• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים״, ״מסיבת השנה״, ״קמצן!״, ״אוזי והנביחה הגדולה״

14 בדצמבר 2016 מאת אורון שמיר

ארבעה סרטים חדשים מגיעים אל בתי הקולנוע בדיוק באמצע נובמבר, אבל ההרגשה היא יותר כמו סרט אחד שכולם מדברים עליו ועוד שלושה המשמשים לו כתפאורה. האמת שהיו אמורים להיות חמישה חדשים בסופש זה, אבל נדמה לי ש״מתח גבוה״ (High Strung) נדחה בשבוע, ואם כך הדבר אשמח להתייחס אליו במדור הבא. בפינת הפלוס: עוד דוקאביב, עוד קומפלקס בתי קולנוע חדש וגם כנס מבית עמותת אוטופיה.

״רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים״ (Rogue One: A Star Wars Story), כפי שמשתמע משמו המורחב, הוא פרק נוסף בסאגה הקולנועית של מותג ״מלחמת הכוכבים״, שהחל מאשתקד השתלט על חודש דצמבר מעתה ועד להודעה חדשה עם נדבך חדש בכל שנה. הפעם מדובר בסיפור צד, כלומר שאינו קשור ל״הכוח מתעורר״. אם הבנתי נכון, הוא מתרחש אפילו לפני הטרילוגיה המקורית, ועוסק בתוכניות של קבוצת מורדים לגנוב את התוכניות של ״כוכב המוות״, אותו נשק להשמדה המונית-לאללה שמצוי בידיו של הסית׳ לורד המפורסם בכל הזמנים – דארת׳ ויידר. ההצלחה או הכישלון של המשימה ודאי ידועים לכל מי שצפה בסרטי הסדרה, אבל נדמה שהעיקר פה היא חזרתו של לורד ויידר למסכים, כפי שהבטיחו הקדימונים העמוסים גם באקשן חללי, ובתמונה שהכתה גלים ובה סטורם-טרופרז נראים על רקע חוף של חול זהוב ומים צלולים. הבמאי הוא גארת׳ אדוארדס (״מפלצות״, ״גודזילה״), שזה כבר שדרוג לעומת ג׳יי ג׳יי אברהמס, ואת התסריט כתבו יותר מדי אנשים – כריס וייץ (״מצפן הזהב״), טוני גילרוי (סדרת סרטי ״ג׳ייסון בורן״), גארי וויטה (״הנבחר״) ואיש האפקטים הוותיק ג׳ון נול. רשימת הכוכבים ארוכה אפילו יותר, וכוללת את פליסיטי ג׳ונס, דייגו לונה, אלן טיודיק, פורסט וויטאקר, בן מנדלסון, מאס מיקלסן, דוני יין (מה? יש!) וקולו של ג׳יימס ארל ג׳ונס כדארת׳ ויידר. סקירה – עליי, אבל אין סיכוי שאספיק לפני שהסרט עולה בישראל, כיוון שזה קורה כבר היום (רביעי) בשעות הערב במקום בחמישי כנהוג.

״מסיבת השנה״ (Office Christmas Party), ממשיך את הבהלה של המפיצים מחג המולד, שתמיד איכשהו נעלם מן הכותרת העברית. מן המוטיב הכריסמסי שבעלילה קצת יותר קשה להתעלם – הסרט לא רק מתרחש בחג המולד, אלא גם כולל מסיבת ענק שמטרתה היא ספק לעניין משקיע בסניף של חברת הייטק שעומד להיסגר, וספק לתת לעובדים שלו להתפרק רגע לפני הסוף. ג׳ייסון בייטמן וג׳ניפר אניסטון מובילים את הקאסט עמוס הקומיקאים, ומי שביים אותם הם וויל ספק וג׳וש גורדון, שאחראים גם לאחד משיתופי הפעולה הקודמים של צמד הכוכבים – ״אהבה בהחלפה״. סלחו לי אם לא אמנה את ששת התסריטאים שעמלו את הפרוייקט, ובמקום אציג חלק מרשימת המשתתפים: קייט מקינון לפני הכל (סיבה בפני עצמה לראות סרט השנה בעיניי), ואחריה טי.ג׳יי. מילר, אוליביה מאן, רוב קורדרי, קורטני בי. ואנס, ונסה באייר, ג׳יליאן בל, אבי לי ועוד ועוד. עופר יהיה אמון על הסקירה, בעוד אני אכתוב על הסרט ביקורת לעכבר העיר.

״קמצן!״ (!Radin) אולי זכור לבאי פסטיבל הקומדיות הצרפתיות ״או לה לה!״, וזוכה כעת להפצה מסחרית (תמונה לעיל ועוד אחת בהמשך). מדובר בסרטו של פרד קאבייה, המתמחה דווקא במותחני פשע ופעולה (״Anything for Her״, ״Point Blank״), ומנסה להצחיק לראשונה בקריירה. למזלו יש לו את דני בון, הכוכב הבלתי מעורער של הקומדיות הצרפתיות העכשוויות (״ברוכים הבאים לצפון״, ״היפוכונדר מבריק״), המגלם כנר שידוע בחסכנותו הקיצונית וברווקותו הכרונית. אל חייו נכנסות בסערה שתי נשים – נגלית צ׳לו חדשה בתזמורת בה הוא מנגן המתאהבת בנגינתו (לורנס ארנה), ובת-עשרה החושבת כי הוא אביה הנדבן (נעמי שמידט). אגב, שמו של הבמאי (או שלושת התסריטאים הנוספים מלבדו) עד כדי כך היו רחוקים מקומדיות מפורסמות עבור מערך ההפצה, עד כי על הפוסטר כתוב ״מהיוצרים של משפחת בלייה״ למרות שהקשר היחיד בין הסרטים הוא חברת ההפקה ״Jericho״ (אפילו המפיקים עצמם לא חולקים קרדיט בשני הסרטים). אבל אולי זה מפריע רק לי.

״אוזי והנביחה הגדולה״ (Ozzy), סרט אנימציה ספרדי-קנדי שיוקרן בארץ בדיבוב לעברית בלבד, יבקש לשמח את החופשים בחג החנוכה המתקרב. או לפחות כך חשבתי כשראיתי את הפוסטר ולפני שקראתי את תיאור העלילה. מסתבר שאותו אוזי, כלבלב בעל חיים נוחים למדי, צריך להסתגל לשגרתו החדשה במעין ספא לכלבים כשהבעלים שלו נוסעים לטיול ארוך. לתדהמתו, וגם לתדהמתי יש לציין, הוא מגלה כי הפנסיון הוא רק סיפור כיסוי לסוג של בית כלא לכלבים, הכולל אינטריגות פנים-כלביות וכמובן את אימת הסוהרים. התקציר בימד״ב מבטיח שזה ״ממש דומה לפיקסאר״, וגם כולל מחוות לז׳אנר סרטי הכלא. הבמאים האמיתיים לגמרי, שזוהי עבודתם הראשונה, הם אלברטו רודריגז ונאצ׳ו לה קאסה (״צ׳יפס הבית״ בתרגום חופשי). כמעט רציתי לראות את זה עכשיו ומיד, אבל אז עברתי על תמונות סטילס מתוך הסרט כדי לקשט את הפוסט. במקום זאת, הנה עוד תמונה מתוך ״קמצן!״ ותודה ליח״צ.

radin2

פלוס – דוקאביב נוסף, בית קולנוע חדש וגם אירוע של אוטופיה

פסטיבל דוקאביב – שרק לפני שבועיים כתבתי על הקרנותיו בבית דני בשכונת התקווה, ממשיך להיות הקרקס הנודד הכי מהנה בארץ עם מהדורת נגב שתתקיים בין ה-25 וה-27 בדצמבר בירוחם. התוכניה כוללת את כל החשודים המיידים, לצד בכורה של ״Raving Iran״ על צמד תקליטנים מטהרן הפועלים בצל המשטר, ושידורים חוזרים על ״ווינר״ ו״החיים, סרט מצוייר״ – הפעם כמתמודדים לאוסקר. פרטים וסרטים באתר הפסטיבל.

גלובוס מקס – מלכת מתחמי הקולנוע הנוספת לצד סינמה סיטי ויס פלאנט, מתחדשת בקומפלקס מסכים נוסף. ואחרי שבירכנו את נתניה בשבוע שעבר על מתחם סינמה סיטי חדש, הפעם תורם של תושבי כפר סבא להנות להנות מבית קולנוע חדיש בקניון אושירה (רחוב עתיר ידע 4). לצערי לא אגיע להשקה שמבטיחה את ״קומפלקס בתי הקולנוע מפואר והמתקדם ביותר בארץ, עם חווית צפייה חדשה, טכנולוגית והמתקדמת ביותר בישראל לכל המשפחה, שלא נראתה- נשמעה- והורגשה כמותה בישראל!״ כמאמר ההודעה לעיתנות. אבל אשמח לדיווחים משם, כפי שאשמח בכל בית קולנוע מכל סוג שנפתח בארץ ואבכה כל הורדת מסך.

פסטיבל אוטופיה – אמנם לא חוזר בקרוב לפעילות מלאה, אבל למי שמתגעגעים או מתגעגעות יש פתרון חלקי: כנס ״עיצוב המחר״, מעין יום סדנאות רב-תחומיות בנושאי חברה, טכנולוגיה, עיצוב ואתיקה וגם דיונים על המחר בהשראת מדע בדיוני. זה יקרה במכללת שנקר, ביום רביעי ה-21 בדצמבר (כלומר שבוע מהיום). באירוע אין תוכניית סרטים, אבל כן יוקרן סרט הקולנוע הראשון שצולם (ולכאורה גם בויים) בידי רחפנים אוטונומיים – ״In the Robot Skies״. אם מעניינים אתכם נושאים כמו טכנולוגיה, מדיה ותרבות דיגיטלית, והשפעתן על כל שסביבנו, ותרצו לשמוע מדענים ואמנים כאחד דנים בעתיד שוק העבודה, העיר, מדינות הלאום, הממשל והדמוקרטיה, והגוף האנושי – כנס עיצוב המחר יעסוק בכל אלה ועוד. פרטים מלאים באתר הייעודי. ואם זה לא היה מספיק משכנע, תראו איזה יפה הפוסטר:

designingtomorrow

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.