• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״ארבעה מופלאים״, ״הנסיך הקטן״, ״אני לא מאמין אני רובוט?!״, ״מה כבר יכול לקרות?!״, ״חופשה בהפרעה״, ״שוד אמריקאי״, ״סינדרלה בעיר הגדולה״, ״טום ליטל ומראת הקסמים״

5 באוגוסט 2015 מאת אורון שמיר

שמונה סרטים חדשים עולים למסכים בסוף השבוע והם מביאים עימם חידה: איזה אחד מהם הוא קומדיה ישראלית עם סימן שאלה וסימן קריאה בכותרת, שבו משתתפים הקומיקאים דובדבני וקובץ׳? התשובה היא שיש שניים כאלה, באותו סופש. מה הסיכויים?! נתחיל עם שני הסרטים גבהי הפרופיל שיוצאים גם הם ואז נעבור לפתרון הקל, ואחריו אל כל היתר.

״הנסיך הקטן״ (The Little Prince) הוא הפקה צרפתית בבימויו של האמריקאי מארק אוסבורן (״קונג-פו פנדה״), המפיחה חיים חדשים בסיפור הקלאסי של אנטואן דה סנט-אכזופרי. ואז מוסיפה לו סיפור מסגרת ממש מיותר, ובו ילדה המצויה תחת פיקוח מוגזם של אמה מתיידדת עם השכן הקשיש והמוזר שלה, המספר לה אודות הנסיך הקטן שחי לו באסטרואיד שהיה קטן כמעט כמוהו, ועל הרפתקאותיו ופגישותיו עם המבוגרים, השועל, השושנה וכמובן הטייס שמספר את הסיפור. כל זה בשני סוגי אנימציה, ממוחשבת וסטנדרטית וסטופ-מושן קסומה (נחשו איזו התאימו לאיזה חלק), ובמגוון דיבובים – את המקור באנגלית, שהתמזל מזלי לתפוס בקאן, לא יקרינו בארץ, ובמקומו אפשר יהיה לבחור בין צרפתית ועברית. את דעתי על הסרט הרחבתי בעכבר העיר, בעוד אור חלק את דעתו שלו כאן בסריטה. אמ;לק – לא השתגענו על הסרט, למרות שדווקא רצינו.

״ארבעה מופלאים״ (The Fantastic Four) הוא רימייק לסרטי גיבורי-העל הלא ממש נחשבים מאמצע שנות האלפיים, שכידוע התרחשו לפני המון זמן ולכן הגיע הזמן לצלמם מחדש. או לפחות כך חושבים בהוליווד. הסיפור הוא אותו סיפור, על מדענים צעירים שניסוי חללי משנה אותם ומעניק להם כוחות-על, בהם יבקשו להשתמש במאבקם בדוקטור דום המרושע. הקאסט החדש כולל את מיילס טלר בתפקיד מיסטר פנטסטיק האלסטי, קייט מארה בתור האישה הבלתי נראית (כוח-על קצת אלגורי מדי, לא?), מייקל בי. ג׳ורדן כלפיד האנושי המתלקח מעצמו, וג׳יימי בל הוא ״הדבר״, יצור אבן עוצמתי ובלתי ניתן להשמדה. טובי קבל יהיה הנבל הפעם, וג׳וש טראנק (״כרוניקה בזמן אמת״) ביים. גם עליו כתבתי לעכבר, ולא נשאיר אתכם ואתכן בלי סקירה כאן אצלנו.

״אני לא מאמין, אני רובוט?!״, התשובה הראשונה לחידה שמכילה הרבה פחות דובדבני וקובץ׳ מחברו הבא בתור, הוא קומדיית מד״ב ופעולה ישראלית, ועל כך הצדענו לו עוד לפני שראינו אפילו פריים אחד. יותם ישי, אהובנו הנצחי, מגלם בחור רגיש שבדיוק נפרד מחברתו (הילי ילון), ובמהלך נסיונות החזרה אליה מגלה אמת משונה – הוא רובוט. כזה שיורה לייזר מהידיים ויכול להפוך לקומקום. עוד הוא מגלה כי חברתו-לשעבר לא סתם לא מחזירה טלפונים, וכי הוא חלק ממזימה רחבת היקף. בתפקידי משנה נוספים ניתן למצוא את צחי גראד, דרור קרן, אינה בקלמן, דוד קיגלר, נלי תגר ורוב שניידר בתור מעין R2D2 שומר מצוות. טל גולדברג וגל זלזניאק כתבו וביימו, עמיר מנור הפיק. אור סיקר לבלוג.

״מה כבר יכול לקרות?!״, הפעם בכיכובם של אילן קובץ׳ וליאור דובדבני, שגם חתומים על התסריט במשותף עם שראל פיטרמן ואופיר לובל (שגם ביים). השניים מגלמים צמד לא יוצלחים שזוכה במבצע ״פקק המיליון״ של חברת משקאות שאינה קוקה-קולה, ומצליח להסתבך בדרך לפדיון הפרס עם פקח עירוני נחוש (רמי הויברגר), בחורות זדוניות, גיקים של ״שר הטבעות״ ועוד דמויות שעלולת לעטר קומדיית נונסנס מעין זו. גורי אלפי מגלם את ״אלביס״ ועפר שכטר את הראפר המביך שהוא בן-דודה (כך במקור) של דובדבני.

״חופשה בהפרעה״ (Vacation) הלך על הטאגליין ״מה כבר יכול להשתבש?!״, בצירוף מקרים משעשע נוסף לסופש זה. הסרט חוזר אל קומדיות החופשה של נשיונל למפון, וספציפית אל הראשונה שבהם. אד הלמס מגלם גרסה בוגרת של ראסטי גריסוולד, שהיה רק נער בסרט מודל 1983, המחליט לקחת את משפחתו אל אותו פארק שעשועים מופרך בו בילה עם משפחתו שלו חופשה בלתי נשכחת, ולאו דווקא בקטע טוב. בעשותו כך, הוא מקווה להתקרב מחדש אל ילדיו ולתבל קצת את העניינים עם האישה (כריסטינה אפלגייט). כתבו וביימו ג׳ון פרנסיס דיילי וג׳ונתן מ. גולדסטין, שאחראים בין היתר על ״איך להיפטר מהבוס״ ועל ״ברט וונדרסטון המופלא״. צ׳בי צ׳ייס חוזר לגלם את תפקידו כאביו של ראסטי, כפי שהופיע בסרט המקורי של ג׳ון יוז והרולד ראמיס, ובתפקיד אורח מיוחד: החבילה של כריס המסוורת׳ (כך בטריילר).

״שוד אמריקאי״ (American Heist), ואני מקווה שהסרט עצמו פחות גנרי מכותרתו, מספר על שני אחים שביצעו פשע בעבר (נחשו מאיזה סוג והיכן בעולם זה קרה). אחד מהם לקח על עצמו את האשמה (אדריאן ברודי), השני שיקם את חייו (היידן כריסטיאנסן), וכעת הגיע זמן שחרורו מהכלא של הראשון שפונה כמובן לעזרת אחיו שרחק בינתיים מעולם הפשיעה, אבל נגרר חזרה פנימה. עוד בקאסט: ג׳ורדנה ברוסטר (״מהירים ועצבניים״ למיניהם), שהגיעה כדי לתת תו תקן של פעולה ומרדפי מכוניות ככל הנראה. ראול אינגליס המקסיקני כתב, סאריק אנדראסיאן הארמני ביים, ובמקרים של שניהם לא הכרתי עבודות קודמות שאני יכול לציין.

״סינדרלה והעיר הגדולה״ (After the Ball) אינו סרט מונפש לילדים, כי עם מעשיה על מעצבת אופנה השואלת אלמנטים סיפוריים מן האגדה המוכרת. כמו למשל שלגיבורה, בגילומה של פורשיה דאבלדיי, יש אחיות חורגות מרשעות ואב המכשיל אותו בשל המוניטין שיצא לו בעולם האופנה. שון גריטי הוא הבמאי, ג׳ייסון שרמן וקייט מלוויל הם התסריטאים, וכריס נות׳ הוא האב של הגיבורה. האם הליהוק שלו הוא השראה לשם העברי?

״טום ליטל ומראת הקסמים״ (Meñique y el espejo mágico), ששמו הלועזי מרמז על מוצאו הקובני-ספרדי, הינו הפקת אנימציה מהסוג שרק צריך לדבב ולהגיש להורים מתוסכלים בחופש הגדול כדי למלא אולם. התקציר שינה לי את הרושם הראשוני (והמטופש, אני חייב להודות) כי מדובר בהרפתקאותיהם של טום וליטל בעולם קסום, שכן שמו של הגיבור הוא טום ליטל, ומטרתו היא לשחרר את ארצו מכישוף מרושע ולמצוא לו אהבת אמת. הוא מתלבט בין הנסיכה לגנבת אמיצה, ואני מניח שאפשר להבין אותו. ארנסטו פדרון ביים.

vacation

תגובות

  1. אסתר הגיב:

    חופשה בהפרעה היה סרט מהמם ומצחיק

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.