• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

פרסי אופיר 2017 – רשימת המועמדים הסופיים

16 באוגוסט 2017 מאת אור סיגולי

לפני זמן קצר הוכרזו המועמדים הסופיים לפרסי הקולנוע הישראלי לשנת 2017, שהגיעו בסיומו של מרתון ההקרנות בסינמטק תל אביב. 31 סרטים התמודדו על מקומם בחמישיות הסופית – רק 13 הצליחו לנכס לעצמם מועמדות אחת לפחות. זאת, אגב, הרשימה הכי לא מפתיעה בתולדות האופיר. מעולם לא הייתי גאה בעצמי יותר על הבנת המירוץ כמו השנה – קחו הוכחה.

סרטים שלא תמצאו בכלל בשום מועמדות: "אוויר קדוש", "היער שהיה", "אווה", "אל תשכחי אותי", "בין העולמות", "העדות", "הדרישה", "אזימוט", "הדרך לאן", "הלומים", "זוג יונים", "ואז היא הגיעה", "כמעט מפורסמת", "מבצע ביצה", "מדינת הגמדים", "מכתוב", "אינרציה" ו"רוח חדשה".

מסקנות ומחשבות, בהמשך… בינתיים הנה הם:

המועמדים לפרסי אופיר 2017:

הצילום הטוב ביותר:
איתי גרוס – "לא פה לא שם"
אסף סודרי – "געגוע"
גיורא ביח – "פוקסטרוט"
שי גולדמן – "מוטלים בספק"
יוסי מאירי – "המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה"

העריכה הטובה ביותר:
אריק להב-ליבוביץ – "מוטלים בספק"
אריק להב-ליבוביץ', גיא נמש – "פוקסטרוט"
דב שטויר – "פיגומים"
טלי הלטר שנקר – "געגוע"
לב גולצר, נילי פלר – "לא פה לא שם"

הליהוק הטוב ביותר:
אורית אזואלי – "מוטלים בספק"
חמוטל זרם קסטל – "פוקסטרוט"
מייסלון חמוד וריאד סאלימן – "לא פה לא שם"
עמנואל מאייר – "פיגומים"
קרן אלרום – "געגוע"

שתי קטגוריות רצוף שהמועמדים בהם זהים לפרס הגדול.

העיצוב האמנותי הטוב ביותר:
איתן לוי – "החטאים"
ג'ון יהונתן יעקבי – "המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה"
הגר ברוטמן – "לא פה לא שם"
יואל הרצברג – "משפחה"
ערד שאואט – "פוקסטרוט"

עיצוב התלבושות הטוב ביותר:
דורון אשכנזי וחווה לוי רוזלסקי – "דרייבר"
לאורה שיים – "פוקסטרוט"
לי אלמביק – "לא פה לא שם"
מאיה ליבוביץ' – "המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה"
ענבל שוקי – "החטאים"
צאלה קירשנבאום ואורה מונטיליו – "סיפור אהבה ארץ ישראלי"

שישה מועמדים במקום חמישה, כלומר היה פה תיקו איפשהו.

האיפור הטוב ביותר:
אורלי רונן – "געגוע"
אורלי רונן – "פוקסטרוט"
הילה אלקיים – "משפחה"
זיו קטנוב – "לא פה לא שם"
שירי שמשה – "המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה"

המוזיקה המקורית הטובה ביותר:
אופיר ליבוביץ' ועמית פוזננסקי – "פוקסטרוט"
אלה מילר שריף – "החטאים"
יונתן ריקליס – "מסתור"
יורם חזן – "געגוע"
יורם חזן, רז אלמליח – "מוטלים בספק"

עיצוב הפסקול הטוב ביותר:
אולג קייזרמן ותומר אליאב – "המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה"
איציק כהן ונפתלי חן – "לא פה לא שם"
איתי אלוהב ויוסי אפלבואים – "געגוע"
אלכס קלוד – "פוקסטרוט"
רונן נגל, נתי טאוב ולי זוהר – "משפחה"

פוקסטרוט

שחקנית המשנה הטובה ביותר:
בת אל מוסרי – "מוטלים בספק"
חנה לסלאו – "המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה"
מונה חווא – "לא פה לא שם"
נטע ריסקין – "געגוע"
נלי תגר – "החטאים"
שירה האס – "פוקסטרוט"

גם פה שש מועמדות, כלומר תיקו. זו גם הקטגוריה המפתיעה ביותר, עם בת אל מוסרי ושירה האס.

שחקן המשנה הטוב ביותר:
אדר חזאזי גרש – "מוטלים בספק"
יורם טולדנו – "געגוע"
יעקב כהן – "פיגומים"
עלא דקה – "הבן דוד"
עמי סמולרצ'ק – "פיגומים"

השחקנית הראשית הטובה ביותר:
אסי לוי – "געגוע"
ג'וי ריגר – "החטאים"
נועה קולר – "בית בגליל"
נטע ריסקין – "מסתור"
שאדן קנבורה – "לא פה לא שם"

ריסקין מועמדת כפולה השנה.

השחקן הראשי הטוב ביותר:
אשר לקס – "פיגומים"
ליאור אשכנזי – "פוקסטרוט"
צחי גראד – "הבן דוד"
רן דנקר – "מוטלים בספק"
שי אביבי – "געגוע"

הסרט הקצר הטוב ביותר:
"212" – בימוי: בעז פרנקל, הפקה: אורי שמאלי
"בן ממשיך" – בימוי: יובל אהרוני, הפקה: שלומי אלקבץ ואיילון שני
"חייל לארג'" – בימוי: נעה גוסקוב, הפקה: לאה טוניק
"נפילות" – בימוי: ארז תדמור, הפקה: שמי שנפלד, אביב בן שלוש
"רויטל היא חייזר" – בימוי: גן דה לנגה, הפקה: גל גרינשפן ורועי קורלנד
"שיר" – בימוי: מיכאל אלוני, הפקה: אביב בן שלוש, מיכאל אלוני, רועי ציוני, אורי בורג

הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר:
"הקרב באחרון של פפה" – בימוי: מיכאל אללו, הפקה: מיכאל אללו וסתיו מרון
"ילדי הצללים" – בימוי: נעה אהרוני, הפקה: יורם עברי, דיויד נוי
"ליליאן" – בימוי והפקה: אילן פלד ויאיר קידר
"מקווה שאני בפריים" – בימוי והפקה: נטעלי בראון
"שמוניסטים" – בימוי: לינה צ'פלין, הפקה: דניאלה רייס רזון

הסרט התיעודי הטוב ביותר מעל 60 דקות:
"בן גוריון – אפילוג" – בימוי: יריב מוזר, הפקה: יעל פרלוב, יריב מוזר
"דימונה טוויסט" – בימוי: מיכל אביעד, הפקה: איילת קיט, אמיר הראל
"טהורה לעד" – בימוי: מאיה זינשטיין, הפקה: מאיה זינשטיין וג'ף ארבורן
"מוחי" – בימוי: רינה קסטלנובו-הולנדר ותמיר אלתרמן, הפקה: הילה מדליה
"סלאח – פה זה ארץ ישראל" – בימוי: דוד דרעי, הפקה: דויד דרעי ושגית שלום

התסריט הטוב ביותר:
מייסלון חמוד – "לא פה לא שם"
מתן יאיר – "פיגומים"
צחי גראד – "הבן דוד"
שבי גביזון – "געגוע"
שמוליק מעוז – "פוקסטרוט"

הבימוי הטוב ביותר:
אלירן אליה – "מוטלים בספק"
מייסלון חמוד – "לא פה לא שם"
מתן יאיר – "פיגומים"
שבי גביזון – "געגוע"
שמוליק מעוז – "פוקסטרוט"

הסרט הטוב ביותר:
"געגוע" – חיליק מיכאלי, אברהם פרחי, תמי לאון, שבי גביזון, משה אדרי, לאון אדרי
"לא פה לא שם" – שלומי אלקבץ, מפיקים שותפים: גלית כחלון, טוני קופטי
"מוטלים בספק" – אורן רוגובין. מפיק אחראי: אסף נאוי
"פוקסטרוט" – איתן מנצורי, יהונתן דובק
"פיגומים" – גל גרינשפן, רועי קורלנד, משה אדרי, ליאון אדרי

פרס מפעל חיים ילך השנה לנסים דיין, הבמאי ("מפריח היונים", "גשר צד מאוד"), המורה והמבקר הנערץ. מזל טוב, איש יקר.

סיכום המועמדים:
"געגוע" – 13
"פוקסטרוט" – 13
"לא פה לא שם" – 12
"מוטלים בספק" – 9
"פיגומים" – 8
"המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה" – 6
"החטאים" – 5
"הבן דוד" – 3
"משפחה" – 3
"מסתור" – 2
"בית בגליל" – 1
"דרייבר" – 1
"סיפור אהבה ארץ ישראלי" – 1

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.