• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״אלסקה״, ״צורת המים״, ״הפנתר השחור״, ״חדר בריחה״

14 בפברואר 2018 מאת אורון שמיר

יום אהבה נוצרי שמח למי שחוגג או חוגגת, למרות שאי אפשר לנחש את בואו של ונלטיינז דיי מן ההיצע השבועי. מבין ארבעת הסרטים החדשים באולמות, אולי רק סרט יכול להיחשב לרומנטי באופן מובהק, וגם הוא לא בדיוק הסרט המושלם לדייטים. אליהם אפשר להוסיף את העותק המחודש של ״החגיגה של באבט״ (Babette's Feast), שיעשה סיבוב סינמטקים מוגבר החל מה-15 לחודש. סרטו מעורר התיאבון של גבריאל אקסל הדני חוגג השנה 30 ליציאתו ולזכייתו באוסקר לסרט הטוב ביותר בשפה זרה, ושב ארצה במהדורה דיגיטלית זכות סרטי נחשון. אגב, מחר גם נפתח פסטיבל הקולנוע ה-68 של ברלין, וזו הזדמנות לאחל הקרנות מוצלחות לכל הסרטים הישראליים – ארוכים, קצרים, עלילתיים, דוקומנטריים, חדשים וקלאסיים.

״אלסקה״ (Alaska), הסרט הישראלי החדש לשבוע זה ולכן הוא מקבל תעדוף, משיב לעשייה את הבמאי יצחק צפל ישורון אחרי שעברו 15 שנים (מזל שלא 17) מאז סרטו האחרון ״לא בת 17״ (ההמשך לסרטו המוכר ביותר ״נועה בת 17״). אלי גורנשטיין מגלם את לולק, גבר בערוב ימיו הסובל ממחלת האלצהיימר. עוד סובלים איתו גם בנו ואשתו שמאסה בטיפול בו, בזמן שמצבו מתדרדר דווקא בגלל השכנה שהייתה פעם אהובתו. עוד משתתפים:שפרה מילשטיין, רוחלה הפלר, שמרית אילדיס, רבקה גור, שמואל אדלמן. בהודעה לעיתונות הסרט מוגדר כקומדיה שחורה, הטריילר עושה יותר רושם של דרמה מלנכולית-קומית (מלנקומית) על מכאובי הזיקנה ומשקעי העבר. עופר יכתוב על הסרט ויכריע בסוגיה.

״צורת המים״ (The Shape of Water), סרטו המדובר של גיירמו דל טורו, מגיע סוף סוף להקרנות סדירות כשבאמתחתו ״אריה הזהב״ של פסטיבל ונציה, 13 מועמדויות לאוסקר ואינספור פרסים נוספים. כל זה לסרט שנהוג לסכם בשורה: ״סיפור אהבתם של מנקה אילמת ואיש-דג מסתורי״. אבל האמת היא שהמעשייה האגדית והאפלולית של דל טורו היא הרבה יותר מזה, כפי שאפשר היה להיווכח כבר בדיווח של עופר מוונציה. העלילה מתרחשת במתקן אמריקאי סודי על רקע המלחמה הקרה, ועוסקת בניסיון ההצלה של יצור אמפיבי המוחזק בשבי בידי חבורה של חריגים. את הגיבורה מגלמת סאלי הוקינס, ולצידה אוקטביה ספנסר כחברתה טובת הלב, ריצ׳רד ג׳נקינס כשכן ההומוסקסואל המזדקן, מייקל שאנון בתור האיש הרע, מייקל סטולברג כמדען המוקסם גם הוא מן היצור, וכמובן השחקן הקבוע של הבמאי לתפקידי מפלצות – דג ג׳ונס. סליחה, דאג ג׳ונס.

״הפנתר השחור״ (Black Panther), עם כל הכבוד לסרט הקודם, הוא ודאי הסרט הגדול של השבוע בעיני רבים. אם טרם מאסתם ומאסתן ביקום הקולנועי של מארוול ומותג ״הנוקמים״ הבלתי נגמר, קבלו את סרט הסולו של המלך טצ׳אלה (צ׳דוויק בוזמן), הלא הוא הפנתר השחור. אחרי מאורעות ״קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים״ שב שליט וואקנדה אל מדינתו האפריקאית ומגלה כי שלטונו מאויים. מי שהופקד על הבימוי הוא ריאן קוגלר (״קריד״), שגם כתב יחד עם ג׳ו רוברט קול (העונה השנייה של ״פשע אמריקאי״), ונעזר בצלמת המועמדת לאוסקר רייצ׳ל מוריסון (״פרחים בבוץ״) ובפסקול שאצר ורקח קנדריק לאמאר. הקאסט מפלצתי בגודלו וכולל את מייקל בי. ג׳ורדן, לופיטה ניונגו, דניאל קאלויה, אנג׳לה באסט, פורסט וויטאקר, דאנאי גארירה, מרטין פרימן, אנדי סרקיס – ואלה רק השמות שהכרתי, יש עוד וחלקם בתפקידים ראשיים למדי. כמובן שלא נשאיר אתכם ואתכן בלי סקירה, אבל רק אחרי יום חמישי.

״חדר בריחה״ (Escape Room), סרט האימה לשבוע זה, מסגיר בשמו את הקונספט ואת מקום ההתרחשות גם יחד. העלילה מתחילה עם חגיגות יום הולדת בין חברים, כאשר חתן השמחה מקבל מזוגתו הזמנות לו ולכל הסובבים לחדר בריחה, אחד מאותם מקומות בהם אנשים משלמים כדי להיות כאילו תקועים במשחק של ״המסור״. לא המתנה הכי מדהימה אם תשאלו אותי, שמתגלה כסכנת חיים כאשר גיבורינו מבינים שיכול להיות שמהחדר בריחה הזה הם באמת לא יצאו בחיים (דמיינו עכשיו צחוק מרושע). קשה לומר שהכרתי אפילו שם אחד לפני או מאחורי המצלמה, אבל בכל זאת אספר שמדובר בסרט השני באורך מלא שביים וויל וורניק (״Alone״), אותו גם כתב יחד עם נואה דורסי שזהו לו פיצ׳ר ראשון. בקאסט אפשר למצוא שמות שלא אמרו לי יותר מדי כמו אוון וויליאמס, אנאבל סטיבנסון, אליזבת׳ האוור ועוד. אולי ננסה לתהות גם על קנקנו של הסרט הזה.

סאלי הוקינס ב״צורת המים״

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.