• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים (ב-10 שקלים): "קרימזון פיק", "חוקי הפשע", "משחק באש", "צייד המכשפות האחרון", "היזהר ממה שאתה מבקש"

21 באוקטובר 2015 מאת אורון שמיר

חמישה סרטים חדשים מצטרפים אל לוח ההקרנות השבועי בבתי הקולנוע, ביום נפלא זה שבו מרטי מקפליי ודוק בראון הגיעו במכונית הזמן שלהם אל העתיד בסרט ״בחזרה לעתיד 2״. תאריך שנחגג מאז בכל העולם כ״יום בחזרה לעתיד״, והשנה גם בישראל – בין שלל המופעים והאירועים, כמו למשל מרתון הטרילוגיה בהנחיית דורון פישלר בסינמטק חולון, יצא שגם אני משתתף בחגיגות. זה יקרה הערב, ה-21 באוקטובר, בבית רומנו (דרך יפו 9, תל אביב/יפו) החל מהשעה 22:00, בהפנינג שיסתיים בהקרנת הסרט השני בסדרה ובניצוחו של פסטיבל סרטי הסטודנטים היקר. גם מחר יום לא רע בכלל, יום הקולנוע השלישי במספר, ובו כל הסרטים בכל האולמות יעלו 10 ש״ח לכרטיס (לא עמלת הזמנה באינטרנט וסרטי תלת-מימד). כמו יום הקולנוע הישראלי, רק בלי הישראלי בסוף. הנה חמשת הסרטים הכי טריים שתוכלו לתפוס בזול מחר.

״קרימזון פיק״ (Crimson Peak) סרטו החדש של גיירמו דל טורו, מתפאר בקאסט הכולל את מיה ואסיקובסקה, טום הידלסטון, ג׳סיקה צ׳סטיין וצ׳ארלי האנם. אם עוד לא השתכנעתם או השתכנעתן, העלילה היא שילוב של מעשייה רומנטית עם קצת הפחדות ורוחות רפאים שכה חביבות על הבמאי, כשסופרת בשאיפה עוזבת את בית אביה כדי לעבור לגור עם מאהב מבטיח ואחותו המסתורית. היא דוחה בדרך חיזורים של רופא מצודד, ומתרגלת לביתה החדש והחורק, שהוא במקרה גם רדוף רוחות המנסות לתקשר איתה. כל זה מעוצב ומצולם באופן הכי מרהיב שיש. עופר יכתוב עליו עבור הבלוג.

״חוקי הפשע״ (Black Mass) הוא ללא ספק הזוכה בתואר הקאסט המרשים של השבוע, וכפי שתראו בהמשך יש לו תחרות לא קלה. ג׳וני דפ מגלם את המאפיונר ג׳ימי ״ווייטי״ בולג׳ר, ששלט בעולם התחתון של בוסטון במהלך שנות ה-70. היותו אחיו של סנטור עולה (בנדיקט קאמברבץ׳) וחבר ילדות של סוכן ה-FBI שביקש להפוך אותו למודיע (ג׳ואל אדג׳רטון), שיחקה תפקיד מכריע באירועים שחלקם התרחש באמת. סקוט קופר (״לב לא שפוי״, ״אחים בדם״) ביים את סאגת הפשע הקודרת אך מינורית הזו. כתבתי על חוסר הסיפוק שלי ממנו בעכבר העיר, אור כבר התבטא לגביו עוד בימי פסטיבל חיפה.

״משחק באש״ (Burnt), סרטו של ג׳ון וולס (״אוגוסט: מחוז אוסייג׳״), הוא הסרט השני שהבעתי ממנו מורת רוח השבוע בעכבר העיר, כאשר אור עשה זאת כאן אצלנו. על פניו אין הרבה מזיק בסרט בו ברדלי קופר מגלם שף אגומניאק המגיע ללונדון בתקווה ללכד סביבו את אותה חבורת בשלנים שהרס את חייהם בפריז, והכל בכדי לזכות בכוכב מישלן שלישי. סביב קופר תוכלו למצוא את סיינה מילר, דניאל ברוהל, עומאר סיי וריקרדו סקראמצ׳ו, ובהופעות מצמצת-פספסת ישנן גם אליסיה ויקנדר, אומה תורמן ואמה תומפסון.

״צייד המכשפות האחרון״ (The Last Witch Hunter), כפי שמתארת היטב הכותרת, מציג את וין דיזל בתור צייד המכשפות האחרון מסוגו, המתכונן למשימה הגדולה ביותר שלו – השמדת המכשפה האחרונה. גם אלייז׳ה ווד ורוז לזלי בעסקף והבמאי הוא ברק אייזנר, מי שהיה אחראי לרימייק של ״The Crazies״.

״היזהר ממה שאתה מבקש״ (Careful What You Wish For) הוא מותחן על בחור צעיר (ניק ג׳ונאס) המפתה את אשתו (איזבל לוקאס) של בנקאי חובב שייט (דרמוט מולרוני) ופוצח איתה ברומן. אלא שעד מהרה הוא מגלה כמה עובדות על הקשר של אהובתו עם בן-זוגה על-פי חוק, ואם הבנתי נכון את התקציר, לא כולם שורדים את משולש האהבים הזה. אליזבת׳ אלן רוזנבאום (״אקווהמרין״) ביימה.

פלוס – ״אבוללה״ נחשף

בנוסף לכל העניינים שהזכרתי בקצרה לעיל, הנה הטריילר הטרי-טרי לסרטו של יוני גבע – ״אבוללה״. התמזלתי לתפוס הקרנה בודדת שלו ביום הקולנוע הישראלי, ואני יכול להגיד שהקדימון לא חושף הרבה כפי שאולי נדמה, ושהסרט היה בעיניי נהדר לגמרי. מתי כבר חנוכה?

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.