• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: "בחזרה למחר", "פיץ' פרפקט 2", "משפחת בלייה", "מצחיקה שכזאת", "פולטרגייסט", "מבוך השקרים"

20 במאי 2015 מאת אור סיגולי

השבוע לא פחות משישה סרטים עולים לבתי הקולנוע במדינת ישראל, וגם הפעם ישנו מגוון די מוצלח ונדיר של ז'אנרים. ממחר תוכלו למצוא באקרנים סרט אקשן והרפתקאות שרוצה לכבוש עוד פסגה הקיץ, קומדיה, קומדיה מוזיקלית, דרמה מוזיקלית, מותחן פוליטי וסרט אימה. הרוב המוחץ הוא אמריקאי, כאשר נציג אחד מארץ הגבינות והיין ואחד מגרמניה באו כדי לדלל את האנגלית המדוברת והמושרת.
המלצתי אליכם, אל תראו את כל הסרטים האלה במהלך השבוע הזה, אלא שמרו לעצמכם קצת לשבוע הבא, שעומד להיות דל בהרבה.

ובענייני קאן, לפני שממשיכים. לפי הדיווחים שאנו מקבלים, אורון נהנה למדי בפסטיבל הצרפתי וכבר הספיק לראות כמה סרטים שכולנו מחכים להם. על סרטה של נטלי פורטמן דיווח בפייסבוק שלו, ועל הגעתו למסיבת העיתונאים בנוכחותו של וודי אלן התריע בדף הפייסבוק של "סריטה". הוא ישוב אלינו בשבוע הבא.

ועכשיו לסרטים רבי העניין שעולים מחר למסכים הקרובים למקום מגוריכם (אם יש לכם אוטו או שאתם במקרה גרים במרכז מסחרי).

"בחזרה למחר" (Tomorrowland) של אולפני דיסני, הוא עוד אחד מאותם סרטי קיץ מדוברים ועתירי אפקטים הרוצים להעניק לנו קפיצה למקום של פנטזיה והרפתקאות, ולשלב בין אסקפיזם לקצת תובנות על העולם. הבמאי בראד בירד, זוכה האוסקר על סרטי פיקסאר "משפחת סופר-על" ו"רטטואי", חוזר למסך לראשונה מאז "משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים" משנת 2011, בסרט המבוסס על מתקן בדיסנילנד, אותו כתב יחד עם דיימון לינדלוף ("פרומתיאוס", "מלחמת העולם Z").
ג'ורג' קלוני ובריט רוברטסון הצעירה מככבים בסיפורם של מדען ונערה המנסים להגיע לעולם אוטופי ופלאי שם יעברו הרפתקאות עם המון המון אפקטים ממוחשבים. ראפי קאסידי המקסימה ויו לורי ("האוס") בקאסט גם הם. עוד שניים בהופעת אורח הם שחקנים שעולים השבוע דאבל-דיפ: קת'רין האן מופיעה גם פה וגם בתפקיד מצויין ב"מצחיקה שכזאת", וקיגן-מייקל קי שמשחק בסרט הבא בתור.
עופר כתוב על הסרט לבלוג.

"פיץ' פרפקט 2" (Pitch Perfect 2) מחזיר אלינו את להקת הא-קפלה הנשית, הבלות, לניסיון נוסף להגן על כבודן כאלופות הזמרה ללא ליווי כלים הטובה ביותר, והפעם שימו לב, לא רק בתיכוני ארה"ב, אלא בעולם כולו. כל הצוות המקורי חוזר בגיבוי כמה שחקני אורח נוצצים, מביא עמו כמה להיטים גדולים בביצועים חדשים, כיראוגרפיה יצירתית והמון המון בדיחות.
בשונה מהסרט הראשון משנת 2012, הפעם עומדת מאחורי (ולפני) המצלמה במאית. זוהי השחקנית האהובה אליזבת' בנקס, שהחליטה לראשונה לחצות את הקווים לסרט באורך מלא. בארה"ב הסרט כבר הוכיח את הפופולריות שלו כשהשתבץ במקום הראשון בשוברי הקופות של סוף השבוע.
אתם מוזמנים לקרוא את הסקירה שלי.

"משפחת בלייה" (La Famille Belier) גם הוא משלב בין קולנוע ושירה, אך הפעם מצרפת. מככבת בו אן פייצרט, או כפי שהיא ידועה בשם הבמה שלה, לואן אמרה בת ה-19, שזכתה במקום השני בגרסה הצרפתית של The Voice לפני שהרשימה רבים בכישורי המשחק שלה בסרט. היא מגלמת תלמידה צעירה הנולדה להורים חרשים המגולמים על ידי קארין ויאר ("פוליס") ופרנסואה דמיין (שכיום תוכלו לפגוש אותו גם ב"תפקיד חיי" החביב), המגלה שיש בה כשרון שירה יוצא דופן.
במולדתו עשה הסרט חיל, והיה מועמד לשישה פרסי סזאר בקטגוריות הסרט, השחקנית (ויאר), השחקן (דמיין), שחקן המשנה (אריק אלמוזנינו), התסריט, ופרס השחקנית המבטיחה לאמרה שאפילו הגדילה וזכתה בו. האם יהפוך להיות להיט גם בישראל? נחכה ונראה.
אורון כתב על הסרט ל"עכבר העיר" טרם טיסתו.

"מצחיקה שכזאת" (She's Funny that Way) מסמן את חזרתו של הבמאי זוכה האוסקרים פיטר בוגדנוביץ' ("הצגת הקולנוע האחרונה") אל המסך הגדול לאחר היעדרות של 14 שנים בהם התעסק במשחק ובבימוי סרטי טלוויזיה וסרטים תיעודיים.
סרטו החדש הוא קומדיית אנסמבל שבוודאי תזכיר לרבים את הקומדיות האחרונות של וודי אלן, ובו קאסט כיפי שכולל את הבריטית העולה אימוג'ין פוטס ("ארוכה הדרך למטה") במבטא ברוקלינאי, אוון ווילסון ("חצות בפריז"), קת'רין האן המעולה (זוכרים? מ"עולם המחר?"), וויל פורטה ("נברסקה"), רייס אייפנס ("נויטנג היל"), ג'ניפר אניסטון המתפרעת בתפקיד הפסיכולוגית הגרועה בעולם, סיביל שפרד ועוד פרצופים מוכרים רבים, שכדאי שלא תדעו בדיוק מי ומה כדי שלא יהרסו לכם כמה הפתעות.
ווס אנדרסון ונואה באומבך חתומים כמפיקים אחראיים בסרט שישעשע כמה, וירגיז כמה אחרים שקצת מאסו בדרך התמוהה בה הקולנוע מתייחס לעולם הזנות כפתח לחיים נפלאים.
בוגדנוביץ' והשחקנית לואיז סתראטן כתבו.

"מבוך השקרים" (Im Labyrinth des Schweigens) הוא סרט תוצרת גרמניה, ובו עורך דין צעיר ואידיאליסט המנסה להציף מעלה את פשעי הנצאים בארצו כשלוש-עשרה שנה לאחר תום המלחמה, אך נתקל בחומות של השתקה, הדחקה והסתרה.
באופן מעט אירוני, את הסרט ביים שחקן ממוצא איטלקי, ג'וליו ריצ'לי שמו, שזהו סרטו הארוך הראשון. אלכסנדר פהלינג בתפקיד הראשי.

האחרון להשבוע הוא סרט האימה "פולטרגייסט" (Poltergeist), הרימייק ללהיט משנת 1982, על משפחה חביבה הנופלת קורבן לעולם רוחות אכזר. גיל קינן ביים את סם רוקוול, רוזמרי דה וויט, ג'ארד האריס, ג'יין אדאמס ועוד. אשף האימה סם ריימי ("מוות אכזרי", קחי אותי לגיהנום") חתום כאחד המפיקים, ועל הצילום חתום חאוויר אגירסרובה, שבעברו צילם את "דבר אליה" ואת "האחרים".
כדי להתכונן להגעתו של הרימייק, ישבתי וצפיתי בכל שלושת סרטי "פולטגרייסט" שנעשו במהלך שנות ה-80, ועליהם כתבתי בהרחבה, אז אתם מוזמנים להצטרף לעניין. אני מקווה לראות את הסרט ולדווח עליו במהרה, אבל עם כמות הדברים שקורים סביב, מדובר במידה כזו או אחרת של אופטימיות. אחלו לי בהצלחה.

כרגיל, אתם מוזמנים לחלוק אתנו את מחשבותיכם על הסרטים ולחזור אלינו לפוסטי סוף השבוע, וכל אלו שיגיעו לאחר מכן כולל פינת "אימת החודש" חדשה בשבוע הבא, המלצות לפסטיבל הקולנוע הגאה ועוד.

belie

משפחת בלייה

 

תגובות

  1. ZHS הגיב:

    אם זכרוני אינו מטעני, אליזבת בנקס ביימה בעבר מערכון או שניים במסגרת "סרט 43" הידוע לשמצה של האחים פארלי.

  2. אביבי הגיב:

    "מפתיע" שבחרו בישראל לסרט הגרמני את השם מבוך השקרים כשבעצם התרגום הנכון הוא במבוך השתיקה.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.