• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״אוויר קדוש״, ״כוכב נולד״, ״ונום״

3 באוקטובר 2018 מאת אורון שמיר

אמנם רק שלושה סרטים מצטרפים אל לוח ההפצה עם בואו של אוקטובר, אבל מבט עליהם ועל העתידים לבוא מבטיח שסוף סוף יהיה על מה לכתוב בסופי שבוע. לגבי הצפוי בסינמטקים אפשר לקרוא את הפוסט הייעודי של עופר, אבל הייתי רוצה כבר להוסיף את סרט החודש של קולנוע דוקאביב, שנראה הפעם כמו ממתק אמיתי. מדובר ב״ראגו ראי: מחוץ למסגרת״ (Raghu Rai, an Unframed Portrait), תיעוד של אמן הצילום ההודי ששמו בכותרת שמבטיח שלפחות מבחינה חזותית הסרט יהיה מרתק ומרהיב לצפייה. המנוע הדרמטי שלו כנראה טמון בזהות היוצרת, אוואני ראי, בתו של הצלם וגם צלמת בזכות עצמה. הבת תיעדה את האב בעבודה במהלך נסיעה לקשמיר והסרט שלה גם מקיף את הקריירה שלו שנמשכת כבר יובל וכוללת פורטרטים של אישים כאינדירה גנדי והדאלי לאמה מחד, לצד הנצחה של אסונות טבע וחיי הרחוב מאידך.
עוד פרטים באתר דוקאביב.

״אוויר קדוש״, הסרט הישראלי לשבוע זה, מסתובב בעולם כבר שנה וחצי – מאז פסטיבל טרייבקה 2017, אז גם כתבתי עליו. כמה שבועות לאחר מכן הוא הוקרן בפסטיבל ירושלים, ממנו יצא עם פרס לסרט ביכורים מטעם פיפרסקי, ובהמשך ניסה את מזלו בפרסי אופיר. כעת גם הקהל הרחב יוכל להתרשם מסרטו של שאדי סרור, הבמאי-תסריטאי שגם מככב בתפקיד הראשי כיזם נצרתי. הוא אמנם מובטל אבל בטוח שהרעיון החדש שלו יעשה אותו עשיר – מכירת בקבוקים מלאים באוויר קדוש לתיירים הנוצריים, מכירות שרק יזנקו עם ביקורו המתוכנן של האפיפיור. אלא שהחיים מבקשים אותו להיות מציאותי יותר, בעיקר בכל הקשור למשפחתו ולמצבם של זוגתו (לטיסיה איידו) ואביו (טארק קופטי). עוד שווה להזכיר את שמוליק קלדרון בתפקיד כומר המפעיל מסחטת כסף מצליינים, ואת הצילום של דניאל מילר, שנמצא ברצף זכיות על עבודתו בסרט אחר, ״עץ תאנה״ – בחודש שעבר הוא גרף את פרס אופיר ובשבוע האחרון את הפרס מפסטיבל חיפה. את התמונות מתוך ״אוויר קדוש״ המעטרות את הפוסט, הוא צילם.

״כוכב נולד״ (A Star is Born) הוא הגרסה הרביעית של סרט הוליוודי בשם זה. ב-1937 היה זה סרטו של וויליאם וולמן בכיכובה של ג׳נט גיינור, ב-1954 ג׳ורג׳ קיוקור שיתף פעולה עם ג׳ודי גארלנד, וב-1976 גילמה ברברה סטרייסנד את הדמות הראשית, בסרטו של פרנק פירסון. למרות שהסיפור בכל הסרטים כולל גם תפקיד ראשי גברי בחרתי לציין רק את הנשים והבמאים, כי מה שמעניין בעיבוד החדש הוא בדיוק זה. בפינת הכוכבת, ליידי גאגא (עדיין תחת שם הבמה), בהופעה קולנועית לא ראשונה (קדמו לה תפקידים קטנים ב״מצ׳טה 2״ ו״עיר החטאים 2״) אבל בהחלט הכי משמעותית מבחינת נפח. בפינת הבמאי, בראדלי קופר, שגם ליהק עצמו לתפקיד הראשי הנוסף בסרט הביכורים שלו מהצד האחר של המצלמה. הוא מגלם זמר ותיק המתמודד עם תהילה בעזרת אלכוהוליזם, או להיפך, בעוד גאגא היא הכוכבת הצעירה שמחכה לפרוץ. ישנה גם עלילה רומנטית בין השניים, איך לא, ודרמה המזכירה נדנדה מבחינת מצב הקריירות של שתי הדמויות. קופר גם כתב את התסריט יחד עם אריק רות׳ הוותיק (זוכה האוסקר על ״פורסט גאמפ״) ועם וויל פת׳רס, תסריטאי שעל כל הפוסטרים לסרטים שכתב אפשר למצוא בחור ובחורה רוכנים לנשיקה (בדקו אותי). בקאסט אפשר למצוא גם את סם אליוט, דייב שאפל, אנטוני ראמוס ואין ספק שנסקור את הסרט הזה, עם או בלי נבואות אוסקר.

״ונום״ (Venom), כביכול, לא אמור להיות הסרט האחרון שמוזכר במדור – אבל הוא הביא את זה על עצמו. משהו בקמפיין השיווק או אפילו ברעיון הבסיסי של סרט ספיידרמן ללא הדמות המרכזית, גרם לאינטרנט לפתח אדישות או לעג. הוסיפו את הדמיון המצער לסרט אחר שהקדים אותו בלוח ההפצה, ״משודרג״, ונצטרך לחזור אל נקודות הפתיחה והחוזקה של הסרט כדי לעורר איזשהן ציפיות. טום הארדי מגלם את אדי ברוק, עיתונאי שבקומיקסים של איש העכביש יוצר סימביוזה מסוכנת עם טפיל מהחלל החיצון שמעניק לו כוחות על-אנושיים. בגרסת הסרט מעורב גם מדען (ריז אחמד) הבוחן את היכולות של הסימביוט, אשר מגיב היטב רק לגוף המארח של אדי והופך את שניהם ליצור רב העוצמה העונה לשם ונום. בצד הנשי של הקאסט אפשר למצוא את מישל וויליאמס, ג׳ני סלייט ומישל לי, בעוד נוכחותו של וודי הרלסון מזכירה שהבמאי הוא רובן ״זומבילנד״ פליישר. הבמאי הביא לצוות הכותבים את וויל ביאול (״יחידת גנגסטרים״) ואליו חברו קלי מרסל (״חמישים גוונים של אפור״) והצמד סקוט רוזנברג וג׳ף פינקנר (״ג׳ומנג׳י: שורדים בג׳ונגל״). נשמע כמו חומר לסקירה, אבל קשה להגיד שאני נרגש ונלהב, ואני מת על ונום. אז הנה תמונה מ״אוויר קדוש״.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.