• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״אוורסט״, ״אנחנו החברים שלכם״, ״אתגר המצולות״, ״דץ הבלץ״, ״מפלצת של מלון 2״, ״בלינקי ביל״

23 בספטמבר 2015 מאת אורון שמיר

האופירים והחצי הראשון של תקופת החגים מאחורינו, ולפנינו פסטיבל חיפה שייצא לדרך במוצאי שבת ואיתו גם שישה סרטים חדשים. כיוון שגם חופשת סוכות לפנינו, מחציתם הם סרטי ילדים מסוגים שונים, ורק אחד נראה מעניין מספיק לסקירה. כך שייתכן מאוד שאת הסופש ננצל להשלמת הפינות החודשיות רגע לפני שאירועי חיפה מוציאים אותנו משיווי משקל, ואת ערב יום חמישי אני באופן אישי ממליץ בכלל לבלות בסינמטק (פרטים בסוף הפוסט).

״אוורסט״ (Everest) מפגיש המון שחקנים ושחקניות בנקודה הגבוהה ביותר בכדור הארץ, שם מתרחשת העלילה המבוססת על סיפורן של שתי משלחות מטפסי הרים שנתקעו בסופת קרח על פסגת הר האוורסט ונאבקו לשרוד. הקאסט כולל את ג׳ייסון קלארק, ג׳וש ברולין, רובין רייט, קירה נייטלי, ג׳ון הוקס, אמילי ווטסון, סם וורתינגטון, ג׳ייק ג׳ילנהול, אליזבת׳ דביקי, מיה גות׳ ועוד ועוד. וויליאם ניקולסון (״ראשון האבירים״, ״גלדיאטור״) וסיימון בופוי (התסריטאי של דני בויל) חתומים על הכתיבה, אבל מה שאותי שיכנע לצפות בסרט הוא זהות הבמאי – בלתזר קורמאקור האיסלנדי (״אקדח כפול״, ״מצולות״). את דעתי אפשר למצוא בעכבר העיר, בעוד אור הוא זה שאמון על סקירה כאן אצלנו בבלוג.

״אנחנו החברים שלכם״ (We Are Your Friends) מציג את זאק אפרון בתור תקליטן השואף לכבוש את העולם עם הטרק שגם יביא לו את המכה הכלכלית לה הוא זקוק בשביל אורח החיים הראוותני שהוא חולם עליו. לצידו של הכוכב המצודד ניתן למצוא את ווס בנטלי ואמילי רטייקאוסקי (״נעלמת״, ״הפמליה״). מקס ג׳וזף עורך כאן את בכורת הבימוי שלו, וגם כתב בעזרתם של מייגן אופנהיימר וריצ׳רד סילברמן. לא, גם לי אין מושג מי אלה.

״אתגר המצולות תלת-מימד״ (3D Deepsea Challenge) הוא מהסרטים האלה שנדחים ונדחים עד כי קשה להבין מדוע הם אכן יוצאים בסוף. בכל מקרה, מדובר בדוקומנטרי התלת-מימדי על מסעו של הבמאי והמגלומן ג׳יימס קמרון בניסיון לבזבז את כמויות הכסף שעשו עבורו סרטים כמו ״טיטאניק״ ו״אווטאר״. הדרך הטובה ביותר שהוא חשב עליה היא לבנות צוללת מיוחדת שתיקח אותו אל קרקעית האוקיינוס, וציוד צילום מיוחד לא פחות שיהיה מסוגל לתעד את האובססיה התת-ימית שלו ובתלת-מימד, כמובן. על הבימוי חתומים ג׳ון ברונו, ריי קווינט ואנדרו רייט.

״דץ הבלץ״, או בשמו המלא ״דץ הבלץ ותעלומת הסקסופון הנעלם״, הוא הסרט הישראלי לשבוע זה, שחוגג את הגעתו של כוכב קלטות הילדים משה דץ אל המסך הגדול. דץ מגלם בלש, או ״בלץ״ בעגת הסרט, שנשכר כדי למצוא סקסופון פלאים שנגנב לפני קונצרט חשוב. כוכבי ילדים נוספים שנרתמו לעשייה הם מיכל ינאי, חני נחמיאס ויובל המבולבל, ועל הבימוי הופקד עופר ויצמן, על פי תסריט של אבי בלקין ואסף בייזר. אני מזכיר את הטריילר הדי-מושלם למי שטרם צפה או צפתה.

״מפלצת של מלון 2״ (Hotel Transylvania 2) מגיע אלינו שלוש שנים אחרי הסרט הראשון, שהציג את דרקולה, פרנקנשטיין ושאר המפלצות הקולנועיות הקלאסיות כדמויות אנימציה לילדים מבית היוצר של אדם סנדלר. כיוון שהתקשתי למצוא בישראל גרסה שאינה מדובבת לעברית, אחסוך את רשימת המדבבים המפורסמים ואספר רק שהעלילה הפעם מתמקדת בנכדו של דרקולה שמגיע לביקור, אלא שהוא רק חצי-אדם והסב וחבורתו מנסים להוציא ממנו לחופשי את הצד המפלצתי. גנדי טרטקובסקי, אנימטור גאון שחתום על סדרות כמו ״המעבדה של דקסטר״ ו״סמוראי ג׳ק״ (ועל הסרט הקודם), ממשיך במלאכת הבימוי גם כאן.

״בלינקי ביל״ (Blinky Bill the Movie), דב קואלה לא רגיל, זריז כמו תן, חזק כמו פיל! סליחה, זכרונות ילדות השתלטו עליי לרגע. הסרט הוא אכן עיבוד קולנועי לעלילות הדמות של דב הקואלה השובב שיצרה הסופרת הניו-זילנדית דורותי וול לפני עשורים רבים, ושזכתה לסדרה טלוויזיונית מונפשת ששודרה בארץ בתחילת שנות ה-90. העלילה של הסרט מוציאה את בלינקי להרפתקה בערבות אוסטרליה במטרה למצוא את אביו הנעדר. דין טיילור ביים, הגרסה שתוקרן בישראל היא כמובן המדובבת לעברית בלבד.

פלוס – סרטים קצרים ונבחרים

ליל הביקורת – המסורת בת שלוש השנים של פסטיבל סרטי הסטודנטים ופורום מבקרי הקולנוע חוזרת לסינמטק תל-אביב. זה יקרה מחר, יום חמישי ה-24.9 בשעה 21:00, אז יוקרנו כמעין תוכנית מאוחדת חמשת הסרטים שנבחרו בידי צוות השופטים לשנה זו – הזוכה בפרס הביקורת, וארבעת הצל״שים. ההקרנה הזו בפני הקהל, המלווה בדיון בנוכחות היוצרים עם השופט וחבר הפורום נחום מוכיח, היא למעשה סוג של פרס עבור הבמאים והבמאיות שסרטיהם עשו חייל בפסטיבל סרטי הסטודנטים. כמי שהיה אחראי לערב הראשון לפני שלוש שנים, יש לי סנטימנטים מיוחדים לערב הזה, שאותו אצר עופר בשנה שעברה. וכמי שסומך על טעמם של השופטים, שמלבד נחום מונים גם את שמוליק דובדבני ונטליה ירמין (עדיין צריך גילוי נאות בשלב הזה?), אני מצפה לראות במה בחרו, שכן לא התמזל מזלי לצפות באף אחד מחמשת הסרטים הללו בזמן הפסטיבל עצמו:

"תמיד אותו דבר" – נחמן פיקובסקי, בית הספר סם שפיגל לקולנוע וטלויזיה.
"בית שלישי" – יאיר פרידמן, המכללה האקדמית בית ברל, בית הספר לאומנות "המדרשה".
"תעשי בכאילו" – צורית הרציון, החוג לקולנוע וטלויזיה, אוניברסיטת תל אביב.
"ברית מעמקים" – אריה הספרי, החוג לקולנוע וטלויזיה, אוניברסיטת תל אביב.
"קו חברון" – ניצן ציפרוט, המכללה האקדמית ספיר.

לפרטים נוספים אפשר ומומלץ לגשת לאתר הסינמטק, או לדף האירוע בפייסבוק. נתראה שם!

bait3

מתוך הסרט ״בית שלישי״

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.