• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״טומב ריידר״, ״הוריקן״, ״להתראות שם למעלה״

15 במרץ 2018 מאת אורון שמיר

רק שני סרטים היו אמיצים מספיק להגיע אל בתי הקולנוע בשבוע שלפני מבול סרטי חג הפסח, אז צפו למהדורה ארוכה מהרגיל של המדור בשבוע הבא. הפעם חיברתי אל צמד סרטי האקשן שנשמעים כמו סרטים מפעם, עם או בלי קשר למקור, גם את סרט הפתיחה של פסטיבל הקולנוע הצרפתי עליו כתבנו ממש אתמול. תאריך היציאה הרשמי שלו הוא ה-22 אבל יש לו מספיק טרום בכורות עד אז כדי להיחשב כמופץ כבר מעכשיו לעניות דעתי הלא מקצועית. מה גם שלא הייתי רוצה שייבלע בין סרטי השבוע הבא. כדי לעבות עוד יותר את המדור, עופר התנדב ללקט כמה כותרים מעניינים מפסטיבל אפוס לתרבות ואמנות שמהדורתו התשיעית החלה חגיגית אמש ותימשך לכל אורך סוף השבוע במוזיאון תל אביב.

״טומב ריידר״ (Tomb Raider) משיב לקולנוע את מותג משחקי המחשב הידועה בעיקר בזכות הדמות הנשית הראשית – לארה קרופט. אל הגופיה של אנג׳לינה ג׳ולי, שגילמה את כוכבת האקשן בתחילת האלף בשני סרטים, משתחלת בעיבוד המחודש אליסיה ויקנדר. הסרט מתחיל בימים שבהם לארה קרופט הצעירה הייתה סטודנטית בלונדון, עד שבחרה לצאת להרפתקה בעקבות אביה האובד (דומיניק ווסט), שנחשב למת אחרי שלא חזר ממסעו למציאת קבר אגדי באי מיתי לחופי יפן. עוד בקאסט אפשר למצוא כמה שמות שאפשר רק לקוות שאינם מתבזים: וולטון גוגינס, דניאל יו, קריסטין סקוט תומאס ודרק ג׳קובי. הבמאי הוא הנורווגי רוּאר אותאו (״הגל״, ״Cold Prey״) ואת התסריט כתבו אוון דוהרטי (״שלגייה והצייד״, ״צבי הנינג׳ה״), אלסטר סידונס (״Trespass Against Us״) וגם ז׳נבה רוברטסון-דאוורט. זכרו את השם האחרון אם תצליחו, הסרטים הבאים שלה כוללים את ״קפטן מארוול״, ״שרלוק הולמס 3״ ועיבודים ל״מבוכים ודרקונים״ ו״אבירי האור הקסום״ (קלאסיקת הילדוּת האחרונה שטרם הוחרבה?).

״הוריקן״ (The Hurricane Heist) נשמע כאילו ״טוויסטר״ (או סרטי סופות ואסונות מעודכנים יותר) פגע באחד מסרטי ״מהיר ועצבני״ האחרונים – שוד מתוחכם של מתקן ממשלתי עמוס מזומנים, מתבצע בדיוק ליום בו הוריקן בדרגה 5 מכה באיזור ללא רחמים (תמונה להמחשה בראש הפוסט). טובי קבל, מגי גרייס, ריאן קוונטן, ראלף אינוסן, ובן קרוס היו השמות שהצלחתי לזהות בקאסט. הבמאי הוא רוב כהן, מי שאחראי על ״מהיר ועצבני״ הראשון, ואת התסריט כתבו משום מה ארבעה אנשים, שאין לי הרבה מה לומר על הרזומה שלהם – ג׳ף דיקסון, סקוט וויינדהאוזר, אנטוני פינגלטון וקרלוס דייויס, שזהו הפרויקט הראשון שלו מאז ״Drop Dead Fred״ מ-1991.

״להתראות שם למעלה״ (Au Revoir Là-haut), שפתח את פסטיבל הקולנוע הצרפתי וכאמור יגיע במהלך השבוע אל בתי הקולנוע, הוא עיבוד של הבמאי-תסריטאי-שחקן אלבר דופונטל (״תשעה חודשים״) לספרו של פייר למטר. העלילה מתרחשת בצרפת של תום מלחמת העולם הראשונה, ועוסקת בקשר הנרקם בין שני אנשים שחייהם השתנו בשדה הקרב – מנהל חשבונות (דופונטל) שמאבד את עבודתו וארוסתו, וצייר מוכשר (נאואל פרז ביסקיאר) שמאבד את הלסת התחתונה שלו ואת הרצון לחיות. השניים רוקמים מזימה לנקום באופן יצירתי בכל מי שאחראי למלחמה הארורה, ובמיוחד בקצין צמא הדם שלהם (לורן לאפיט) שכעת מתעשר מעסקי השכול. על המסך אפשר למצוא גם את נילס ארסטרופ, אמילי דקאן, מלאני תיירי, שפע של עלילה שקצרה היריעה מלפרט ועושר ויזואלי, מוזיקלי וסיפורי כמעט ללא גבול. לכן, ייתכן שעוד נרחיב על הסרט בקרוב.

פסטיבל אפוס – נפתח ביום רביעי ויתקיים במוזיאון תל אביב עד שבת. כמו בשנים הקודמות, הפסטיבל מתמקד בסרטים העוסקים באמנים ואמניות שונות. למשל, במסגרת "קולנוע על קולנוע" יוקרן סרט תיעודי על ״מטריות שרבורג״ של ז'אק דמי (וגם הסרט המקורי והנהדר יוקרן), כמו גם סרטים על הבמאי הצ'כי יז'י מנזל והשחקן הצרפתי ז'אן גאבן. בנוסף יוקרן גם "הסרט של סמואל בקט" סרט תיעודי של שעתיים החושף חומרים חדשים אודות סרט קצר נהדר שביים בקט עם באסטר קיטון האגדי (בתמונה למטה). במסגרת הקולנוע הניסיוני ייערך ערב מחווה לאנימטורית והבמאית הבריטית-צ'כית ורה נויבאוור, כאשר מומחה הקולנוע הניסיוני חן שיינברג יציג מבחר מקטעיה. גם אמן הוידיאו ביל ויולה זוכה בפסטיבל לסרט אודותיו. כמו כן, הפסטיבל הוא עוד הזדמנות לראות את כל גלגוליה של קייט בלאנשט ב"מניפסטו" של יוליאן רוזפלד וכן את ״גבולות פרוצים – מסע אל תוך עסקי האמנות״ שגם עליו כתבנו בפסטיבל טרייבקה. התכניה מציגה עוד מספר רחב של סרטים על אמנים ידועים: מרגרט אטווד, יוזף ברודסקי, אום כולתום, ג'ון קולטריין ועוד. עוד פרטים וסרטים באתר הפסטיבל.

תגובות

  1. חיים צ' הגיב:

    אני לא זוכר שהתייחסתם לסרט-מיצב "השעון" במוזיאון תל-אביב, וסליחה עם אני טועה. ראיתי שעה וחצי מתוכו בטיול בטורונטו, והוקסמתי. טלפנתי כעת למוזיאון, כי באתר שלהם זה לא ברור. הסרט מוצג בכל שעות פתיחת המוזיאון, ויהיו עוד שלושה ימים שבהם המוזיאון יהיה פתוח 24 שעות ביממה כדי לאפשר לראות את חלקי הסרט המתרחשים בלילה. אני מניח שאתם תדעו להשלים פרטים.

    1. אורון שמיר הגיב:

      נדמה לי שהתייחסנו בקצרה ל״השעון״ לפני כחמש-שש שנים, אבל אתה צודק שמגיעה לו התייחסות מחודשת עם שובו למוזיאון.
      אני גם יודע שב-22 במרץ המוזיאון יהיה פתוח 24 שעות כדי לאפשר צפייה בחלקים המתרחשים בלילה – ללא תשלום (עד הבוקר של ה-23 במרץ).
      ההקרנות המלאות הבאות יהיו ב-26.4 וב-10.5.
      מקווה שזה עוזר 🙂

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.