• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: "יחידת המתאבדים", "איילים", "שלום, קוראים לי דוריס", "אמהות רעות", "מר תשע נשמות", "בלינג בלינג"

3 באוגוסט 2016 מאת אור סיגולי

כפי שאולי חלקכם כבר יודעים, ביום שני ארז אורון שמיר שלנו את חפציו, ויצא את גבולותינו לטובת כמה שנים מסעירות בניו יורק. עם זאת, את סריטה הוא כמובן לא עוזב, ובמהלך החודשים האחרונים ניסינו ביחד לחשוב ולפענח כיצד נתמודד עם השינוי באופן הכי טוב שאפשר.
אמנם מבחינתנו שום דבר לא אמור להשתנות, אבל ראינו מספיק קומדיות רומנטיות בחיינו כדי לדעת שזה יהיה פחות פשוט ממה שאנחנו חושבים. לכן אנחנו מבקשים את סבלנותכם וחיבתכם בתקופה הקרובה, עד שנמצא לעצמינו את השגרה החדשה.
בינתיים אני זה שאדווח לכם על הסרטים החדשים שיוצאים בכל שבוע, עד שאורון יתמקם ויתפנה לחזור לכתוב. עד אז נתגעגע ונאחל לו נחיתה וקליטה נעימות. אנחנו לא עוזבים את העמדה.

ולעניינינו. מחר יעלו בבתי הקולנוע בארץ שישה סרטים חדשים, עם משהו כמעט לכל אחד. מסרט פסטיבלים מארצות הקור ועד סרטי אנימציה וקומדיות מטורפות.

"יחידת המתאבדים" (Suicide Squad) הוא ללא ספק הסרט הגדול של השבוע, ואולי של אוגוסט בכלל. מדובר כמובן בסרט שאמור להציל את חברת וורנר ברוס ו-DC Comics מהמקלחת הקרה שהם חוטפים בכל פעם שהם מנסים להתחרות במארוול. אחרי ש"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" אכזב כמעט בכל פרמטר, נדמה שלא מעט הפקות לקחים נרשמו לקראת הסרט החדש, בעיקר בתחום ההומור והגרוב.
הסרט מבוסס על הקומיקס של ג'ון אוסטרנדר, ובו מקובצים כמה מהרשעים המוכרים והאהובים ביותר של DC לטובת משימה ממשלתית שתעניק להם חנינה. מכיוון שהם כל כך מרושעים, סביר להניח שהדברים יקבלו תפניות לא קרויות במהלכה. היחידה כוללת את דדשוט (וויל סמית'), קילר קרוק (אדוול אקינויה-אגב'ה), ריק פלאג (ג'ואל קינמן), בומרנג (ג'אי קורטני, שעדיין ממשיכים ללהק מסיבה לא ברורה), קטאנה (קארן פוקוהארה) וכמובן הארלי קווין במה שנראה כמו הופעה גונבת הצגה של מרגו רובי המדהימה, כשסביבה מסתובב הג'וקר, הפעם בגילומו של זוכה האוסקר ג'ארד לטו.
הבימוי הוא של דיויד אייר, שעשה כמה סרטים מאוד שנויים במחלוקת כמו "זעם" ו"חבלה". אני אכתוב על הסרט לכלכליסט, אבל ודאי שנסקר אותו גם פה. הסקרנות גבוהה מאוד.

לעומתו, על "איילים" (Rams) אני יכול להמליץ עליו בחום רב כבר עכשיו, מכיוון שהוא כבר נצפה בפסטיבל חיפה האחרון ובפסטיבל קולנוע בערבה, לשם הגיע אחרי סיבוב ניצחון בפסטיבל קאן ונשלח לייצג את איסלנד באוסקר (ללא הצלחה). זוהי דרמה קומית משפחתית מקורית, מרגשת ומצחיקה, על סכסוך בין שני אחים מבוגרים, חוואיי ראמים בכפר מבודד. גרימור האקונרסון כתב וביים. סיגור סיגוריונסון וגונאר יונסון הם האחים, מגובים בקאסט נפלא שאין לי מושג איך מתעתקים לעברית. הסרט המושלם כדי לברוח ממנו מהחום הבלתי אפשרי. עופר הגיש סקירה מטעמו.

"שלום, קוראים לי דוריס" (Hello, My Name is Doris) הוא עוד קאונטר-פרוגרמינג לסרטי הקיץ, גם הוא פונה לקהל מבוגר יותר. סאלי פילד, בתפקיד הראשי הראשון שלה מזה בדיוק 20 שנה ("עין תחת עין"), מגלמת את דוריס, אישה ערירית שאמה הולכת לעולמה, והיא מתאהבת בגבר צעיר שעובד לצדה במשרד (מקס גרינפילד). את הסרט ביים מייקל שאוולטר, אותו כתב יחד עם לורה טרוסו על פי סרטה הקצר.
הסרט זכה להצלחה נאה בהפצה המוגבלת שלו בארה"ב, אך במסדרונות סריטה לא נרשמה ממנו התלהבות כלל. אולי נפרט על כך בימים הקרובים, אם נוכל.

"אמהות רעות" (Bad Moms) מחזיר אותנו לקיץ, ומקבץ אליו כמה מהשחקניות הכי כיפיות של הזמן אחרון, ביניהן מילה קוניס, קת'רין האן, קריסטן בל, כריסטינה אפלגייט, אנני מומולו ועוד. הקומדיה הזו מביאה את סיפורן של אמהות שנמאס להן להיות מושלמות ולהראות כאילו הן כל-יכולות, ומחליטות שגם להן מגיע ליהנות קצת, ולא אכפת להן מה יגידו השכנים.
ג'ון לואקס וסקוט מור, הצוות שכתב את טרילוגיית "בדרך לחתונה עוצרים בוגאס", גם ביימו. הטריילר היה מבטיח, בואו נקווה שהסרט עומד בציפיות.

"מר תשע נשמות" (Nine Lives) הוא סרט לכל המשפחה שמרגיש כאילו הניינטיז מעולם לא עזבו. לא רק שעלילתו מעלה געגועים לרובין וויליאמס ולסרטי הקיץ שלו, (מ"הוק", דרך "הפרופסור המפוזר" ועד "גברת דאוטפייר"), הוא גם בוים על ידי בארי זוננפלד, האיש ששימח את ילדותינו עם "משפחת אדאמס" ו"גברים בשחור".
בסרט החדש קווין ספייסי מגלם אב עסוק שתמיד מזניח את ילדיו ואשתו (ג'ניפר גארנר, הצעירה מספייסי ב-13 שנה. רק אומר) לטובת העבודה, אך לומד לקח חשוב לאחר שהוא… כן, כן, זה מגיע… הופך לחתול.
מצד אחד, אוי ואבוי. מצד שני, הפעם האחרונה שכריסטופר ווקן הפך מישהו לחתול היה כאשר השליך את מישל פייפר ממרומי מגדל "שרק" והפך אותה לקאט-וומן ב"באטמן חוזר", וזה היה יופי של סרט. אז יש מקום לתקווה.

"בלינג בלינג" (Bling) הוא סרט האנימציה השבועי, והוא תוצרת דרום קוריאה, אך אל תדאגו, הוא יוקרן בארץ בדיבוב עברי עם ישראל גולדרט, אלדד פריבס ומשי קליינשטיין. ברשותכם, אביא לכם את התקציר כפי שהופיע בתיק העיתונות: "סם, מכונאי פשוט בפארק השעשועים מבלה את זמנו בתיקון מתקנים ובחלומות על אהבת ילדותו סו, מגישת החדשות הפופולרית של ערוץ הטלוויזיה הגדול בעיר.  סם חושב שרק עם טבעת יהלומים נוצצת ומופע אור קולי מפואר יוכל להשיג את נערת חלומותיו, הוא מחליט להרשים אותה בזמן מצעד חג האהבה של פארק השעשועים."

שיהיה לכולם שבוע מהנה בקולנוע, עשו טובה תפסיקו לסמס תוך כדי הצפייה, ואל תביאו שקיות ניילון מרשרשות. מעבר לזה, הכל נהדר.

nine lives

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.