעים שמראים את זהר בפעולה מעניינים יותר מהחומרים אותם הוא מצלם, אבל מה שהופך את הסרט הדוקומנטרי הזה למרתק הן השיחות של צמד הבמאים עם זהר בדרך הביתה מעוד יום צילומים. במילותיו שלו הוא פורש בפניהם את סיפור חייו, ובעזרת תמונות מסרטיו מרכיבים השניים סיפור שלעיתים מתחבר או מתכתב ולפרקים חושף נסתרות או אפילו סותר. עופר התייחס לסרט עת צפה בו בפסטיבל ירושלים. התמונות בפוסט זה הן מתוך הסרט, צילמו אותן יניב לינטון ובן הרצוג והתודה היא לסרטי יונייטד קינג ו-HOT8.

״האלווין״ (Halloween) הוא הסרט שאל בואו התכוננו מתחילת השבוע, בספיישל בן שני חלקים של אור אודות מותג האימה של ״ליל המסכות״. אבל זה עוד כולם לעומת ההתכוננות של לורי סטרוד (ג׳יימי לי קרטיס) לחזרתו של מייקל מאיירס, הרוצח במסכה שהטיל את אימתו בסרטו של ג׳ון קרפנטר מ-1978 ועל פי עלילת הסרט הזה נותר כלוא עד היום (כלומר, ״האלווין״ החדש מתעלם מכל קודמיו למעט הסרט שהחל את הכל). מאיירס כמובן בורח ממתקן הכליאה בדיוק בליל כל הקדושים, אבל כאמור, הפעם זו שצילק בשנות נעוריה מוכנה לקראתו בתור סבתא ואם שלימדה את בתה ונכדתה להתגונן. כאן שווה להזכיר את ג'ודי גריר ואנדי מטיצ׳ק, בעוד ניק קאסל וג׳יימס ג׳אד קורטני חולקים את הקרדיט על גילום ״דה שייפ״, כאשר על המקהלה מנצח הבמאי דייויד גורדון גרין. לא בדיוק השם הראשון שעולה לראש לבימוי של סרט אימה, בטח לא עם דני מקברייד וג׳ף פרדלי כחתומים יחד איתו על התסריט. זה אומר שיהיו בדיחות פלוצים בסרט החדש? נגלה בקרוב, בסקירה של אור.

״ילד יפה״ (Beautiful Boy) הוא סרט שמספיק להגיד רק שם אחד כדי שתרצו לצפות בו – טימותי שאלמה. גם בישראל יודעים זאת ולכן הכוכב הצעיר (״קרא לי בשמך״, ״ליידי בירד״) מופיע לפני סטיב קארל, המבוגר והמפורסם ממנו, על גבי כרזת הסרט. השניים מגלמים אב ובן שנדמים קרובים, לפחות על פי האב, אבל כשהבן מתגלה כמכור לסמים שניהם עוברים התמודדות – גם ההורה שמתקשה להבין כיצד זה קרה ואיך אפשר לעזור, אם בכלל. מוארה טירני ואיימי ריאן מגלמות את דמויות האם של הגיבור הצעיר, בסרט המבוסס על הספר של ואודות דייויד וניק שף שעברו חוויה דומה. מי שחתום על הבימוי הוא פליקס ואן חרונינגן הבלגי (״המעגל השבור״) שגם עיבד למסך יחד עם לוק דייויס (״סארו – הדרך הביתה״). אור כתב על הסרט.

״לצוד את האויב״ (Hunter Killer) לוקח אותנו ממצולות הדיכאון שלעיל אל המים הטריטוריאליים של כיף מטופש. או לפחות זה מה שאפשר לקוות לו מסרט בו ג׳רארד באטלר מגלם מפקד צוללת, שכנראה צורח על הפקודים שלו, המסתבכים בעלילה לחטיפת נשיא רוסיה ורקיחת מלחמת עולם שלישית בינה ובין ארצות הברית. או לפחות ככה אני הבנתי את העלילה מהתקצירים והטריילר, שחושף כי בסרט יופיעו גם קומון, לינדה קרדליני, טובי סטיבנס ועוד. גם במקרה הזה מדובר בסרט המבוסס על ספר, מאת ג׳ורג׳ וואלאס ודון קית׳, אותו עיבדו ארנה שמידט (״תגובת שרשרת״ למי שזוכר/ת) וג׳יימי מוס (״הרוח במעטפת״) וביים דונובן מארש (״Avenged״) הדרום-אפריקאי. אולי נגיע לכתוב גם על זה.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.