• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״החטאים״, ״סארו – הדרך הביתה״, ״אחיות בדם״

30 בנובמבר 2016 מאת אורון שמיר

עוד רגע יגיע דצמבר, החודש העמוס שיכלול גם סיכומי שנה, גם תחזיות לאוסקר ומבט בסרטים שחיכו לרגע האחרון כדי להיחשף, וגם התעסקות בכמה וכמה שוברי קופות פוטנציאליים שהשתלטו גם על העונה הזו (מישהו אמר ״מלחמת הכוכבים״?). לכבודו, ולכבוד הולדתו של מתחם סינמה סיטי חדש בנתניה (שאפשר רק לקוות כי האולמות בו יהיו פחות בוהקים ומקושקשים באופן שמפריע לצפות בסרטים המוקרנים בהם), ישנם שלושה סרטים חדשים החל ממחר – אחד ישראלי שיבקש להמשיך את ההצלחה של הקולנוע המקומי בקופות, אחד שחולם על פסלונים מוזהבים ואהבת הקהל, ועוד אחד.

״החטאים״, סרטו של אבי נשר שנעל את פסטיבל חיפה, נחשב עוד לפני יציאתו למעין חלק שלישי בטרילוגיית ״העבר הנוכח״ של הבמאי, שהחלה עם ״סוף העולם שמאלה״ (2004) והמשיכה עם ״פעם הייתי״ (2010). שש שנים חלפו והנה מגיע סרט נוסף המביא סיפור אישי על רקע תקופת מפתח בהתהוותה של מדינת ישראל, והפעם מדובר ב-1977 – שנת המהפך הפוליטי. נלי תגר וג׳וי ריגר מגלמות שתי אחיות, האחת עיתונאית חושפת וחובבת שערוריות והשנייה מוזיקאית קלאסית בתחילת דרכה, שיחסיהן מורכבים מתחרותיות ומעט מדי חיבה. השתיים צריכות לשתף פעולה עקב סוד משפחתי שנחשף ומטלטל את ההווה שלהן. עוד משתתפים: תום אבני, יבגניה דודינה, דורון תבורי ומולי שולמן. הסקירה תבוא מכיוונו של עופר.

״סארו – הדרך הביתה״ (Lion), ששמו העברי מתייחס לכותרת האוטוביוגרפיה עליה הוא מבוסס, הוא מסחטת הדמעות השבועית שלכם ושלכן. הוא מתחיל בהודו של לפני 30 שנה, שם ילדון בשם סארו (סוני פאוור בהופעת בכורה) מנותק ממשפחתו ומתגלגל לאימוץ בידי זוג אוסטרלי (ניקול קידמן ודייויד וונהם), וממשיך בבגרותו של סארו (דב פאטל) שנזכר בעברו ויוצא לחפש את מקום לידתו…בעזרת גוגל ארץ. כאמור, מבוסס על סיפור אמיתי, וזה אפילו לא הדבר הכי פחות אמין בסרט, שהולך יותר לכיוון של קולנוע חווייתי. גם רוני מארה נמצאת בסרטו הראשון באורך מלא של גארת׳ דייויס (במאי-שותף בסדרה ״קצה האגם״), על פי תסריט של לוק דייויס (אין קשר משפחתי). בביקורת שלי בעכבר העיר ניסיתי להסביר למה הסרט היה יכול להיות הרבה יותר מעוד התחנפות/התרפקות מערבית על ילדים עניים ממדינת עולם שלישי.

״אחיות בדם״ (Bleeding Heart) נוסף אל רשימת הסרטים החדשים די ברגע האחרון, וחוגג החודש שנה מאז הוקרן במולדתו האמריקאית ושנה וחצי מאז נחשף לעולם בפסטיבל טרייבקה. את האחיות מהכותרת מגלמות ג׳סיקה ביל וזושה מאמט, החוברות כנגד החבר העבריין של אחת מהן (בגילומו של ג׳ו אנדרסון). דיאן בל (״Obselidia״) כתבה וביימה.

עוד אירועי קולנוע וגם סרט (קצרצר) חדש של ווס אנדרסון

48 מ״מ – פסטיבל הסרטים הרביעי של עמותת זוכרות, תחת הכותרת ״בעקבות הנכבה ולקראת שיבה״, ישוב אל סינמטק תל אביב החל ממחר ולאורך סוף השבוע (ה-1 עד ה-3 בדצמבר). במסגרתו יוקרנו הסרטים התיעודיים ״השבאב של ירמוכ״ הצרפתי-סורי אודות הנוער במחנה הפליטים הפלסטינים הגדול שבסוריה, ״סלטה בלדי״ המצרי בו הבמאית נדיה כאמל מתחקה אחר קורות משפחתה, ״אמבולנס״ העזתי המתלווה אל צוות אמבולנס בקיץ 2014, ו״המסתננים״ הלבנוני על תושבי הגדה המערבית המבקשים לעבור את החומה ולפגוש את בני משפחתם. בצד העלילתי, תתקיים הקרנה לשני סרטים של איליה סולימאן – ״מחווה על ידי התנקשות״ הקצר והמוקדם (1992) ו״הזמן שנותר״ המפורסם שבסרטי הבמאי. עוד פרטים – באתר הסינמטק.

דוקאביב שכונת התקווה – התפרשות נוספת של הפסטיבל הישראלי לקולנוע תיעודי, תחל גם היא ממחר ותימשך בכל יום חמישי במהלך החודש. בתוכנית – פעילויות ואירועים שונים סביב הקרנות סרטי הפסטיבל בבית דני, ביניהם ״דימונה טוויסט״, ״מי יאהב אותי עכשיו?״ ו״החולמים מבבילון״. הכניסה חופשית, והתוכניה המלאה באתר הפסטיבל.

מרכז ענבל – בדרך כלל תיאטרון-מחול הצמוד למרכז סוזן דלל, מקיים סדרת מפגשים והקרנות סרטים בניצוחה של אפרת כורם (מנהלת התחרות הישראלית בפסטיבל קולנוע דרום והבמאית של ״בן זקן״), שאני לא בטוח שהזכרתי במדור בעבר. בשבוע הבא, יום שני ה-5 בדצמבר בשעה 20:00 אם לדייק, תהיה הזדמנות לראות שם את ״לא פה, לא שם״ המדובר של מייסלון חמוד, בעוד טרום-בכורה, וגם לשוחח לאחריו עם היוצרת. לפרטים נוספים נסו את האתר של מרכז ענבל.

״האפיפיור הצעיר״ – סדרת הטלוויזיה המונומנטלית של פאולו סורנטינו, המשודרת בישראל בהוט, זוכה לערב מחווה בבית הספר לקולנוע ע״ש סטיב טיש, גם כן בשבוע הבא. זה יקרה ביום שלישי ה-6 בדצמבר החל מהשעה 18:00, בערב שיכלול את הקרנת שני הפרקים הראשונים של הסדרה אודות האפיפיור האמריקני הראשון בוותיקן, בגילומו של ג׳וד לאו, והרצאות של הדוקטורים ספי הנדלר ואיתי חרל״פ, על מקורות ההשראה של סורנטינו והמסורת של הדרמה האיכותית בטלוויזיה (בהתאמה). אולם 206א' בבניין מכסיקו אשר באוניברסיטת תל-אביב יוציא עשן לבן לכבוד האירוע (אפשר רק לקוות), וגם כאן הכניסה חופשית. פרטים מלאים אצל טיש.

ווס אנדרסון – כנראה התקנא בדייויד או ראסל שאזכרתי בשבוע שעבר (למרות שהזכרתי גם אותו, איזה נודניק!) וביים ״סרט קצר מאוד שהוא למעשה פרסומת אבל לא לגמרי ברור איך״ משלו. הפעם הלקוח היה חברת האופנה H&M והתוצאה היא כארבע דקות שלא קשה לנחש מי הבמאי שלהם, בכיכובם של אדריאן ברודי, רכבת בצבעי פסטל, ורוח חג המולד. קוראים לזה ״Come Together״ וככה זה הולך:

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.